Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Månadens/Veckans/dagens kort

Dagens kort fre19/4

2013-04-18 19:49 #0 av: Sameli

Jag drog ett kort för morgondagen och fick upp "Explorer of earth" vilket i en vanlig lek är "knekt i mynt"

Ett bra och passande kort för mig :)

Jag tolkar det som en praktisk dag, eftertänksam vad gällande ekonomi. Nära "jorden", naturen och tänker på att äta hälsosamt. Hårt arbete i all enkelhet, behöver inte krångla till det. "Så är det bara" lätt, enkelt

Anmäl
2013-04-18 20:05 #1 av: LinaLj

Jag drog morgondagens kort och fick page i bägare.

Jag tolkar det som nyheter på känslofronten, något som får mig att känna mig barnsligt glad, kanske till och med början på ny romans?

Anmäl
2013-04-18 20:11 #2 av: Sameli

Vad är page? :)

Anmäl
2013-04-18 20:19 #3 av: LinaLj

#2 Det första av de klädda korten ibland även kallad prinsessa eller liknande.

Anmäl
2013-04-18 20:26 #4 av: Sameli

Aha okej, då fattar jag. I mina kort heter det "Child" "Explorer" "Guardians" och "Elders" åt, page,knekt,drottning och kung. Lite förvirrande till en början..

Lika som air,fire,water och earth är lika med svärd,stavar,bägare,och mynt.

:) tack för svar

Anmäl
2013-04-18 22:25 #5 av: Tarotstollan

# 4. Sameli, tyvärr händer det att elementen byter namn på sviterna så man får vara beredd på det också! Så ingenting är 100% i tarotvärlden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-04-18 22:29 #6 av: Sameli

Element? Sviterna?

Äh. Jag är helt ny så jag fattar ingenting. Jag önskar verkligen att jag hade mer till åt att studera tarot.

Anmäl
2013-04-18 22:32 #7 av: LinaLj

Sviterna är stav, bägare osv. Element är just jord, eld, vatten och vind

Anmäl
2013-04-18 22:39 #8 av: Sameli

Aha okej, tack!

Men innebörden blir väl densamma,även om man har ändrat namn? Har ingen "vanlig" kl å jag kan inte jämföra med något tyvärr :(

:)

Anmäl
2013-04-18 22:44 #9 av: LinaLj

#8 Ja innebörden är den samma. Eftersom man (oftast) förknippar varje svit med ett element (mynt - jord osv) och då "ärver" sviten de egenskaper som det elementet har. 

Anmäl
2013-04-18 22:50 #10 av: Sameli

Okej, vad bra! Då ska det gå fint att lära sig tarot med min lek ändå. Tycker om den väldigt mycket :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.