Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1257 ggr
Sazza92
2013-04-18 23:26

Borde man vänta en stund mellan läggningarna ?

Trevlig kväll alla! 

Idag fick jag en frågan "Hur ofta kan man spå sig?" 
En klasskompis var nyfiken.

Själv har jag kunnat sitta och lägga hur länge som helst om och om igen, men hennes fråga fick mig att fundera. 

Fungerar de bättre om man håller på typ en gång i veckan/månaden eller är de som jag trott själv att magin är oändlig? 

Vad tycker ni?

Annons:
LinaLj
2013-04-18 23:38
#1

Om det är samma fråga som man ställer om och om igen så tycker jag gott man kan vänta ett par veckor mellan varje gång. Om det är nya frågor så är det väl bara att köra på.

Sazza92
2013-04-18 23:42
#2

Tack! 

Låter logiskt och bra!

Amandla
2013-04-19 00:16
#3

Om jag ställer samma fråga för ofta så får jag för det mesta bara nonsenssvar till slut. Det finns ingen mening med att ställa en fråga om och om igen, vad skulle kunnat förändras på kort tid? Det som ska ske, det sker. Man måste inte veta vartenda steg på vägen. Så tänker jag 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LinaLj
2013-04-19 10:54
#4

#3 Håller med dig. Jag brukar tänka hur jag själv skulle uppleva det. Säg att någon frågar vad 1+1 blir och du svarar 2, tre minuter senare: vad blir 1+1? man svarat 2. När det här har pågått i en timme eller så så skulle man ju definitivt ha förlorat tålamodet för länge sedan.

imke
2013-04-19 11:03
#5

Jag har ställt samma fråga några ggr med några dagars mellanrum. och känslan jag får när jag lägger igen är att korten typ blir less på mig. hahaha
Jag får alltid samma svar och tjatar jag ofta så blir det som fjäril säger nonsens till slut…

Jag tror man ska ha respekt för dom svaren man får och vänta nån månad iallafall innan man ställer samma fråga igen :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

avon
2013-04-20 13:39
#6

Jag håller med övriga. Att man frågar samma fråga gång på gång kommer inte förändra något. Då är det bättra att fråga hur/om det finns något man göra för att förändra eller påverka situationen istället. Jag brukar råda att samma fråga kan ställas när något i situationen förändrats (som i sin tur kan påverka utgången) oberoende om det gått en dag eller en månad.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
jojjana
2013-04-20 17:42
#7

#5 så är min erfarenhet också.

Om samma fråga ställs flera gånger kommer ofta samma kort upp. Ibland någon annan vinkling..

Men om jag fortsätter så blir svaret ett nonsens svar. Stämmer ingenting… typ nästan tvärt om svar än första svaren- då vet jag att jag frågat för mycket.

Men att ställa olika frågor hela tiden och analysera olika event eller så så tror jag att man har kraften kvar så länge man själv är tillräckligt fokuserad och lugn.

Denna kommentar har tagits bort.
Kaptenalexa
2013-04-26 13:50
#9

Håller med ovanstående :)

Men jag är lite som du, när man är "on the roll" så kan jag ställa frågor om både högt och lågt men fortfarande viktiga ting. Testar mig fram med olika läggningar på olika frågor mer för att jag vill få lite vägledning och vinklingar som jag själv inte hade fått fram annars då man blir lite "hemmablind".

tarotlasse
2013-04-26 16:22
#10

När jag tar emot folk så lägger jag en stjärna som sträcker sig 6 månader framåt. 

Men det är alltid svårt tidsmässigt så kan slå fram och tillbaka i tiden så brukar säga att ge en spådom ett årför att falla på plats. 

Jag rekomenderar inte personen att återkomma fören efter minst 6 månader om det inte är ngt speciellt som inträffat som man behöver specifik hjälp för. 

Det händer ju att man genom det egna beslutet förändrar spådommen så då kan ju specifika händelser påverkas o förändras och då kan man hjälpa till med just det men annars bör man vänta. 

Varför ska man då vänta så länge emellan läggningarna jo för faran att bli beroende och att man får svårt att ta egna beslut är överhängande. 

Så att ge en person tarotvägledening regelbundet varje vecka elelr varje dag kan orsaka stora problem för vissa. 

Eftersom det tappar tilliten till sig själva och har svårt att fatta beslut utan att rådfråga korten.

Det är illa när detta händer jag har haft de som ringt mig som har haft  skulder upp till 100 000 kr hos tele linjer för de kan inte fatta  sina egna beslut längre.

De har blivit beroende och hamnat hos kronofogden efter som de inte kunnat betala sina telefon skulder 

Jag har varit med om de som ringer o inte kan bestämma vad de ska ha till middag och varit helt fötvivlade och vill ha hjälp av korten.

Folk som ringt från sko affären och vill ha hjälp med att välja  de bruna eller svarta skorna.  

En ringde tidigt en morgon och frågade om den skulle gå till jobbet eller inte den dagen. 

Dessa personer ringde dagligen  för att få vägledning om de mest vanliga vardags frågorna som vad dom skulle ha till middag. 

Jag var tvungen att säga stopp men det var jobbigt när  folk grät och bönade och bad om hjälp men då hade jag absolut inte hjälpt dom. 

Det hade varit precis samma sak som att ge brännvin till en leverskadad  alkolist  

För då har det gått för långt och de behöver helt annan hjälp en vad tarorkorten kan ge.. 

När jag började ta betalt försvann dessa personer som ringde dagligen. 

Jag hoppas verkligen de sökte den andra hjälpen jag rekomenderade dem. 

Så det är en fara och en stor risk att rådfråga korten för  ofta. 

För de som  sätter den egna viljan och de egna självförtroendet åt sidan och det är inte att hjälpa då stjälper man i stället. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: