Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 609 ggr
Skogshumblan
4/20/13, 7:32 AM

God morgon 20 april.

God morgon alla fina. Vaknade för ett par timmar sedan till fågelkvitter och strålande sol. Kan ju knappast bli bättre start på dagen. Idag är det städning som gäller. Min mamma kommer förhoppningsvis hit på torsdag så det måste fixas lite här så hon kommer in i "sitt" rum Ö.h.t… Och så är det 17 km löpning senare idag. Funderar på om det inte är hög tid att inleda grillsäsongen idag, känns så! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Isa56
4/20/13, 8:34 AM
#1

Godmorgon Skogis och alla andra. 😃

Solen skiner och jag väntar bekvämt på att Skogis utsträcker sin städning till mitt lilla tjäll också.  Jag lär nog få vänta länge misstänker jag.😴 😉 Innan hade jag organiserad kaos bland mina grejor, nu är det bara kaos. Men motion får jag av att kuta runt och leta. 

Idag blir det en snabb vända inom Klippan i övrigt står tvätt och elda för varmvatten på listan. Plus lite annat smått och gott som gör mellan varven för att varva ner. 🤔🤦‍♂️

Önskar alla en härlig lördag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
4/20/13, 8:47 AM
#2

Hihi Isa, jag tror jag får ta min rulle med svarta sopsäckar och ta husmorssemester hos dig, vet inte om vi får något gjort. Enligt min man städar jag genom att flytta runt från ett rum till ett annat. Hm inte helt osant tyvärr…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
4/20/13, 9:45 AM
#3

Ahh som jag då. Bär ner det mesta i källaren. Efter ett tag har alltihop fått fötter och kravlat sig från djupet. 😮🤔🤦‍♂️

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
4/20/13, 11:17 AM
#4

Ja och de ondsinta högarna glyttar på sig, eller delar av sig så de när man letar finns ju inte sakerna där de ska. Himla sätt! Fläng fy istället för feng shui

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/20/13, 11:17 AM
#5

Godmorgon, även här vaknade jag till fågelkvitter och sol. Hade glömt dra ner rullgardinen. men jag drog ner den och somnade om till 10😴Helt otroligt, minns inte då jag senast vaknade vid denna tid på morgonen.

Nåväl nu sitter jag och dricker kaffe. Dagens kort är dragna och jag får en kanondag. Lite smolk i bägaren blir det mellan 17-21 med 8 i bägare som dyker upp varannandag, men det går över i 3 i mynt vid 21 så allt blir toppen.

Har redan inlett grillsäsongen, ska även grilla i dag och idag blir det väl förhoppningsvis inget regn. Sist vi grillade kom det snöblandat fast det varit uppehåll hela dagen.

Ska ta hand om all tvätt jag hängde igår, avfuktaren har gått varm, bädda rent i sängarna och tvätta lite till, men annars ingenting som kräver energi. 

Du är så sprittande skogis, men att springa 17 kilometer skulle jag inte fixa, men gärna med stavarna. Jag är ju rena yrhönan när jag går, letar nya vägar och hittar inte hem. SÅ en liten promenad kan bli hur låååång som helst. Pinsamt men sant. Numera tar jag oftast med mig telefonen, men den nya är ju så stor och klumpig! Skulle behöva en delbar telefon, o bara ta med mig den funktion jag behöver, typ GPS😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/20/13, 11:55 AM
#6

Pagan, det är ju nackdelen med moderna telefoner, jag håller med. Skulle gärna ha en pulsklocka med GPS som sände "live" så maken kan hitta mig när jag inte hittat hem själv :P 17 km ja, hmm. Jag misstänker att jag kommer vara rejält trött för förra veckans 1.5 mil kändes efterråt. Knoppen var pigg och fräsch men kroppen var som en överkokt disktrasa. Fast väldigt nöjd ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Amandla
4/20/13, 12:34 PM
#7

Här är det mârten (marknad) idag, så jag ska dit med tjejen jag är kontaktperson åt. Vädret är helt underbart så det lär bli mängder med folk… 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
gevalina
4/20/13, 4:38 PM
#8

Här blir det ingen god morgon utan god middag i stället…har förvisso varit uppe sen fyra i morse och nu hemkommen efter ett par timmars arbete.

Härligt att få vara hemma och veta att man är ledig till måndag.

I morgon bär det av till hantverksmässa i Åstorp med väninna och ev en runda i skogen om vädret och orken tlllåter..

Har ev fått tid till arbetsintervju nästa vecka men får veta mer på måndag… och kanske blir det byte av jobb efter snart 5år…

Hoppas kvällen blir förnöjsam för alla.

Denna kommentar har tagits bort.
Sameli
4/20/13, 7:25 PM
#10

God kväll :) Jobbat idag och det känns riktigt bra, jag älskar att jobba lördagar! Fuskat och tagit hem Thai-mat idag, det är gott det! Hehe, tycker om det där med "fläng fy"! Jag har själv "städat" på kontoret och ja… Fint vart det iallafall.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Skogshumblan
4/20/13, 7:44 PM
#11

God kväll alla. Sol, ja att jobba helg och kväll i äldreomsorgen gillade jag också när jag jobbade. Kan sakna närheten man fick med sina "brukare". Vilken dag mina vänner! Strålande sol hela dagen! Blev ingen grillning idag, maken körde avverkning av buskaget runt huset så tak-och skorstensfixarna kan göra sitt jobb när de kommer framöver. Men jag har varit ute så mycket idag. Min dotter skulle måla då vi tog med vattenfärger ut och sen gick hon loss på det hon hittade i trädgården. Blev snyggt med röda pinnar och stenar. Har just kommit hem från löprundan. Blev "bara" 16 km, jag orkade verkligen inte en meter mer. Men totalt gick det snabbare än förra veckans 15. Känns rätt gott i kroppen. Ska vila och svettas av klart sen hägrar dusch, lite chips och mys med familjen och en god natts sömn.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: