Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2105 ggr
Tarotstollan
2013-04-01 20:50

Ta med sig lek ut

Har ni alltid med er någon tarotlek i väskan eller i någon ficka när ni lämnar erat hem?
Hur tänker ni om detta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2013-04-01 20:58
#1

När jag började med Tarot hade jag alltid min Rider med mig ut. Sen efter ett tag började jag tänka " tänk om någon stjäl min väska"!

Pengar har jag nästan aldrig några större summor med mig men tänk om de stal min tarotlek 😮! 
Ser mig hos polisen…nej plånboken hade jag inte med mig men jag hade en tarotlek 😂, tror inte de skulle bry sig🤔!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-04-01 21:03
#2

Om jag vet om att jag ska använda leken annars brukar den få stanna hemma i tryggt förvar. tänk om de börjar regna och den blir blöt 😭

Men om jag vet att jag kan behöva den så åker den med mig 🙂

Amandla
2013-04-01 21:09
#3

Nej, jag vill inte ha med mig leken i handväskan. Jag vill inte att den ska suga åt sig konstiga energier, utan tvärtom ha kontroll på vilka miljöer den finns med i. Om jag väljer att ta den med mig till en kompis eller så är det skillnad förstås.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2013-04-01 21:13
#4

Ja du Stollan, undrar just hur polisen hade bemött en sådan stöld. jag har inte med mig min/mina lekar i väskan till vardags. Har bara hänt om jag reser bort flera dagar. Vet att jag hade mina funderingar då jag var i Thailand nyligen, för då hade jag den oftast framme på bordet i hotellrummet, städpersonalen var rätt noga med att inte röra den och deras bemötande var rätt udda. De hade en del funderingar kring min person det märktes tydligt. De höll ett visst avstånd om man säger så och de var väldigt upptagna med annat då jag gick förbi. De verkade lite smårädda för mig. Synd. Men språket gjorde det svårt att ens tänka tanken att förklara mig. Men risken för att den skulle försvinna var å andra sidan rätt liten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-04-01 21:18
#5

Nej inte till vardags, bara vid speciella tillfällen har jag haft med mig tarotkorten ut.

 
 

Challa86
2013-04-01 22:51
#6

Jag hade med mig min Cosmic Tarot lek i väskan varje dag en period och efter ett tag upplevde jag att den började kännas konstig. Det låter säkert helknasigt, men det var som att jag tappade kontakten och att den inte tillhörde mig längre. 🤔

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
2013-04-01 23:00
#7

#6. Intressant, det kanske blev som # 3 Amandla skrev då?
Hur känns den nu?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2013-04-02 06:58
#8

Jag la bort den under graviditeten och nästan hela det första året som mamma och började greja med den igen för någon månad sen. Det känns som att den är min igen.

challameow.wordpress.com 

[Melodica]
2013-04-02 08:16
#9

Jag har nästan alltid med mig min tarotlek i väskan så att man kan använda den när tillfälle ges. Har den i en liten väska med en duk i och en bergskristall. Jag tycker känns tryggt att alltid den med sig, som en vägledare åt mig eller andra, om jag skulle behöva.

Skogshumblan
2013-04-02 10:05
#10

Säger som andra gör nej inte utan orsak. Dels är jag rädd att slita leken och dels är det energierna. Jag är väldigt försiktig med vem som får röra mina lekar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

LinaLj
2013-04-02 21:23
#11

När jag höll på att lära mig min gilded så släpade jag med den överallt. Jag pendlade ganska mycket då så jag kunde sitta och vänta på bussen samtidigt som jag studerade korten. Det fungerade väldigt bra för mig. Jag jobbade då på ett kontor och när chefen fick veta att jag hade tarotlek med mig blev han eld och lågor. Sedan kom han till mig varje morgon innan vi började och bad mig dra ett kort för dagen vilka stämde ruskigt bra. Så när jag slutade (för ca ett halv år sedan) bad han mig lägga en stjärna för hur det skulle gå för dem. Han ringde här om veckan och berättade att den där stora investeringen verkligen hade gett avkastning 😃

Sedan älskar jag att lägga Tarot utomhus. Lite knepigt om det blåser men annars är det helt otroligt.

Jag är inte så orolig för främmande energier, jag råder lätt bot på det genom att rena och ladda med mina energier. Däremot är jag lite orolig över att tappa bort dem eller skada dem. Jag har alltid mina kort invirade i en tygbit som håller ihop leken, skyddar den och kan tjäna som underlag om det behövs.

Jessica Holländare
2013-04-04 20:16
#12

Jag köpte en minitarotlek bara för att kunna ha med den överalt, men den har fortfarande inte följt med mig. Så antar att det inte var min grej. Bar bara runt med min fenestra när jag gick tarotkursen.. Är rädd att de ska bli förstörda..


Sameli
2013-04-06 11:01
#13

Jag har nästan alltid med mig mina orakelkort i väskan 🙂Lite knäppt men det känns tryggt på något vis. Att veta att det finns ett bra sätt att ta kontakt med mina skyddsänglar om det skulle vara något.

🌺

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
Skogshumblan
2013-04-06 11:45
#14

Sameli, jag respekterar helt ditt val men du vet att de alltid finns där och att din magkänsla är dina guiders sätt att leda dig? Du behöver inte känna oro för att du inte förstår eller att du missar något om du inte har leken tillhands.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
2013-04-06 13:10
#15

Tack Skogshumaln för dina visa ord!☝️

Jag har så dålig kontakt med min magkänsla och velar mycket 😃Tycker att korten ger mig en bra vägledning och dessutom många bra och tänkvärda ord att ha med sig.

Jag känner att mina vägledare är med mig, men jag tycker om att ha korten, en fix-idé bara.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Skogshumblan
2013-04-06 15:06
#16

Ja det är svårt att " få in rätt frekvens" i början. Men övning ger färdighet:-)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
2013-04-06 16:55
#17

Skogshumblan, menade jag ju naturligtvis. Går lite för snabbt på tangenterna ibland. Ja det är onekligen svårt! Blir nog lite för lite övning, men allt har sin tid :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Skogshumblan
2013-04-06 17:08
#18

Sameli, hade inte ens märkt att fingrarna stavat fel;) Du övar din intuition varje gång du använder korten, om du vill så kan du börja med att bara titta på kortet och se vad du får till dig utan att läsa till svar. Skriv ner det du får och jämför sen med vad korten betyder. spara det du får till dig genom läggningar, ser du mönster i när vissa kort dyker upp? Ex så kommer korp/skata till mig när jag är på rätt spår. Coyote när jag kommer få en skön avslut på tuff period etc kommer på så sätt också kunna gå tillbaka för att se hur rätt du haft, det är en boost vi alla behöver.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
2013-04-06 20:39
#19

Problemet är att när jag får till mig information är den ofta tecknad!? Det känns jättekonstigt att vara uppmärksam på fantasifigurer, tecknade gubbar osv. Vet inte om det är för att jag har barn eller om det är ett tecken till mig att vara mer lekfull och inte ta saker så allvarligt. När jag blandar korten brukar jag oftast få ett tydligt "sluta blanda nu" men ingen riktigt stark känsla, velar ofta. Känner att jag är klar med att blanda, men blandar lite till ändå, och en gång till och en till tills "sluta blanda nu" och jaja jag måste erkänna, jag är velande.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Skogshumblan
2013-04-06 20:43
#20

Låter inte alls konstigt, vår intuition funkar på det sätt som funkar för oss. Men det låter som att du behöver jobba lite på din självbild och lita på din intuition. Nästa gång du blandar, sluta när det känns rätt. Jag kan känna oron för att jag inte gjort rätt, missat saker och sånt förfarande och jag ser det som en sund grej att man tvivlar lite och reflekterar över det man gör.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Sameli
2013-04-06 21:00
#21

Absolut det måste jag verkligen göra! Tänker varje dag på att jag ska öva upp intuitionen och självsäkerheten. För ingenting i livet går väl speciellt bra utan god självsäkerhet, även om det är helt sunt att tvivla på sig själv då och då, får det ju inte gå till överdrift med det heller :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: