Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 775 ggr
Sameli
4/18/13, 7:49 PM

Dagens kort fre19/4

Jag drog ett kort för morgondagen och fick upp "Explorer of earth" vilket i en vanlig lek är "knekt i mynt" Ett bra och passande kort för mig :) Jag tolkar det som en praktisk dag, eftertänksam vad gällande ekonomi. Nära "jorden", naturen och tänker på att äta hälsosamt. Hårt arbete i all enkelhet, behöver inte krångla till det. "Så är det bara" lätt, enkelt

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
LinaLj
4/18/13, 8:05 PM
#1

Jag drog morgondagens kort och fick page i bägare.

Jag tolkar det som nyheter på känslofronten, något som får mig att känna mig barnsligt glad, kanske till och med början på ny romans?

Sameli
4/18/13, 8:11 PM
#2

Vad är page? :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

LinaLj
4/18/13, 8:19 PM
#3

#2 Det första av de klädda korten ibland även kallad prinsessa eller liknande.

Sameli
4/18/13, 8:26 PM
#4

Aha okej, då fattar jag. I mina kort heter det "Child" "Explorer" "Guardians" och "Elders" åt, page,knekt,drottning och kung. Lite förvirrande till en början.. Lika som air,fire,water och earth är lika med svärd,stavar,bägare,och mynt. :) tack för svar

"Man måste ge lite mer än man tar"

Tarotstollan
4/18/13, 10:25 PM
#5

# 4. Sameli, tyvärr händer det att elementen byter namn på sviterna så man får vara beredd på det också! Så ingenting är 100% i tarotvärlden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sameli
4/18/13, 10:29 PM
#6

Element? Sviterna? Äh. Jag är helt ny så jag fattar ingenting. Jag önskar verkligen att jag hade mer till åt att studera Tarot.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
LinaLj
4/18/13, 10:32 PM
#7

Sviterna är stav, bägare osv. Element är just jord, eld, vatten och vind

Sameli
4/18/13, 10:39 PM
#8

Aha okej, tack! Men innebörden blir väl densamma,även om man har ändrat namn? Har ingen "vanlig" kl å jag kan inte jämföra med något tyvärr :( :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

LinaLj
4/18/13, 10:44 PM
#9

#8 Ja innebörden är den samma. Eftersom man (oftast) förknippar varje svit med ett element (mynt - jord osv) och då "ärver" sviten de egenskaper som det elementet har.

Sameli
4/18/13, 10:50 PM
#10

Okej, vad bra! Då ska det gå fint att lära sig Tarot med min lek ändå. Tycker om den väldigt mycket :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

gevalina
4/18/13, 11:47 PM
#11

dragit 3kort för morgondagen fre 19april

kl00-0800 döden…..hmm ett uppvaknande? förvisso ska jag stiga upp men hade ev tänkt ha sovmorgon till niosnåret…fast vem vet?

0800-1600 …den yttersta domen..jaha här är de stora krafterna med..och ska bli spännande vad dagen har med sig…

1600-0000 prinsessa i stavar…jo förvisso ska jag jobba kväll och förvisso söker jag mening med livet då och då…återstår och se vad kvällen har med sig.

Meningen med livet är att våga förändra sig eller sitt liv .tolkar jag alla tre korten..kan stämma att jag har svårt för det.och inte alltid lätt då mycket utifrån sätter stopp.

Upp till toppen
Annons: