Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 866 ggr
Pagan
2013-04-01 01:51

Godmorgon 1/4 2013

ja men se där ja, Nu har Ni öppnat korpgluggarna minsann. Själv fick jag ju gå och nana kudden av ren leda av ensamhet i natt😃 Men jag läste en del intressanta bantningstips, Aftonbladet hade ett exceptionellt om att du kan äta hur mycket du vill - men det gäller ju bara kinamat då förståss och ändå gå ner i vikt!!!! Man kan ju undra vad som är så speciellt med den maten. Eller kan det bero på att du bara fick äta med pinnar? Eller ja, just det ja, det vara fråga om bara en pinne och soppa!!!

hahaha, ja håll i hatten - 1: april kan ju ge en del huvudbry. man går inte ens säker för Pagan😇

Hoppas du sovit gott iallafall.

April april din dumma sill……..

Denna och mycket mer fann jag fast det var ju lustigt att de har satt ett publiceringsdatum senare under morgonen😂

Autosvar+ sköter ditt digitala liv

Publicerad 2012-04-01 06:30

Nu kan din smarta telefon svara på inkommande mejl och Facebookinlägg – helt på egen hand. Den svenskutvecklade applikationen släpps till IOS- och Android-enheter under dagen. En Windows Phone-version är på gång.

Publicerad den 1 april, 2012 kl. 06.30

Applikationen Autosvar+ analyserar din kontaktbok, kalender, tidigare E-postmeddelanden och inlägg på Facebook. Därefter tar den molnanslutna tjänsten över merparten av den digitala kommunikationen med dina nära och kära, genom att svara på enklare mejl och sociala uppdateringar.

- Nu kan människor fokusera på det viktigaste i sin digitala vardag och låta Autosvar+ ta hand om resten, säger Markus Långström, VD vid automatiseringsföretaget Appril.

För att kommunikationen ska bli så personlig som möjligt får användaren svara på ett enklare frågeformulär vid registreringen. Informationen används bland annat till den inbyggda Gilla-knapp-funktionen som jobbar direkt mot vännernas inlägg på Facebook.

Grattis grattis
Autosvar+ skickar även personliga grattismeddelanden till släkt och vänner. För att simulera att det är du och inte mjukvaran som grattar, lägger tjänsten in referenser från tidigare kommunikation med födelsedagsbarnet. I programmets FAQ hittar vi personanpassade exempel som "Tack för senast Thomas. Det var en trevlig middag.", "Hoppas du, Peter Eklöv, slipper fler förkylningar framöver." och "Andreas. Vi ses på innebandyn nästa vecka".

Så snart du betygsatt dina vänner kan applikationen prioritera förfrågningar om framtida engagemang. Om en tvåa på den femgradiga skalan vill gå på en konsert i helgen får han eller hon ett "Ja, det låter jättetrevligt, men jag är inte säker på om jag kan", till svar.

- Om en lite bättre vän frågar om ni ska gå på bio den aktuella dagen ser vår tjänst till att tacka ja direkt, och i samma stund meddela den lite sämre kompisen att man tyvärr inte har möjlighet att ses. Du behöver inte lyfta ett finger, säger Långström.

Uppdatering på gång
I första versionen av Autosvar+ – som endast finns på svenska i skrivande stund – har utvecklarna lagt in ett E-postutskick som låter användaren efterhandsgranska all automatisk kommunikation under den gångna veckan. Under hösten finns planer på en uppdatering som gör att mjukvaran klarar sig helt på egen hand. Samtidigt införs stöd för engelska och ytterligare 1336 språk.

Du som vill testa hittar direktlänkar till Google Play och Apple App store på den här länken.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
plutopellis
2013-04-01 08:04
#1

God morgon pagan och alla andra! Ser ut att bli en fin dag och det bästa av allt är ju att man är ledig! Hoppas alla får en toppendag! :)

Skogshumblan
2013-04-01 09:20
#2

God förmiddag. Vi har fått sova en hel natt utan att dotera haft magont eller behövt gå på toa. Hoppas det innebär att möget är över. Vaknar till strålande sol, sällan fel! Får se vad dagen fylls med. Blir väl en och annan kik in här:) Ha det fint och luras lagom mycket.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2013-04-01 09:50
#3

God morgon på er!

Aha, det är 1 april idag, då får jag se upp lite extra då. Har en make som gillar att luras!

Fin app du hittat där Pagan, undrar bara vem som skulle lägga sitt liv i händerna på den? Det är ju som bekant väldigt lätt att missförstå det skrivna ordet, rätt vad det är har man inte en enda vän kvar…

Håller tummarna för att Skogis dotter fortsätter krya på sig nu och att ni alla får en fin dag!

 
 

Isa56
2013-04-01 10:08
#4

Godmorgon allesammans, 😃

Solen skiner och det börjar bli lite varmare. Kom på att jag kört med elpatron en månad. Ska bli spännande att se den elräkningen. Och så klart är det -9 ute inatt, så 17 grader härinne. Tacksam att jag har braskamin som nu börjar ge en go värme här. Får elda upp i pannan sen, för både varmvatten och elementen. Sen blir det en sväng till kyrkogården, med ett barnbarn som ville med. ❤️

Tror jag hoppar den appen Pagan. 😎

Skönt Skogis ska hålla tummen att dotra din är på bättringsvägen. 

"Den som verkligen har "girl power" är den som har styrkan att våga visa sig sårbar och tillitsfull."

Jill Cuniff, Från Luscious Jackson.

Ha en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2013-04-01 13:44
#5

Lite kul i pressen, Träna en mops och döpa den till e-type och få den söka efter ip adresser var ju himla fyndigt…….😂Att mördarsniglar kan komma till nytta hade jag säkert kunnat gå på

GP:s aprilskämt om hur mördarsniglar skulle använda som smörjmedel för att få tyst på gnisslande italienska spårvagnar var den mest lästa nyheten på gp.se under måndagen.

(ett tillägg här är ju att dessa vagnar som kostat GBG en jäkla massa pengar och sedan bara måste repareras då de inte är byggda för nordiskt klimat är ju ett aprilskämt i sig)

"Kan vi bara få några hundratal göteborgare att lämna sniglar varje vecka har vi smörjmedel så det räcker" manade Bertil Bergdahl, chef för SG Banteknik i artikeln skriven av GP:s normalt sett mycket trovärdige trafikreporter Ulf Nyström.

Tidningen Sydsvenskan valde att anknyta till den kommande Eurovisionsfinalen som glittrar in i staden i slutet av maj. I bild och text visade man hur stadsdelarna bytte till mer schlagerklingande namn. Lorensborg blev Loreensborg, Caroli city blev Carola city och så vidare. Kanske inte helt otänkbart med att tanke på att tunnelbanestationerna fick namn efter kända OS-profiler under London-OS förra sommaren.

Radiosporten tog förre rikspolischefens Björn Erikssons utredning kring huliganfrågor ett steg längre och berättade om planer på att ersätta bengaler med tomtebloss på de allsvenska fotbollsarenorna. Sebastian Kuijpens från Hammarbys supportergrupp Bajen fans var lyrisk och menade att det skulle kunna bli en stämningshöjare.

Kollegorna på Sveriges Radio P4 Jämtland  ville inte vara sämre och skämtade om nya fartkameror med röntgenfunktion så att bilförarna inte skulle kunna gömma sig bakom solskyddet.

Nerikes Allehanda  kunde man läsa att staden hyllar hockeyhjälten Conny Strömberg med en staty i brons utanför ishallen och att kostnaden på en miljon kronor skulle innebära att ungdomsspelarna i stället fick spela på parkeringen.

Även Polisen är på skämthumör under 1 april. På polisen.se kan man läsa om IP-hunden E-Type, en mops som specialtränats för att spåra IP-adresser på nätet.

- Det här är ett helt nytt användningsområde och vi har fått prova oss fram. Men träningen i sig har gått till som all annan hundträning; med belöningar då hunden markerar rätt, säger en BG Carlsson, chef för hundenheten inom Polisen i Blekinge till polisen.se.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2013-04-01 13:54
#6

Hehe, kul med mopsen! 😃

Här är det strålande sol, om en liten stund ska jag sätta mig på balkongen och njuta 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Isa56
2013-04-01 16:34
#7

Det här skrev jag nyss på facebook. =(

Tycker på ren svenska att det är "JÄVLIGT LÅGT" att stjäla från en grav. =(
Den 9 mars, tre dagar efter begravningen av min make,var vi in med de två yngste barnbarnen som satte varsin glasskål med blommor som ett sista farväl. Jag la ett stort hjärta. En glasskål stod kvar idag. Visst kan det gått sönder, men inte både hjärta och en skål.

Man kan ju undra vad glädje de har av de sakerna, dussintillverkade dessutom. Är ju bara ett affektionsvärde för oss sörjande. Och mitt ena barnbarn som är 8 år var med idag. För att se sin skål (blommorna är bortagna av kyrkogårdsförvaltningen som sköter familjegraven) 

Men men jag kan ju lättare rycka på axlarna åt det. Ångrar mig att jag inte skrev mitt namn på det där hjärtat. Men de ska jag göra nästa gång. För ett hjärta ska det ligga där. Envis???? Vem???? Inte jag väl? 🎧

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2013-04-01 17:25
#8

😮😡Håller med dig, hur kan man stjäla från en grav??


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2013-04-01 17:35
#9

Hörde av min dotter att äldste sonen lagt leksaksbilar på sin halvbrors grav (spädbarsdöd) Och två veckor senare var bilarna borta från graven. Det är verkligen lågt. 

Har ju inget med pengar att göra. Man blir både ledsen och förbannad över det.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2013-04-01 19:57
#10

Min lillasysters grav plundrades på gravlyktan efter några år, detta var på 70-talet och det var en lykta som man hade olja i som höll sig tänd i en hel vecka. Vi letade på hela kyrkogården, den ligger ute på landet och är inte så stor men vi hittade den inte. 😕
De flesta i den byn kände eller visste vilka vi var så jag tror inte att de var skyldiga till stölden, de skulle nog inte komma på idén att stjäla från ett barns grav de flesta hade dessutom varit med på begravningen eller skickat blommor.
Dessutom ligger graven nära vägen så troligtvis var den en främling som hade stulit den.
Kanske de tog den för att den var lite ovanligare och dyrare än de vanliga lyktorna på den tiden! 😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-04-01 20:01
#11

God kväll ska de nog vara nu. 🙂

Vakna upp till 8 minus, men steg till 8 plus på dagen 😃

Varit underbart väder här ☀️

Idag har jag både hunnit jobba och bytt ett trasigt bord på ikea.

Så nu är de bara kuddar som matchar soffa och matta som saknas.Men de får jag ta när andan faller på 🤔

Ha en trevlig måndagskväll..

Kram sol 🌺

Pagan
2013-04-01 21:06
#12

Nämen så ledsamt Isa😭Hur är en människa funtad om man kan göra något sådant. Blir så himla ledsen över mänskligheten. Så himla trist att se detta hända. Sådant är svårt att greppa, hur tänker folk?? Det är svårt nog för de efterlämnade ändå. Att behöva få dessa erfarenheter i ansiktet är så jäkla lågt att man inte tror att det är sant. Så ledsen tjejen att du skulle behöva uppleva detta. Massa kram❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2013-04-01 21:16
#13

Ja. Trist är det.  Fast jag undrar nog mest över hur mitt barnbarn tog det. Det var ju hennes, eller hennes lillasysters skålar. Och de valde med så stor omsorg. 

De har inte med religion eller pengar att göra utan respekten för de döda och efterlevande. Tyvärr är de inte första, eller sista gången vi får se våra kyrkogårdar bestulna eller vandaliserade. Läser Stollans tråkiga erfarenhet också. Fattas bara att de gräver upp kistorna med. 

Nåja som sagt. Jag ska köpa ett nytt och lägga dit med en liten text på baksidan inristad.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
fridelfina
2013-04-01 21:16
#14

Tråkiga saker som hänt, Isa och Tarotstollan. Undrar hur den som tar grejjerna tänker egentligen?

 
 

Isa56
2013-04-01 21:20
#15

Ja de undrar jag med. Kan det finnas någon glädje med det. Som min dotter berättade, leksaker och änglar som stjäls från barngravar med. 

Hade det inte varit för att kyrkogårdsförvaltningen sköter graven, hade jag nog applicerat en liten sprängladdning under som en liten hälsning. 😇

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2013-04-01 22:01
#16

Ja jag förstår själva lockelsen där isa.

Nu säger jag natti natti. Ledigheten är snart över och klockan ringer vid 4 i  morgon bitti. Har satsat stort på lotto och multilotto denna vecka så nästa vecka kan jag säkert bara stänga av alarmet och somna om. Nåt jag ju verkligen ser framemot. Men tills dess så är det väl bäst att lyda stämpelklockan.

Sov så gott tarotvänner och dröm söta drömmar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-04-01 22:26
#17

God natt Pagan! Min klocka ringer typ 45 minuter senare så jag kan sitta vid datorn en stund till! 😉
Sitter och gör experimentläggningen jag tipsade om tidigare! Snart klar, sen ska jag sova också.

 
 

Tarotstollan
2013-04-01 22:57
#18

# 14. Tror inte de tänker överhuvudtaget.!Hoppas bara att de får sitt straff i nästa liv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-04-01 23:41
#19

God kväll. Isa sånt är så lågt! Sparka och såra de som sörjer…. Saknar ord för hur lågt jag tycker det är!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: