Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2837 ggr
Skogshumblan
3/10/13, 11:30 AM

Läggningar vi minns:)

Alla har vi väl antingen själv lagt för någon eller fått kort lagda för vår räkning. Endel minns man långt efter. För min del brukar jag glömma läggningar jag fått eller själv gjort när budskapet nått fram men några minns jag än. Jag fick för några år sedan en läggning gjord åt mig av Gilla som var Sajtvärd här förut. Det var en stor läggning och än idag är jag mållös över hur detaljrikt hon såg saker och än mer över att så gott som allt hon sett faktiskt har inträffat. Bland annat såg hon at jag skulle träffa en polis som skulle betyda mycket för mig. Det gav huvudbry kan jag säga, inte kände jag någon polis och inte dök det upp någon polis i mitt liv heller. I alla fall inte som jag trodde. Det tog ett bra tag, många månader, innan jag kopplade att polis var det inte utan rektor. Samma rektor som är min nuvarande chef! Jag minns också en läggning jag gjorde åt en bekants dotter. Hon velade lite med vad hon skulle göra efter gymnasiet och jag lade pyramiden. Ordet vatten/ stort vatten återkom på flera sätt och mycket riktigt funderade tjejen på att söka jobb på ställen som låg nära stora vattendrag/ sjöar. Har ni några minnen ni vill dela?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
vresrosen92
3/11/13, 6:11 PM
#1

Jag minns en av de allra första läggning jag fick lite extra. Jag var 16 år och det var "Tant Heidi", en häftig äldre dam, som la. Jag minns tyvärr inte vilken lek hon hade, men hon la det keltiska korten och i princip alla kort hade en eller flera hästar illustrerade (det var i övrigt en lek med relativt få hästar). Vi satt visserligen i ett stall och jag skulle kort därpå till tyskland för att sommarjobba med hästar; korten blev visst lite influerade. Vi alla tyckte det var kul :)

Don´t worry, Be happy!

findusfelix
3/12/13, 12:57 PM
#2

Minns en läggning, den första som jag var på faktiskt. Det var en spådam i göteborg och det var hemma i hennes lägenhet, tror hon var romer eller något åt det hållet. Det var med stor respekt jag klev in där iaf, tyckte nog att det var lite läskigt!

Fick veta massor varav jag inte minns ett dyft men det jag minns än idag var att hon sa att jag skulle hålla i mina nycklar så jag inte blev av med dem! Pedant som jag var/är så fnyste jag lite åt det, JAG tappa bort nycklar…okej. Kort därpå så blev mina nycklar stulna HEMMA av en bekants bekant som tog sig i min bil där jag TILLFÄLLIGT förvarade arvegods i form av guldsmycken i det låsta handsfacket. Behöver jag säga att de smyckena har jag aldrig sett igen.-( 

Tänker ofta på det fast det var nästan 25 år sedan.

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Amandla
3/12/13, 1:29 PM
#3

Jag la kort för en tjej en gång, vi kände inte varandra alls. Hon frågade om närmaste tiden framåt i sitt förhållande. Jag fick upp 6 svärd (Thoth Tarot använde jag på den tiden) som fick mig att associera till fängelse, men jag ville inte säga det (lite väl laddat ord… och jag hade inte riktigt lärt mig att lita på det jag får in) utan istället sa jag "det känns som att han är i kloster". Tjejen skrattade lite och sa  att killen satt i fängelse! 🤫


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
3/12/13, 4:35 PM
#4

Findusfelix, nä fy så hemskt att du blev av me grejerna!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
4/17/13, 3:38 AM
#5

Min allra första läggning som jag gjorde för en bekant som var här och hälsade på förra året. Hon är själv lite intresserad av Tarot men kunde ingenting och jag försökte förklara lite hur hon skulle börja.
Plötsligt frågade hon om jag inte kunde lägga kort för henne, min första paniska tanke var att säga nej!
Sen tänkte jag att jag kunde ju försöka men sa att det skulle bli min första läggning för någon annan än mig själv. Kommer ihåg att när jag gick in i sovrummet för att hämta leken så skakade jag av rädsla! Lade en 3 korts läggning och trots att jag bara tolkade det jag såg på 5 min så stämde det klockrent!
Ringde henne dagen efter och kompletterade med lite mera fakta då jag hade kollat lite mer vad korten stod för.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
4/17/13, 5:43 AM
#6

Stollan, ja att lägga för en vän kan kännas så läskigt även om man är lite mer än Nybörjare tycker jag. Gott att det stämde. Du är ju så jättekunnig tycker jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Ruzicka
4/17/13, 1:34 PM
#7

Jag minns en av mina första läggningar som jag gjorde, för Felicia här på forumet. Jag fick ingen bakgrundsinfo alls om varför hon bad om en läggning, men redan när jag hade vänt på första kortet förstod jag hela situationen. Bara sådär, klockrent och helt utan tvekan. Det kändes jättemäktigt.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

LinaLj
4/17/13, 4:24 PM
#8

I somras så var min bästa vän här och som vanligt hade vi hur kul som helst. För en gångs skull så var vi båda singlar samtidigt vilket aldrig brukar vara fallet. Vi kom iaf in på ämnet blivande pojkvänner och hon skrattade och bad mig lägga kort om hur hennes nästa relation skulle vara. Det skedde lite mer på skoj eftersom hon inte alls tror på Tarot.

Jag fick upp en massa med indikationer på missbruk, osäkerhet och annat men jag tänkte mest att det nog berodde på att vi inte tog det så seriöst, att det inte var en "riktig" läggning om ni förstår. För min kompis skulle aldrig gå med på något sådant. 

I höstas träffade hon en kille som erkände efter att de varit tillsammans en månad att han var alkoholist och narkotika missbrukare. Nu är hon mitt uppe i precis den röran som korten visade och jag kan inte hjälpa att jag önskar att jag faktiskt tagit korten på lite större allvar. Men det är sådant man lär sig på.

Tarotstollan
4/17/13, 8:41 PM
#9

# 6. Tack Humblan, men egentligen kan jag inte mycket! Jag vet lite om mycket men det är det som folk tolkar som att jag kan jättemycket! 🤫

Ja, det var läskigt och faktiskt den enda "live" läggning jag gjort till någon annan, förutom det lilla jag lagt här på nätet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
4/18/13, 6:30 AM
#10

Lina, oj. Vilken hemskt jobbig sits. Hoppas din vän tar sig igenom det här på rätta vägar. Jag tror du är stöd för henne även om du inte kan göra det du vill eller känner att du är stöd.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Doris
4/18/13, 11:32 PM
#11

Jag kommer ihåg en speciell läggning till en arbetskamrat till mig Jag tror jag la 3 kort fick upp en del bra saker som stämde men en sak som hon blev helt ställd var att Det första som jag säger att jag ser en blå fågel,hon blir helt förbryllad för hemma hos henne under dagen hade det suttit en stor blå fågel som hon aldrig hade sett förr i hennes fågelbord. Den hade ett budskap till henne .

Allting är möjligt

Upp till toppen
Annons: