Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 6003 ggr
Tarotstollan
2013-04-19 03:36

Stora Arkanan / 6 De älskande.

Nytt kort att diskutera, nr 6 De älskande, Kärleksparet, Paret, Kärlek, The Lovers (kärt barn (kort) har många namn) vad har ni för tankar och hur tolkar ni detta kort?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
2013-04-19 10:05
#1

de älskande säger mig  att det  finns  någon slags gemensam samhörighet..om det sen är av kärlek kamratskap etc har ingen betydelse.

negativt är  att man kan känna sig bunden till någon/något  utan och med krav.

att det stundar en förening  av något  slag ..partnerskap  bröllop  gemensamt företag..etc…

att man lyckas med något tillsammans..eller inte.

det har ju betydelse hur frågan ställs och vilken kort som ligger bredvid…

det var  allt för stunden.

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-04-19 23:47
#3

Ja the Lovers  för mig är det värme  och av värme blir man svettig.

Får jag upp samma kort i en av mina andra lekar få jag även här upp värme och dans. Så återigen dans och man blir  varm och svettig. 

I en tredje lek visar även detta kort på värme passion kärlek och på erotiska lekar så återigen blir man svettig. 

Så alla korten har en gemensamm nämnare att klienten behöver gå och ta en dusch efter sina svettiga aktiviteter. 

Lasse

Pagan
2013-04-20 11:27
#4

I cosmic Tarot är det ett vacker kort och det sprudlar av kärlek och förening. Symbolerna gör att jag känner att något saknas, något måste till för att göra föreningen komplett, men helt klart ett kort som står för att stå sammansvurna eller att kärleken i en relations stärks, eller ett partnerskap som kommer sluta väl. Man ska bara vara uppmärksam och ta reda på allt innan man tar saker till fas 2.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sameli
2013-04-20 19:16
#5

I min bok om tartkortens betydelse står det någonting med att" det här kortet kommer ofta upp när ett val ska göras". Kärlek, passion, partnerskap. Vad ditt hjärta vill säga dig.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Tarotstollan
2013-04-23 00:57
#6

På mitt Jolanda kort står paret under en blomstergirlang och bägge är klädda i mantlar och kronor, tolkar det som en vigsel ceremoni. Över dem flyger en liten amourängel med pilbåge. Hennes mage är pryd med ett stort vitt ägg med vingar och två stora ormar på varsin sida om ägget. Han har en stav i handen och på den ringlar också en orm men mindre i storlek. Framför honom sträcker en stor rovfågel ut sina vingar och svävar i luften. Hennes mantel är grön och hans röd.

Generellt ser jag detta kort som gemenskap, vänskap, kärlek, partners av alla slag, delade hemligheter, värme, vi två mot alla andra, stöd, motsatsen, yin och yang, något att bygga vidare på, kontroll mm

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tarotlasse
2013-04-24 02:15
#7

Ja Jolandas kärlekspar så hittar du äcen i detta kort så mycket symboler så går att få ut massor av information i detta kort.

För mig betyder den en starkare relation behöver inte vara kärlek utan kan vara en helt annan typ av relation beroende på hur de andra korten som ligger bredvid- Så kan även betyda en väldigt stark arbets relation. 

Men det tydligaste jag fått var när  tappade några kort på golvet  jag lade upp dem och tolkade dom det var Kärleks paret   2 i bägare som också är ett kärlekspar som skålar med varandra o så var det överste prästen o överste prästinnan. 

Tydligare  kort  för ett Bröllop den närmaste tiden kan man knappast få så sa till Klienten  att jåssa det ska bli till att gifta sig i sommar. Men hon tittade förvånat på mig o sa att hon redan var gift.  Jaha sa jag men tydligare kort för ett bröllop kan jag inte få o då sa klienten ja men syster ska ju gifta sig i sommar.

Så i bland kommer det upp händelser som inte gäller kliente direkt utan en händelse omkring henne som kommer påverka henne starkt. 

Var bara för 2 veckor sedan jag fick upp trekort bredvid varandra  2 av dem var gravida kvinnor på motivet och på tredje kortet visades en födsel tydligare kort för en barna födsel kunde det inte bli men klienten var nog över 70 år så möjligheterna är nog obefintliga men så tydliga kort kan man inte slå bort med det logiska tänkandet  så jag sa till denna äldre dam att jag får så tydligt upp en graviditet med dig men jag skulle tolka det som att ngn annan i din  närmaste omgivning kommer bli gravid den närmaste tiden o damen svarade att hon ska bli mormor i Juni. 

Så kan det också bli. 

Lycka till med erat läggande.

Lasse

Tarotstollan
2013-04-24 18:03
#8

# 7. Ja du Lasse , det är ju det som är det roliga med Tarot att det kan betyda så mycket och så olika för alla människor. Tänk vad tråkigt det hade varit om allt var spikat i varje kort, tror knappt jag hade tyckt det var lika roligt då med alla olika lekar som finns om allt betydde det samma, oavsett vilken lek jag hade köpt.

Alltid kul att läsa dina komentarer, får mig alltid att tänka minst ett varv till!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: