Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 600 ggr
Skogshumblan
2013-04-14 08:24

God morgon Söndag 14 april.

God morgon. Här är gråmulet ute men det är utlovat fint väder. Blir det sol ska det fixas i trädgården. Blir det dåligt väder ska jag fixa i i ordning lite här på övervåningen så vi kan göra rokaden av rum så dotera får eget rum. Nackdelen med f.d tvåfamiljshus är planlösningen. Kroppen känner sig lite…hm…död efter gårdagen 1.5 mils löpning. Får muta den med mycket mat idag tror jag :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
gevalina
2013-04-14 11:34
#1

Har nu i denna timme varit uppe sen kl 0400… jobb sen 7tiden men om ca tre timmar bär det i väg hem igen.. så skönt det ska bli att få vila en  stund innan disk och middag ska stå på bordet… ev om orken finns kvar blir det en god kaka till kvällen.

Ha en skön söndag.

Amandla
2013-04-14 12:45
#2

Jag ska göra två smörgåstårtor idag, Tvåan fyller 18 år imorgon. Han vill ha smörgåstårta istället för vanlig tårta, och inte mig emot 😉Jag ska göra ägghalvor och små "snittar" med gurkskivor istället åt mig och mamma som också äter lchf.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2013-04-14 12:49
#3

Här är det rena rama vårvädret. 15 plus och vindstilla. Kan säga att det var första gången jag slapp handskar på när jag var ute med stavarna. Det kan man ju kalla ett säkert vårtecken. Sov länge i dag, kan ju bero på att jag nattsuddade igår.

Å vad jag blev sugen på smörgåstårta Amandla. Här ska jag ha fastedag så det var ju just snällt att locka med sådana frestelser.😛

Får se vad jag fyller resten av dagen med. Inget ansträngande dock kan jag ju meddela, jag slappar lite till.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-04-14 20:55
#4

Här har varit solsken och jättefint men sen mulnade det på och nu ösregnar det.
Har skalat en massa potatis och nu väntar jag på att min potatisgratäng mix skall bli klar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2013-04-14 21:06
#5

Godkväll allesammans. Ja ljuvligt väder har det varit idag. 😃

Jag och dotra tog en runda till Tyringe. Sen gjorde jag middag åt för mycket och halvdäckade i soffan med en bok långt från både mobil och dator. Borstade av mer päls från Bounty, han borde vara pälslös vid det här laget tycker man. 🤔

Ha en skön kväll 

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2013-04-14 22:01
#6

hej hopp å så var det strax vardag igen. Ska gå och nana kudden och drömma söta drömmar om allt vi önskar oss och affirmera natten låååång, ja under tiden jag sover förståss.😃

Ny vecka, vecka 16 står för dörren. Hoppas våren gör ett storstilat framträdande då.

Sweet dreams alla, kram!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
2013-04-14 22:02
#7

Detsamma Pagan och ni andra. Ska också uppsöka sängen tillsammans med en bok om att söka i sitt inre. 🤔

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2013-04-14 22:04
#8

Nu är två stycken smörgåstårtor klara. En stor med kassler, leverpastej, ost och purjolök plus en massa hemgjord majonnäs, creme fraiche och grädde. En liten med tonfisk, kaviar, purjolök, dill och så det kladdiga förstås. De står i kylen och gottar till sig över natten och imorgon ska det dekoreras med grönsaker, ost och dill på den stora och med räkor, grönsaker, citron och dill på den lilla. Sen ska jag ju göra munsbitarna till mig och lilla mamma förstås 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2013-04-14 22:07
#9

Amandla nu blev jag hungrig! Det låter jättegott. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2013-04-14 22:08
#10

Det tror jag nog att jag kan lova att det är! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2013-04-14 22:12
#11

😇 Får nog bli en macka med ost som nattamat här.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2013-04-14 22:16
#12

Sorry Amandla jag avskyr smörgåstårtor men pålägget kassler, leverpastej, ost och purjolök lät gott!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-04-14 22:18
#13

Leverpastejen är inte min favorit, men grabbarna vill ha den så då blir det så. Jag brukar ta av fisktårtan istället. Ehh, rätt läbbigt ord det där… fisktårta… ger märkliga associationer till marängtårta med fisk på 🤫😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
2013-04-14 22:25
#14

😂, ja men marängtårta UTAN fisk är gott!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-04-14 22:34
#15

Jaaaa! Hemgjord marängbotten med vaniljkräm, grädde och färska bär… mums! 😛Eller cheesecake, eller eller… *suck* Det blir inget sånt för mig på bra många månader nu framåt. Fast ärligt talat så saknar jag varken snask eller snacks (även om jag blev hastigt sugen på marängtårta) så det är inte synd om mig. Sonen bjöd just på chips, jag tog tre små och är alldeles nöjd.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2013-04-14 22:37
#16

Vad duktig du är, din son kan vara glad att han inte bjöd mig. Jag hade tagit hela påsen!!!🤫Är galen i chips såvida det inte är med sourcreame, då kan han behålla dem😂!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-04-14 22:52
#17

Jag har allt kunnat vräka i mig, men efter sju veckor på strikt lchf så vill jag inte ha sånt… att jag tog dem var bara för att bekräfta för mig själv att de bara smakar flott och salt. Maten jag åt idag var såååååå mycket godare (kycklinggryta med broccoli, lök, tomat och paprika plus en stor smörklick) 😃Det är rent gudomligt att slippa småätande och de ständiga tankarna på vad jag ska äta härnäst, måltiden efter den, imorgon och så vidare, för att inte tala om sockermonstret som har krympt ihop till en amöbas storlek!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: