Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 928 ggr
Skogshumblan
4/18/13, 6:34 AM

18 april.

God morgon. Här var det vabbträsk igen. Doteras mage var ur funktion i tisdags så nu får hon inte komma till förskolan förens i morgon. Jättebra regler när det är smittor bakom, men när det inte är magsjuka stör jag mig mer… Men jag får en hel dag att ställa runt i skog och mark med min dotter, sånt får man ju bara njuta av! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
gevalina
4/18/13, 11:14 AM
#1

denna dag är det kvällsjobb  som väntar…har hunnit att laga kyckling och ris som dottern kan äta när hon kommer hem från skolan.

Jag hoppas det blir en lugn kväll på jobbet och att inte tåget strular.

Amandla
4/18/13, 12:47 PM
#2

Jag ska till sjukgymnasten med min onda fot, blir intressant att höra vad han har att säga. Det har nu gått 14 veckor sen jag stukade den. 

Efter det ska jag bada Albin-pudeln, för jag ska ha klippkurs här imorgon för några pudelägande vänner och då ska jag visa pedogiskt på honom hur de ska göra 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
4/18/13, 12:54 PM
#3

Jösses vad länge du gått Amandla, hoppas verkligen de kan hjälpa dig. Bada pudel verkar joxit. Hoppas Albin är medgörlig så det blir gjort fort.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
4/18/13, 1:28 PM
#4

Tack Skogis! Albin är van sen han var sådär fyra veckor gammal och väldigt snäll, är man pudel så får man finna sig i pälsvården helt enkelt och här kommer ingen undan även om han går och gömmer sig så fort jag tänker tanken 😉Proceduren att bada, föna, klippa klor och raka nos, tassar, svansfäste och underrede (pudelpäls växer lika fort som människohår, och det täcker nästan hela kroppen, därför måste man raka dem) tar ca en timme på sin höjd.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
4/18/13, 2:33 PM
#5

Ok, det lät som ett betydligt drygare arbete. Såg framför mig timmars arbete med fön, sax, behanslingsgrejer å så en motvillig hund på det. Jag måste säga att pudlar på något sätt är så majestätiska. Speciellt storpudlar. Jisses å amåda vad de är maffiga! Fick glädjefnatt när jag kollade posten. Startbeviset för Göteborgsvarvet har kommit! WOHOIOOO! Jag ska springa min första halvmara om en månad. Det blev helt plötsligt så verkligt, det som förut varit så diffust långt bort i tiden. Jag är så taggad så käre tid… 15.39 den 18 maj är det äntligen dags. Ska fira det här med en mils löpning ikväll.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
4/18/13, 5:15 PM
#6

Ja eleganta det kan de vara när de är till sin fördel, det vill säga ordentligt skötta. Köper man pudel så är pälsvården ett måste. Att klippa själva frisyren tar kanske två timmar, det beror på hur längesen det var jag klippte hunden senast. Får det växa ut för mycket måste jag klippa som en ny frisyr nästan, för linjerna har helt vuxit bort. Bäst är om jag toppar varannan-var tredje vecka för då går det snabbt och enkelt. Nu får du hålla i minnet att jag har småpudlar, även om Pixie är i full utställningsfrisyr så är hela hennes päls ändå bara som ett halvt storpudelben… 😛

Oj, kul med loppet! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
4/18/13, 7:09 PM
#7

Godafton

ja spännande Skogis, liiite nervöst måste det ju ändå vara. fira med att springa en mil, öhhh, ja grattis😂

Låter som du har fullt upp Amandla, ja det är inte bara att köpa en gullig hund och gosa med, det är en del som ska skötas också.

Gavelina hoppas du får en trevlig natt på jobbet och att tåget kom i tid.

Själv har jag jobbat som vanligt och sedan slappat. Är så ininordens trött. vet inte om kristallerna kan göra att man tacklar av på detta sätt. Så jag har sovit och slappat runt i joggingbrallor nu sedan 15 tiden. Segt som attan. Nu ska jag dubbla dosen D vitamin ett par dagar och hoppas att jag piggar på mig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/18/13, 8:41 PM
#8

Nu blev det inte en mil… Blev 3 km löpning i uppförslut och sen 5 km skogslöpning. Tror Agda var med för jag sprang lite vilse och hamnade fel. Himla sätt att avverka skog så jag blir förvirrad och inte känner igen mig :P Lyssnade på Margret Thatcher som läste sin egen memoar. Ja käre tid, snacka om att vara färgad av sin tid. Men intressant att höra hennes egen version av sitt liv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/18/13, 8:45 PM
#9

ja den där Margret, säkert intressant

Du skyll inte på Agda hon hittar nog runt i hönsgården medans du yrar i skogen. Skylla på henne!! å avverkning. Såå lågt. Du ser hur det går då man lyssnar på magret😃

Tycker du var himla duktig du, en massa kilometer och du har ökat på en hel del. Tänk va, en annan får ju skämmas, känner mig som värsta soffpotatis ju

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/18/13, 8:50 PM
#10

Pagan. Ja förlåt, så lågt av mig. Jag fick ju jättenyttig träning av de där irrande minuterna på kalhygget. Och två problem löstes på ett miljövänligt sätt; fotsvetten försvann och jag blev raskt lagom varm av det lilla "fotbadet" i träsket. Ja käre tid. Jag och Sebastian i den oändliga historien har en sak gemensamt. Träsk som tycks vilja äta upp en….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/18/13, 9:05 PM
#11

😂du e la för skön!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/18/13, 9:17 PM
#12

Ja-a, jag har ju hängt med dig här inne ett tag och man blir ju som man umgås;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/18/13, 9:23 PM
#13

Det tar jag som en komplimang❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
4/18/13, 9:25 PM
#14

Ja fet var liksom menat så din toka!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/18/13, 9:38 PM
#15

😂goa du!

Nu säger jag nattinatti Imorgon är det äääääääntligen fredag! å jag kommer somna framför TV:n vid 20 som vanligt…not!

Jag ska ha en pigg, härlig dag, med massa energi och en massa gott humör å en massa upptåg i min smak. YES! så var den beställningen gjord. men först ska jag beställa en god natts sömn och sköna drömmar, ses imon❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: