Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2460 ggr
Timmorn
2013-03-23 21:37

Tarot och siffror och färger

Jag vet inte om det har funnits kurs på det här eller inte. Men jag har inte hittat någon info om det hela :)

Om man lägger en läggning säg med tre kort dåtid, nutid, framtid.
Lägger med hela kortleken och får upp siffran 7 flera gånger, vad kan det betyder? Samma siffra alltså, betyder det ens något?

Och i sådana fall vad betyder de olika siffrorna?
Har hört olika om färger, en del tycker man ska titta på färgen lila och säga vad den betyder andra tycker vad det betyder för en själv..

Jag brukar titta på hela kortet och se vad jag får upp. Har upptäckt att det beror otroligt mycket på vilken kontakt jag får med den jag lägger, ibland skriver jag flera sidor, andra gånger ingenting alls. Såklart beror det säkert på att jag är Nybörjare också.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Tarotstollan
2013-03-23 22:10
#1

I boken "Tarot steg för steg" av Ylva Trollstierna skriver hon lite om vad flera siffror i läggningar betyder.

Just när det gäller 7:an står det om 3X7 : Omorganisation
4X7 :Utbildning. Nya idéer och inriktningar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-03-24 05:35
#2

Kommer inom kort en artikel på ämnet. Jag ska finjustera lite bara ….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Timmorn
2013-03-24 11:16
#3

Har börjat titta efter boken, och ska fundera på om jag ska köpa den eller någon annan av hennes böcker :)

Eller så får jag se om nyfikenheten stoppas efter artikeln :D Tack så jättemycket Skogshumblan!

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Tarotstollan