Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 1997 ggr
Tarotstollan
2013-04-17 02:14

Färger-Beige.

Väljer färgen:  BEIGE,  så vad tycker och känner ni  om den färgen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
2013-04-17 05:45
#1

I andliga sammanhang tycker jag mycket om färgen. Den ger en ro och ett lugn. Kan inte säga att jag vet exakt vad den står för men den balanserar upp med sin ljushet mot alla färger tycker jag. "världsligt" sett kan jag tycka att beige är en skön färg som ger lite varmare vitt än vitt… Har gärna beige pt det lite gula eller grå hållet på kläder, väskor och annat. Men en blek blond männdoka kan lätt försvinna i det…..

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-04-17 08:19
#2

beige…en färg jag har svårt för klädmässigt då  jag blir blek i den…känner mig ganska trist med beige. tycker om färgen på väggar köksdörrar golv…möbler..alltså heminredning.

färgen utstrålar för mig i tarotkort något som är neutralt…något som står mittemellan.. som finns där och väntar på något..? en känsla av stumhet som vill utvecklas..en känsla av att tappat något på vägen…

Tarotstollan
2013-04-17 20:15
#3

Beige är en färg som är lite för blek för mig, är också ljushyad och blond så jag försvinner i den färgen. Äger knappt något som är beige färgat.

På korten ser jag den som ganska neutral och viskande därför är det viktigt att titta extra noga på det som är runt omkring. Tycker den är en ganska intetsägande färg men tillsammans med andra färger så blommar den upp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-04-17 20:20
#4

Det är en färg jag inte har reflekterat så mycket över. den känns ganska neutral. varken ljus eller direkt mörk. så den är ett mellanting för mig. känslan är att det är på väg åt det ljusa hållet- 🤔

De får jag fundera mera på 🤔

[Sol69]
2013-04-17 20:20
#5
findusfelix
2013-04-18 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En mjuk färg med otroligt många skiftningar, allt från ljus beige till lbeige med lite mer studs i….Klädmässigt, nja men inredningsmässigt ja!

Speciellt i sovrummet men så är också mitt övriga hem vitt!

Syns inte såtydligt men den här beiga väggen älskar jag, fondväggen har STORA beiga rosor.-)

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Annons:
findusfelix
2013-04-18 10:17
#7

Blev ju en bra bild 'not'😭

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

gevalina
2013-04-18 11:12
#8

när jag flyttade till min lägenhet så var väggarna i hallen och köket skrikande blå så efter mycket slit i några veckor så är de nu beige.  Känns betydligt lugnare.

Sameli
2013-04-18 19:11
#9

Beige för mig, är en ljus och lugn färg. Den kan vara underbar i rätt sammanhang, även jag har beige på väggarna hemma, men den kan också vara blek och "död" som i ej levande, ej existerande. En färg som är mittemellan, torr och spröd, vacker och ljus. Vitt säger mer än beige. Beige är liksom en färg för utfyllnad.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Pagan
2013-04-18 21:10
#10

Ack mitt beiga liv😴 nä skämt å sido så är det en rogivande färg. Inom Tarot ger den ofta en känsla av öken, öde landskap och stillastående. Att det kommer dröja innan det händer något. Avvaktande och lite längtan tror jag. Inte så mycket av förhoppningar i själva färgen, utan något som sker mellan de stora händelserna. En känsla av att snart……Å sen kan vad som helst hända.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2013-05-24 16:34
#11

Beige är för mig en fas i utvecklingen med att lära sig nya saker och att vara vetgirig. 

Inte ovanligt jag ser just beigefärg hos yngre personer och personer som studerar. 

Det är även vanligt att de som börjar i de mediala cirklarna har mycket begie i sig och att man är i början av en utveckling för att lära sig mer om det mediala arbetet. Så ett sökande på att få reda på mer och ett steg framåt i både  sin egna personliga utveckling och sin mediala utveckling. 

Men begie är också för mig att vara för logisk att lyssna för mycket på andra i stället för att lita på sitt eget inre. 

Så  kan vara en  lite försikig person som inte alltid vågar visa sina egna åsikter eller en blygsel  för att visa vem man själv är och gärna tar ett steg åt sidan för att andra ska få uppmärksamheten.

Lasse

Upp till toppen
Annons: