Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 3284 ggr
Amandla
2013-03-19 12:29

Stora Arkanan/3 Kejsarinnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att gå igenom Kejsarinnan, hur upplever och tolkar ni henne?

Kejsarinnan är mitt personliga kort som jag känner igen mig mycket i. Hon är urkvinnan, stark i sin kvinnlighet, omhändertagande, omtänksam, generös och varm. Duktig på att hjälpa andra att växa och bli starka.

Baksidan är att det kan bli för mycket fokus på andras behov och att hon därmed kväver sina egna behov. Hon kan också utnyttja sin kvinnlighet genom känslomässig utpressning och att uppföra sig som en drama queen.

Hanson Roberts: III The Empress. Lånad från http://thatstotallytarot.com/tag/hanson-roberts/


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Sol69]
2013-03-19 12:38
#1

När jag tittar på kortet känns det på något sätt som om kejsarinnan är nöjd där hon sitter på sin tron. finns både harmoni i kortet och djuren verkar dras till henne och vilja vara nära henne. Hon har gått in genom dörren och lämnat det svarta och jobbiga bakom sig. en känsla av att hon lyssnar till sitt inre. 🤦‍♂️

Amandla
2013-03-19 12:49
#2

Ja, hon är verkligen tillfreds med sitt liv 🙂samtidigt som hon är medveten om sitt eget värde.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2013-03-20 02:00
#3

Jag ser henne som den stora Modergudinnan, jordklotets moder, allting som växer och grors beskyddarinna. Har man påbörjat något "arbete" så kommer man att klara det, för det växer och går framåt.

Detta är också något av mina personliga kort, tror att det är mitt själskort. Tyvärr känner jag ingen samhörighet alls med detta kort, förstår inte alls vad det är hon skall visa mig! Jag är inte alls någon moderfigur, snarare precis tvärtom.
Så det måste vara något i kortet som jag har missat totalt!

På kortet i RW sitter hon med en guldstav med en stor kula i toppen i högerhanden. Jag kan inte hitta någon information om vad denna stav skall symbolisera, är det någon som vet?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2013-03-24 18:26
#4

puttar, ingen mer som har något att säga om Kejsarinnan?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-03-25 20:13
#5

En kort för modern, den omhändertagna och spindeln i nätet. På ditt kort Amandla sitter hon med en cirkel runt sig och hon befinner sig mitt i centrum. I Cosmic Tarot och i Universal Tarot är hon urtypen för det kvinnliga, fertilitetens cosmos på alla sätt. Men kan tänka mig att martyrskapet kan frodas en del här om man inte håller igen lite. Skulle jag få ett kort för dagen skulle jag akta mig för alla svärmödrar och deras anklagande sätt att avsluta en mening med en knorr. Jag ser inget auktoritärt i detta kort. Inget översitteri eller chefsskap i någon mening, mer den värmade känslan av moderskeppet. Men som sagt, en del socker och en del salt så att säga.

I Universal Tarot representeras hon av Astarte, Feniciernas fruktbarhetsgudinna. Så om man ska starta på ny kula och drar kejsarinnan så skulle ju svaret bli positivt. Det du gör nu bär frukt.

Kejsarinnan för en längre period skulle jag säga ger svaret att ha tålamod, men du är på rätt väg. Be om hjälp, helst från en kvinna och ha koll på alla aspekter så du har full kontroll över situationen. Att sitta inne med alla trådar och se hur hela väven utspelar sig steg för steg efter dina anvisningar - allt slutar väl.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: