Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 1651 ggr
LinaLj
3/8/13, 8:08 PM

Fel på månarna

Satt och tittade på korten i min gilded nu. Ibland bläddrar jag igenom den för att det är så enormt vackra bilder. Men när jag verkligen studerade ess i bägare så var det något som störde mig. Till slut insåg jag att det var månarna.

Iaf i min lek så är två av månfaserna likadana (den tredje och femte fr vänster räknat). Om man räknar från vänster så är det nymåne och så de två följande faser. Fullmånens faser börjar från höger, först fullmåne och den nästa borde vara den översta på höger sida och den sista borde vara en liten vit skiva till höger och resten svart. Eller är det bara jag?

Annons:
Amandla
3/8/13, 8:39 PM
#1


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
3/8/13, 8:41 PM
#2

Jag la in en bild så alla kan se, klicka på den för att komma till sidan den är lånad ifrån.

Visst ser det konstigt ut, de två översta månarna har bytt plats med varandra. 

Nr 3 och 5 är inte riktigt lika, det är mer ljus på nr 5.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
avon
3/9/13, 9:18 AM
#3

Har aldrig tänkt på det tidigare, men lite underligt ser det allt ut :)

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

LinaLj
3/9/13, 3:45 PM
#4

#2: Nej inte ritkigt lika, men de är från samma period av månfasen. Om de ska "stämma borde egentligen nr 5 vara vänd åt andra hållet.

Egentligen spelar det ingen roll, men det är sådana här funderingar som dyker upp i min hjärna när jag sitter och studerar korten 😃

Tarotstollan
3/9/13, 7:52 PM
#5

Ögat ser men hjärnan reagerar inte på det, eller vad det är de "vise" brukar säga.
Jag har heller inte tänkt på det innan du påpekade det och i boken står det inget om det heller! Underligt att Ciro inte valde att visa hela måncirkeln från full till svartmåne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: