Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 2310 ggr
Medda
2013-04-23 01:46

Utvecklas

Jag är rätt så ny här och vet inte om jag skriver mitt inlägg på rätt ställe, men gör ett försök iallafall. 

Det är svårt att veta exakt var jag ska börja. 

Många av kvinnorna i min familj har haft olika typer av förmågor. Min gammel mormor var medicin kvinna och botade folk med örter och kurer som hon kokade ihop själv. Jag har aldrig fått veta om min mormor hade några sådana egenskaper, men min moster är känd för att vara duktig på att spå i kaffesump. Min mamma är också väldigt duktig i det av vad jag har hört, men hon har alltid förnekat att hon kan spå och har inte gjort det sen hon var ung.

För några år sedan var jag på besök hos mina släktingar och min moster ville testa och se vad jag kunde. Jag som aldrig tidigare hade ens haft tanken på att jag hade det lilla extra såg det bara som en rolig grej. Hon bad mig hålla i hennes hand och blunda, sen bad hon mig bara berätta det jag såg. När jag blundade såg jag framför mig en liten flicka, som jag beskrev från topp till tå. Det visade sig vara hennes flicka som jag aldrig hade sett (inte ens på foto). Flickan gick bort när hon var ca två år gammal.  Jag fick också lägga kort (vanliga spelkort) och berätta vad jag tyckte mig se, jag har ännu idag inte lärt mig vad korten betyder utan berättar det de säger till mig. Jag har under årens lopp "försökt" spå i "händer" och sett personer, beskrivit platser och saker förknippade med personer som gått bort. Då jag inte vetat hur jag ska utveckla det vidare och inte heller vågat fråga människor om de vill bli försöks kaniner så har jag lagt det på is under långa perioder. 

Är det någon här som känner igen sig? eller som "spår" med att hålla i handen. Är det att spå eller budskap från människor?  Hur utvecklas man vidare i detta? var hittar man människor som är villiga att ställa upp att hjälpa en utvecklas? Hjälp? Tacksam för alla svar som ges =)

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Annons:
[Sol69]
2013-04-23 13:22
#1

Om du vill spå i kort och öva kan du pm mig så ställer jag upp som försökskanin 😎

Sen kan du ju fråga värden om det är okej att du lägger ut en tråd som du övar att spå i skriver via tråd eller pm.

Om det är händer du vill spå i är det ju svårt att göra det via ett forum för då krävs det ju personlig kontakt.

Hoppas att detta gav dig lite råd.🙂

Kram

Medda
2013-04-23 14:37
#2

Ja det gjorde det, tack =) 

Jag ska försöka lista ut vem som är värd bara. 

Hhahah jo det hade gått att göra över forumet, men det hade varit kul och testa på folk som bor i Malmö området. 

Det är ju som en muskel, träning behövs för att det ska växa. Just nu är min muskel ganska så skrumpen =( 

Absolut, om jag får skickar jag gärna ett pm. 

Tack för ditt svar

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Upp till toppen
Annons: