Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 991 ggr
Tarotstollan
2013-03-20 03:52

Det mesta...

Vad är det mesta och det minsta du har betalat för en tarotlek?

Det mesta jag betalat för en lek är 330:- och det var för Gilded med bok och det minsta är 0:-. Det är två lekar som jag fått, en är en vanlig Marseille lek som jag fick av en bekant och den andra är en Balbo lek. Den sista skall visst vara en OOP lek numera! Kul att ha en lek som inte finns att köpa om man inte är väldigt rik!
Anledningen till att jag fick den var att de hade använt den som skyltmaterial i "shopen" och den hade blivit lite solblekt så de kunde inte sälja den, dessutom hade hon i sin tur fått den av en försäljare och ingen av dem visste vad det var för lek.
När jag sen tog reda på vad det var för lek, så berättade jag det för henne men hon sa att jag kunde behålla den för hon gillade den inte och hade ingen som helst användning för den. Ville jag inte ha den så kunde jag kasta den, vilket jag naturligtvis inte gjorde!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
LinaLj
2013-03-20 15:51
#1

Tror jag betalade runt 219 för min gilded och min osho zen fick jag av en vän….

[Sol69]
2013-03-20 17:22
#2

Kommer inte ihåg vad jag gav för min indianlek. men va inte så dyr.. dem första Cosmic fick jag.. den tredje sa ni va ett fynd.. nästa går vi se va det blir.. 😃

Är det inte så?? har man en vill man ha flera?? 😂

Tarotstollan
2013-03-20 19:14
#3

#2. Jo det stämmer. Har man en är det svårt att inte vilja ha flera, särskilt när man ser hur många olika och fina det finns. Dessutom sparar jag på dem men jag använder dem lite då och då, så de är inte bara till prydnad! 😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agda
2013-03-30 05:03
#4

Runt 190 kr för Tarot Art Nouveau, det är den enda leken jag har.

fridelfina
2013-03-30 10:23
#5

Kommer inte ihåg, men jag har köpt alla mina i butik på ett eller annat sätt adlibris, vattumannen (butik, intenet samt Inre Harmonimässan).

 
 

avon
2013-03-30 10:49
#6

Den dyraste var nog Tarot of Dreams…Alltså den första versionen som fanns i begränsad upplaga och inte standard. Tyvärr minns jag inte exakt vad jag gav för den.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Skogshumblan
2013-03-30 11:20
#7

Tror min mini wait raider kostade runt 200 kr och min fey med bok runt 500

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2013-04-01 00:11
#8

OOP lek?

 
 

Tarotstollan
2013-04-01 00:13
#9

Out Of Print! Trycks inte mer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-04-01 00:15
#10

håller med, vad är en oop? googlar och det jag finner som mest intressant svar är Out Of print - så det för ju tankarna till sådant som inte längre tillverkas och genererar ett större värde, och sedan hamnar jag på eBay och där har de en del OOp lekar minsann. Kan nog vara så.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-04-01 00:35
#11

Läser ju väldigt mycket inne på Aeclectic och där diskuterar de OOP lekar. Vissa personer som lägger in annonser på sådana där sidor som eBay och liknande försöker ofta trissa upp priserna på dessa lekar så ibland är det rena fantasipriserna. Tyvärr är det då oerfarna tarotister som bara ser att lekarna är OOP och köper dem utan en tanke på vad de gör. Många har blivit lurade på stora summor.
Letar man runt eller frågar andra tarotister om hjälp så brukar man få tips om billigare OOP lekar som finns kanske på en annan sida.
Vi inom Tarot försöker "för det mesta" att hjälpa varandra då vi vill att fler skall bli intresserade av Tarot!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-04-01 01:12
#12

Bra Stollan att du har koll. Ser att du hann svara innan mig. kan tänka mig att det finns en del oseriösa där ute som trissar upp priserna en del. Blev något konfunderad då jag kollade runt på Ebay. Lätt att tro att det som inte längre finns i tryck ska vara så mycket mer värt än annat.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-04-01 01:49
#13

Det är precis som du skriver, det finns alltid folk som vill utnyttja andra som inte vet så mycket. Just med Tarot är det ju faktiskt så att det är ett litet intresse men spritt över hela världen så man kan ju tro att det är jättestort.
För oss som är intresserade är det ju jättestort, eftersom vi alla ser på det annorlunda och man kan prata och skriva om det hur mycket som helst. Just för att det finns så mycket att läsa och lära sig om det, gör ju det mycket lättare för dessa skojare att lura Nybörjare.
Jag ser mig själv som Nybörjare fortfarande, men ser nu hur mycket mer och nytt jag lärt mig bara genom att vara medlem här och lärt mig av er. Ångrar verkligen inte en sekund att jag blev medlem här efter att läst på sajten i över ett år🙂!

De flesta som köper dessa OOP lekar är ju riktiga samlare.
Läste nyss att det fanns en OOP lek till salu för $300! Vet inte hur mycket det är men de flesta normala lekarna ligger ju runt $20.
Antar att det finns dyrare lekar än denna, men ofta tycker inte jag att dessa lekar är något jag skulle vilja ha även om jag hade varit miljonär. Jag vill kunna använda mina lekar, i alla fall kunna ta fram dem och titta på korten!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
2013-04-01 09:30
#14

Ok, då förstår jag, tack Pagan och Stollan!

 
 

Upp till toppen
Annons: