Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 2899 ggr
Pagan
3/31/13, 12:22 PM

April månads kort

Nu är vi alldeles strax inne i april. faktiskt bara timmar kvar.

Släpp fångarna loss det är vååååår!!!😃

Vad säger korten  och vilken vägledning får du i april?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Pagan
3/31/13, 12:25 PM
#1

Själv drog jag ur min Stora Arkanan 2 kort, pendeln hjälpte mig som vanligt. Livshjulet/Ödeshjulet och Djävulen blev det. Jösses, vilken kombination. Mycket energi, många beslut och en del frestelser kan jag ju direkt känna att de vill säga. Det står inte still om man säger så. Ska bli intressant att filura över dessa kort.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/31/13, 1:13 PM
#2

Drog två kort ur hela leken. Använde min Guilded idag. 

Det blev Temperance och eight of cups. Ja känns nog mest som att jag ska hitta mitt nya liv. Och försöka balansera allt utan att ta på mig för mycket eller gå för fort fram. Får nog fundera mer på de där två korten.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

J-Artur-K
3/31/13, 1:32 PM
#3

Jag drog Rebellen ur min Osho Zen Tarot lek

Jag fick känslan att jag kommer få besked om jobb under april månad som jag kommer få eller att jag kommer vara på en intervjue för ett jobb och få senare. Men det blir under april månad som det börjas där det ser ut som att man har möjlighet att få jobbet

Ny dag nya möjligheter

Silent_Hill
3/31/13, 2:32 PM
#4

Var länge sen jag drog månadskort men nu kännde jag att det var dags igen 🙂

För april månad drog jag korten Balance (måttfullheten) och Five of Water.

Det känns som att saker och ting inte går så smidigt som jag kanske hade hoppats. Det är en månad där man får vara återhållsam och sparsam. Att anpassa sig och blanda sina idéer efter andra och hålla en måttlig takt. Man gråter lätt över spilld mjölk även fast man redan har två paket i kylen 😉 dvs man har det inte så dåligt som man kanske tror, men man kan ändå känna frustration.

Det är det jag spontant kommer på nu.

Ja, det ska bli intressant och se vad månaden bjuder på 🤐

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[Sol69]
3/31/13, 6:07 PM
#5

Tänkte att jag också kunde vara med och dra ett kort ur Jorlanda leken 😃.

Jag fick tre stavar.. mm undra hur jag ska tolka det?? kanske någon annan som som har tips.. Som är mera van tolka 🙂

Ser ut som om jag håller på att klättra uppåt som att jag kommer att få styrka ock kraft..

och att jag tar mig tid att roa mig lite.. och att umgås med vänner.

Tycker att kortet utstrålar mycket lugn och harmoni så kommer att ha balans i livet..

Timmorn
3/31/13, 9:06 PM
#6

"Hur kommer april månad att bli för mig" Psychic Tarot oracle deck av john holland.
Fick upp Spirital union, och 2 stora arkanan kort The emperor och The world.
Jag tolkar det som att jag kommer att känna andlig utveckling och utvecklas med min guide mer. Att jag ska fokusera och öva på att meditera och öppna mig. Njuta utav livet och våren och få styrka och energi av det. Men även ta energin i arbete och skola och fatta bra val, visa vad jag kan och visa att jag är viktig, välj gärna mig ;P jag är viktig i universum :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Pagan
3/31/13, 9:15 PM
#7

Ja Sol #5  det var ett tillitsfullt kort. Apa, lejon, lekande barn och två trädkramare😃. De verkar alla tillfreds med var de befinner sig, man anar ingen oro eller obehag här. Bra flyt i tillvaron och goda avsikter belönas på rätt sätt. jag att tycker din tolkning är mycket bra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
3/31/13, 9:31 PM
#8

Tack Pagan. Är alltid svårt när man ska tolka en ny lek. men övning ger färdighet.. Kanske blir redo att testa på andra sen.. 🙂

Pagan
3/31/13, 9:49 PM
#9

Ja visst är det så Sol.🙂

Jolandas var min första lek. Den är tyvärr ganska sliten och så även boken, men så härlig att återkomma till med jämna mellanrum. Hans Arnolds bilder är ju himla kramgoa. Gillar att varje kort har en rubrik med Jolandas nyckelord. 

Jag hade svårt att hitta min andra lek, men nu går det av bara farten, 😉Fast jag ska ärligt säga att vissa lekar är tilltalande vid köpet, men sedan kan det gå bra länge innan jag ens vill ta dem till mig. Vissa vill ju tyvärr inte samarbeta alls. Flera av dem har jag givit bort till någon som velat ha dem och där har de fungerat hur bra som helt. Så någon mening är det ju även med sådana lekar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/1/13, 2:22 AM
#10

Jag drog 2 Översteprästinnan. Har suttit och funderat på detta kortet och haft det framme medan jag skrivit och svarat på annat.
Läste också vad vi hade skrivit innan om kortet på "cirkeln".

Det första jag såg på kortet var fullmånen och stjärnorna och på hennes kjol finns gröna eklöv och det får mig att tänka på naturen och frisk luft.

Har kommit fram till att hon vill att jag skall vara ute mer i naturen och hämta kraft och försöka komma igång med mina meditationer igen. Jag hoppas att vädret skall bli bättre så att jag verkligen kan gå ut och koppla av! Att starta meditera igen har jag tänkt på länge, så nu kanske denna "sparken i baken" kan få igång mig! 😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
4/1/13, 11:51 AM
#11

Bra inspiration Stollan. Bra budskap för oss andra också. Mer meditation åt folket!!🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/1/13, 12:46 PM
#12

Jag drog denna månad tre kort. Brukar känna in vad som känns bäst och det blev två ur stora arkannan och ett ur lilla. Min fråga för stora arkannan var vad behöver jag se upp med och vad behöver jag fokusera på. Upp kom justice 11 och The star 17. Min tolkning av dessa är att jag måste sätta gränser. Rama in vad _jag_ mår bra av och lära mig skydda det så gott jag kan. Jag måste lita mer på att jag kan och duger att jag har rätt att säga nej eller säga ifrån när saker inte känns ok. Upplever att detta främst rör min arbetssits som kommer bli jobbig i april hur det än blir. Står inför besked som inte går att påverka mer än goda tankar. På frågan hur april kommer bli dök king of Wands upp. Ordet pondus kom till mig och åter dök jobbet upp. Själva bilden på kortet är en grön Fey som sitter i ett träd, omgiven av massor av brinnande ljus och alla chakrans färger lite överallt. Känns som ett gott kort, balans och trygghet. Han verkar må så bra, full harmoni, kung över riket som är hans gren och sig själv. Verkligen en fin bild och en uppgift att jobba på så den blir jag känner jag. Mycket av min tillvaro i april handlar om jobbet och jag har en låååång månad framför mig hur det än blir. Tillägg: Det är inte en svår och deppig känsla jag har utan bara att det kommer krävas mycket energi. Jag älskar mitt jobb och tar mig an utmaningen med glädje.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/1/13, 1:29 PM
#13

Dagens affirmation speciellt till dig skogis❤️

Jag ser allt som händer som fantastiska öppningar och spännande möjligheter

"Ibland är det som händer runtomkring oss tyngt av att vi väljer att se det som motgångar, som ett karmiskt "straff" eller en tråkig läxa. Men även om det som händer verkligen är tungt, så blir det lättare om vi väljer att fylla det lite mer med tanken om att det är en öppning för något nytt, och en skön möjlighet som visar sig. Chansen för att vi verkligen ska kunna uppleva just att det är något behagligt och trevligt är ju så mycket större om vi går in i det med ett positivt sinne och med en känsla av att allting faktiskt kommer lösa sig!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
4/1/13, 1:55 PM
#14

Pagan, tack! Jag ser faktiskt ljust på tillvaron. En motgång är för mig ett sätt att lära, komma vidare.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

vresrosen92
4/2/13, 10:44 AM
#15

"Hur kommer april-månad att bli för mig?" Jag drog 10 mynt och tolkar det som att jag kommer få lön för mödan. Jag kommer få kämpa ett tag till, men i slutet av månaden kunna luta mig tillbaka och slappna av och vara nöjd över mina prestationer.

Don´t worry, Be happy!

gevalina
4/2/13, 9:41 PM
#16

Jag drog Riddare i svärd…hmmm..kan det vara en man som dyker upp i mitt liv..?? tror inte så…eller så blir april månad en prövningens tid för mig då jag övar mina tarotkunskaper….tja återstår att se.

Pagan
4/2/13, 9:47 PM
#17

Gavelina, har du en bild på ditt kort? Svårt att hjälpa till med tolkningen då jag inte ser ett kort framför mig.

Men olika frågor som kan dyka upp då man ser på ett kort och svara på frågor av arten:

Vilka symboler ser du?

Svärdsviten, vad betyder den?

Riddare vad kan de representera?

Vad känner du när du ser kortet? Ser det mörkt & dystert ut? Ljust & glatt?

Ser riddaren på dig, kan du tolka hans blick?

Vad för landskap?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gevalina
4/7/13, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

hej…här kommer kortet och för mig presentera svärden motgångar man ska lösa ..och klädda kort presentera personer..kan även vara egenskaper hos dig själv eller egenskaper som ev ska ske..

..här är riddaren med nedsänkt blick på sin häst som far fram i högt tempo..(blixtarna) och i varsin hand har han ett svärd..som kan representera att han ska/kommer att slåss för sin sak..bekämpa det som som kommer eller redan finns..bredvid honom flyger tre fåglar..vet ej riktigt hur jag ska tolka dem än..och ovanpå ryggen har han "väderkvarnsvingar"..ej heller här vet jag dess betydelse..Hans överkropp och ansikte är klädd med rustning..ev kan det vara ett skydd mot vad som komma skall eller så skyddar han sin personlighet..gömmer undan sitt ego..en person som inte vill vara offentlig..??? han känns även obeslutsam för min del..men samtidigt trygg….

är tacksam för mer information men hos mig står det still…just nu i denna stund.

Skogshumblan
4/7/13, 10:22 PM
#19

Gevalina läs på twice.se om riddare i Tarot. SÅ lärorikt! Känns som att det kan ge dig lite svar nu eller sen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
4/7/13, 11:45 PM
#20

# 18. Jag tänkte på helikopter vingar, för att han skall komma fram ännu fortare. Jag har Thoth leken men använder den inte därför jag har svårt att se vad korten föreställer. Riddaren i denna leken står ju för Kungen i de flesta andra lekar.
Läser i boken att: de fyra propellrarna hänvisar till himlens fyra riktningar och kännetecknar tankens kraft som inte är begränsad vare sig av tid eller rum.
Svärden står för: långt svärd yang manligt, analytiskt och korta yin kvinnligt, intuitivt.
Blixtrar står för snabba tankar och idéer.
Fåglarna är svalor och står för kropp, intellekt och ande är i harmoni och flyger intill honom.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
4/8/13, 8:33 AM
#21

Tack för svaren ni gett.. Nu har jag en del att tänka på. Ska köpa boken till korten som jag såg på hälsomässan jag besökte i Lordags…men det får vänta tills lönen kommer. Har i dag sovmorgon sen bär det i väg till jobb på em.

Ha en skön dag.

Pagan
4/8/13, 5:46 PM
#22

Ja denna riddare eller kung som Stollan säger, ser ju stark och beskyddande ut, skyr inga medel att ta itu med vad som än står till buds, han verkar ha brått dit han ska och han tar hjälp av både sin fyrfota vän och sina vingar för att komma dit han ska så fort det bara går. Han ser inte ens upp förrän han har kommit dit han ska och han är totalt orädd över att bli skadad på vägen för hans rustning hjälper honom. Skulle tro att du är beskyddad Gevelina i alla väder, känns lite som ett bonuskort. Som att du kan göra ett och annat fel och denne riddare ser till att få dig på rätt köl igen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gevalina
4/9/13, 2:42 PM
#23

Det låter toppen att ha en beskyddare när man gör sina dumdristiga val här i livet.

Korten är inte lätta att läsa men jag hoppas  att boken ska ge mig något mer…just nu  har jag lånat cassandra eason stora bok om Tarot som jag tycker är  bra .

Skogshumblan
5/1/13, 7:09 AM
#24

Mina kort har stämt bra. På sätt jag inte ens vågat tro eller hoppas på har ordet pondus kommit till sin rätt, stå upp för mig själv, jo tjena. Månaden blev lång, jag fick vänta läääännge på beskedet om var och hur mycket jobb det blir resten av terminen och det var många stunder som gett rejäla utmaningar och krävt uppkavling av armarna, både för att förstå sammanhang men också få saker gjorda. Jag känner mig nöjd med min tolkning även om jag är lite väl insnöad på jobb…. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
5/1/13, 9:34 AM
#25

Klart man har fokus på det som upptar mesta delen av ens funderingar skogis

Djävulen: Ägandebegär och frestelser.

Livshjulet: Möjligheter och förändringar i faggorna.

Ja idag kan jag tydligt se vad korten velat säga mig och det känns som om dessa kort satt en del hjul i rullning som jag idag inte vet var de ska stanna och hur det ser ut då allt landat på plats. För maj drog jag Kejsarinnan och Eremiten vilket kan indikera att en kvinna och en Man kommer visa mig vidare på vägen. Mer om dessa i majtråden J

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
5/1/13, 9:39 AM
#26

Måste säga att aprils kort har stämt ganska bra. 😉

Pagan
5/1/13, 9:42 AM
#27

Så gott Sol🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
5/1/13, 8:39 PM
#28

Jag drog ju Översteprästinnan och vet inte riktigt vad jag skall säga om det nu. Jag har ju varit ute mera men vädret har ju inte varit helt på min sida. Någon meditation har det inte blivit av, jag är alldeles för trött och rastlös.
Kanske kortet visade något jag inte fattade, det vore inte första gången i så fall.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vresrosen92
5/1/13, 8:57 PM
#29

Jag drog 10 mynt och förutspådde att jag skulle få lön för mödan. Det har stämt in rätt bra, men jag måste erkänna att förmodligen jag tolkade kortet med alltför mycket "logiskt tänkande". Jag hade en (tidskrävande) mattekurs (som jag läst in på distans, utöver jobb, djur mm) som tog slut i april och ett bra betyg där var ju min belöning. Detta var visserligen något jag visste i förväg skulle hända och inget som kortet kanske sa åt mig att tänka extra på.. Så ja.. :P

Don´t worry, Be happy!

Skogshumblan
5/1/13, 9:42 PM
#30

Grattis vresrosen, bra jobbat med matten! Är så impad av er som ens orkar tänka tanken på saker förutom jobb, vardagen och kanske helg typ….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

vresrosen92
5/3/13, 9:52 PM
#31

Tack skogshumblan :)

Don´t worry, Be happy!

Upp till toppen
Annons: