Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1013 ggr
[Camia7]
3/19/13, 1:14 PM

Kortleken luktar illa

Fyrutti vad kortleken luktar illa 🤮 luktar gammal fimp och lukten fastnar på händerna och sitter fast i näsan känns det som😃

Det är inget farligt i dom som gör att dom luktar så starkt?🤔

Annons:
Amandla
3/19/13, 1:23 PM
#1

Det är nog själva ämnena i tryckfärgerna som luktar. Det går över så småningom. Vet inte om det är farligt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maikailoa
3/19/13, 2:07 PM
#2

Om du inte är rökare själv Camia7 så kan det eventuellt vara en ande som dragit med sig röklukten. Andar kommer och går lite som dom vill i våra bostäder.

[Camia7]
3/19/13, 2:41 PM
#3

Ja nej ingen av oss här hemma röker.. men det luktar bara av kortleken och jäätte starkt verkligen.. brukar juh känna om jag har besök ?

[Ravenna]
3/19/13, 2:58 PM
#4

Är det en ny kortlek eller en begagnad, Camia7?

[Camia7]
3/19/13, 3:29 PM
#5

En helt ny :)

Tarotstollan
3/19/13, 7:47 PM
#6

Ja ibland kan nya lekar lukta något förskräckligt! Du kan ju pröva med att lägga upp dem på ett bord så att de får lufta sig ordentligt. Kanske lägga dem löst  i en plastpåse med t.ex. torkad lavendel, torkade rosenblad eller ihop med några rökelsepinnar och sen låta dem ligga där så ofta du inte använder dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Ravenna]
3/19/13, 8:12 PM
#7

#5 Men blä. Jag har själv aldrig varit med om någon illaluktande lek. Vad finns det för anledning till sån lukt, undrar jag i mitt stilla sinne. Jag hade nog gjort som Tarotstollan tipsar om ovan. Försökt rena dem ordentligt.

[Camia7]
3/19/13, 8:29 PM
#8

Okej tack för tipset :)

Tarotstollan
3/19/13, 9:42 PM
#9

Mina tips har jag fått från www.Aeclectic, en jättestor tarotsajt på engelska. Där har de skrivit om tarotlekar som har luktat allt ifrån tobaksrök till avföring! Så det är nog inte så ovanligt att man kan få lekar som luktar ….🤮!
Ett annat tips var att lägga dem i en ask och ställa en kopp med ättika i som skulle ta bort lukten och låta det stå i några dagar, fast då får man ju vara väldigt försiktig så att man inte kommer åt asken och spiller ut ättikan över korten!
Själv har jag bara fått en som luktade starkt av trycksvärta och min näsa den rann något fruktansvärt, är överkänslig mot bl.a. trycksvärta.
Fast tyvärr verkar det som om det kan ta väldigt lång tid innan vissa lukter försvinner.
Även de andra tipsen jag skrev om skulle vara i många dagar t.o.m. veckor kan det ta innan lukten är borta.
Så det är till att testa vad som funkar för var och en av oss!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Camia7]
3/19/13, 9:54 PM
#10

Okej, jag la ut dom på ett bord nu innan jag la mig.. Kanske ska testa de där med ättikan och citron ska vara bra? A men jag testar allt så ska det väl bli bättre med tiden:) synd att min första skulle lukta så illa:/

Tarotstollan
3/19/13, 11:28 PM
#11

Berätta gärna hur det går.

Kan tala om att idag var jag inne på "shopen", där jag ofta är flera gånger i veckan. Då kom det in två "herrar" i 40års åldern som gick raka vägen till tarothyllan och en av dem plockade ner "Tarot of the Elves" och sa att den har jag tittat på länge, nu skall jag ha den! Så han köpte den direkt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Camia7]
3/19/13, 11:33 PM
#12

Jaha:) ja det ska jag göra

Upp till toppen
Annons: