Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 3478 ggr
Tarotstollan
2013-04-08 01:35

Lenormand kort

Är det någon här inne som har och arbetar med Lenormand kort?  Vilken av dem har du i så fall?

Har sett att det kommit en sajt som heter just Lenormand i Fokus, och tycker det verkar kul att ha även de korten som komplimment till tarotkort och alla orakelkort jag redan har. Kan inte få nog av kort som ni ser 😃!
Har sett en som jag vill ha, så jag hoppas att jag kan köpa den snart.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
2013-04-08 05:18
#1

Har ingen själv men har en vän som har en. Är sugen på en men det är ju det där med att hitta en man vill ha och ha råd…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2013-04-08 12:00
#2

Jag har sett Lenormandkort på nätet, och även sett en lek som tilltalar mig ordentligt 😍 Först trodde jag att de var tarotkort så jag blev väldigt besviken när jag upptäckte att de tillhörde ett annat system. Har så svårt att hitta lekar jag verkligen tycker om… Men jag kanske köper den ändå och börjar pyssla med den så får vi se var det slutar 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2013-04-08 13:27
#3

Står högt upp på min vill ha lista!

Pagan
2013-04-08 17:53
#4

jag kan tänka mig en sådan lek, men har ännu ingen som tilltalar mig.

Läste för en tid sedan ur en bok jag köpt via bokbörsen som handlar om konsten att spå i kort, handlar lite om kortens historia och utvecklingen, Gutenbergs tryckarkonst på 1400 talet, (de tryckte korten före bibeln, bara det är ju kul att notera) mm och en del  om hur Marie-Anne Lenormand (1772 - 1843)  arbetade med korten och utvecklade Kunskapen. 

Hon var väldigt populär i sina kretsar och nådde en viss berömmelse en period, men dog tydligen totalt bortglömd. Men korten är ju döpta efter henne och de verkar ha fått en renässans.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-04-08 23:56
#5

Detta är den jag gillade bäst och som jag kan få tag på här i närheten.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/french-cartomancy/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
2013-04-09 13:08
#6

Har en blue owl

Från adlibris för dryga hundralappen: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1572817054

Den är väldigt fin tycker jag :)

Fred och god växt!

Annons:
Tarotstollan
2013-04-09 20:15
#7

# 6. De verkar vara ganska lika utseendemässigt, får se viken det blir av dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: