Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2746 ggr
Tarotstollan
4/26/13, 6:54 PM

Genomgång av dagskorten för 2012.

Ja, nu har jag äntligen gjort en sammanställning av mina "varje dag kort 2012" och det blev intressant att se, som det alltid brukar vara.

I Stora Arkanan hade jag mest kort i  Vagnen med 10 st. och sen  Magikern med 9 st. Eftersom jag nästan aldrig gör några resor så måste det vara mina tankeresor som avspeglar sig där och Magikern är väl allt trollande jag gör för att få vardagen att gå ihop.
Minst kort var det i  Hjulet och  Måttfullheten med 1 kort vardera, vet inte riktigt hur jag skall tolka dessa kort, att det mest står still i mitt liv och att jag är ingen måttfull person kanske?!

I Lilla Arkanan var det jämt med 69st. kort vardera i Bägare, Mynt och Svärd, i Stavar var det 59 st.
Ett enda kort fanns inte med på hela året och det var: Ess i Bägare!

Någon mer som gjort någon sammanställning?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
4/26/13, 7:33 PM
#1

Å så spännande att få ta del av dina kort. Jag tänker att du inte fått måttfullhet för att du har eller är medveten om balansen i livet och så att säga inte behövde påminnas om den.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/26/13, 7:51 PM
#2

Häftigt Stollan,👍 har inte gjort någon sådan sammanställning, hade nog varit himla intressant. Undrar just vilka kort som saknas helt hos mig. Kanske ska det bli helgens uppgift att ta reda på.🥵

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

jojjana
4/26/13, 8:02 PM
#3

men vad intressant!

Hur sparar du alla läsningar? Lägger du bara ett kort per dag då?

Tarotstollan
4/26/13, 8:18 PM
#4

# 3. Jag drar ett kort för dagen och skriver det i en almanacka, när året är slut gör jag en samman ställning för varje kort och ser hur många jag fått i varje kort!

Andra läggningar blandar jag inte ihop med dagens kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
4/26/13, 8:20 PM
#5

Skriver du ner din tolkning också? Och ser efter om din tolkning förändras tills nästa gång du drar samma kort?

jag skriver ner varje dag, men jag har inte gått i efterhand för att se om jag gjort samma tolkning eller ej. Vore ju rätt intressant det med.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/26/13, 8:28 PM
#6

Nej, den tolkningen skriver jag vanligtvis inte ner. Någon dag när det varit något mer ovanligt som hänt så har det hänt att jag gjort det.
Jo, det hade varit intressant att göra det också men mina dagar är sällan särskilt annorlunda så jag känner inte att det behövs. Är det något kan jag alltid kolla i min dagbok.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
4/27/13, 5:58 PM
#7

Nu är min sammanräkning klar:

Kort som INTE kommit i år:

Ur stora Arkanan: Djävulen

Ur Lilla Arkanan: Enbart från stavsviten: tre, tio, drottning.

Kort som förekommer flest gånger är:

Ur Stora Arkanan: Narren 21 ggr, Styrkan 12 ggr, Rättvisan 12 ggr.

Ur Lilla Arkanan: 2 i stav 33 ggr och då väldigt ofta främst från januari – april sedan sporadiskt.

Ess i bägare 15 ggr, Riddare mynt 14 ggr, Riddare svärd 12 ggr, 8 stav 11 ggr.

Stavtvåan har varit ett väldigt vanligt kort vid mina dagliga kortdragningar sedan 2011. Jag vet vad han vill säga mig nu och tar det som ett gott tecken, men det har varit en del prövningar genom åren som han påtalat viken av att ha koll på. Rättvisekortet ger mig ont i magen, klart värre än svärds 9an eller 10an. Ser bara djävelstyg i faggorna då det kommer. Likaså då styrkan dyker upp. Narren är ju också rätt vanlig i mina dragningar så lite andrum har det ju varit. Rätt intressant detta, tack Stollan som gav mig inspiration.

har inte sett efter om mina tolkningar varierat, det blev en del läsning.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/27/13, 6:13 PM
#8

Intressant! 👍
Skönt i alla fall att Herr Djävulen inte dykt upp, då du verkar haft tillräckligt med problem utan hans hjälp!
15 Ess i Bägare! Jag som inte ens fick ett! Vad är det för kärlek och nya känslor som ruskar om dig så ofta?! 😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
4/27/13, 6:59 PM
#9

ja du, kan ju vara att jag skilde mig och sedan blev särbo med samma karl.😉Han fick en del aha upplevelser då båset var tomt. 

Det du, det bådar gott! Så nu spirar uppvaktning och uppmuntran mest hela tiden😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/27/13, 8:45 PM
#10

👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: