Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 768 ggr
Skogshumblan
2013-03-07 15:59

Vilket kort är din favorit?

Vi har alla olika lekar, och säkert minst ett eller ett par kort i var lek som av någon orsak tilltalar oss lite extra. Så låt höra, vilka är dina?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2013-03-07 16:28
#1

I min wait raiderlek är det svärdstrean. älskar bilden och tycker det är så starkt kort. för mig är de tee svärden min man & mina barn. de som är min svagaste punkt i livet men också dem jag helst lever för och med. I min renaicansselek kan jag dreggla på varenda kort i stora arkannan och sviterna är inte så fula de heller men månen. Den stora runda vackra månen…. smakprov: http://www.hknewage.hk/CHI/CardDetails.asp?CardID=209 Min Feylek är ögongodis hela den tycker jag men "the sun" & "the lovers" är kort jag dregglar mycket på för hur vackra bildernas språk är. http://www.pyroskin.com.ua/en/catalog/index.php?SECTION_ID=128&ELEMENT_ID=802 Självklart ändras vilka kort jag tilltalas mest av, men dessa kort har alltid stått ut lite extra för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Snuttegris]
2013-03-07 16:50
#2

I min Sirian starseed så älskar jag kortet Världen. Men i många andra lekar så brukar jag favorisera The Star, the moon och High priestess.

LinaLj
2013-03-07 17:17
#3

I gilded Tarot så älskar jag ess i bägare och nio i mynt. Båda de bilderna kan jag sitta och stirra på hur länge som helst. Av någon anledning så känner jag mig väldigt sammankopplad till kvinnan i nio i mynt.

I min osho zen så älskar jag två i vatten (bägare). Den bilden symboliserar så exakt vad det kortet står för och vad både kärlek och vänskap ska bygga på.

Tarotstollan
2013-03-08 00:09
#4

Hade du glömt denna tråden eller ville du starta en ny?

Jag tycker det är kul att läsa alla dessa inlägg, vissa av oss finns ju  fortfarande kvar på sajten och några är borta.
http://tarot.ifokus.se/discussions/4e59443a88f4724576005ec2-vilket-ar-ditt-favoritkort?4d712566b9cb4621410494de-1
Om du vill kan du ju ta bort detta inlägg och tråden om du ville starta en ny tråd.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-03-08 08:10
#5

Stollan, jag tänkte starta en ny, den andra är ju rätt lång.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

J-Artur-K
2013-03-08 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag använder Osho Zen men har flera kort jag gillar mycket men har Tre kort jag gillar starkt. Vi är världen,Genombrott,Mästaren för dom brukar ge stark info man behöver och är positva kort för mig. Men finns många kort man gillar 🙂

Vi är Världen Genombrott Mästaren

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Skogshumblan
2013-03-08 15:47
#7

Den där osholeken… Vill ha!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: