Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2125 ggr
lisa979
2013-02-06 19:21

Tarot eller ta kontakt kan man det hur gör man?

Hej jag vill ta kontat med döda. Har alltid varit rädd för det för har allrig vart med om det.Tills min pappa dog vill ta kontat med han och kanske min farbror. Kan man man ta kontakt utan att ha förmåga och hur vet man att han har förmåga. Hur gör man det hemma kan nån lära mig eller ge tips för vill gärna testa

Annons:
Tarotstollan
2013-02-06 19:44
#1

Personligen kan jag inte svara dig på det , då jag inte är insatt i detta. Tycker du skall ta kontakt med "Spiritulism i fokus", de kan nog hjälpa dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2013-02-06 19:54
#2

Hej Lisa. Tålamod min vän. Jag har funderat över din fråga här och i de andra inläggen (som jag tar bort, då jag svarar här, de är ju samma fråga egentligen) Glad

Du har fått ett tips av Tarotstollan. Mitt är en rekommendation att gå in på Övernaturligt http://overnaturligt.ifokus.se/ Och läsa, där finns också kunnigt folk angende de du undrar över.

Du ska känna dig varmt välkommen hit in till oss också. Kanske det finns en del som intresserar dig även här. För man måste inte vara medial för ha glädje av Tarotkorten

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Sol69]
2013-02-07 13:47
#3

Vet inte om de är jag som är dum

Men hör inte både Tarot. spirituellt, övernaturligt i fokus ihop lite går i varandra och skulle nästan kunnat vara ett?

Kanske även en del av de andra som finns här på i fokus..

Amandla
2013-02-07 15:32
#4

Jovisst är det så, Sol. Sajternas ämnen snuddar vid varandra även om det är bra att de finns var och en för sig. Man får (om man vill) starta en ny sajt som är väldigt lik en redan existerande.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tarotlasse
2013-02-17 03:12
#5

Tarot och Andekontakt är två skilda saker men fungerar på ungefär samma sätt. 

När du använder dig av tarotkorten och din intuition då komuniserar du med din egen ande din egen själ och din guide. 

Med intuitionen kan du få fram det flesta frågor och svar. 

Här kan du få svar om döds falla svåra sjukdomar och råd på hur man kan göra i framtiden. 

Kominikationen med sitt inre och med intuitionen sker genom alla våra sinnen. Hos vissa som bara ser andra bara hör eller bara känner en del har olika kombinationer av detta o andra alla. 

Och kominikationen sker precis på samma sätt när man har en ande med sig skillnaden är att när man har en ande med sig den kan man hur tydligt som helst märka närvaron att den står bredvid en. 

En Ande skulle aldrig heller prata  allvarliga sjukdomar eller prata om när människor avlider. 

En ande  är även väldigt försiktig med att lämna råd för de vill att vi själva fattar besluten  så det ger små tips utan för den skull bestämma eller säga åt oss vad vi ska göra. 

En ande berättar aldrig någonsin om  vad som sker i framtiden berättar den något så berättar den och hjälper oss om nuvarande situation o absolut inte om vad som sker i framtiden. 

Så en enorm skillnad på vad en ande informerar om och vad intuitionen   informerar om.

Anden vill oftast bara bli igenkänd och bekräftad om sin närvaro och visa på livets fortlevnad efter döden så inte alltid det blir så mycket vägledning när man förmedlar en ande kontakt. 

I England är det lagstadgat att ett medium arbetar enbart med andekontakter och med att lämna bevis på andevärldens existens. 

I  England är det straffbart att som medium lägga tarotkort  beskriva guider eller tidigare liv för det är inte samma arbets sätt eller att lämna bevis på andevärldens existens. 

Så skulle jag lägga tarotkort i England och kalla mig medium ja då åker jag i fängelse. 

Liksom jag skulle kalla mig läkare och inte vara  ngn läkare. 

Så för att hård dra det en snickare jobbar på sitt sätt en målare på ett annat sätt men båda arbetar på samma byggnad men  med olika arbetsmetoder. 

Exakt det samma med att arbeta med sin intuition och med en ande. 

Tyvärr så är det inte ovanligt jag ser själv lärda medium på seanser som tror det arbetar med en Andekontakt på seansen. 

Men de har inte en ande Ande kontakt  under seansen utan de läser av allt genom sin egen intuition. 

Men av ren okunskap tror dom att de har en andekontakt för dom vet inget annat. 

Men det går alldeles utmärkt att arbeta intuitions mässigt  utan att en ande är närvarande. Men inte tvärtom.  

Lasse

morrigan
2013-02-28 09:22
#6

du låter ung, du kanske ska vänta tills du är äldre samt har distans till dödsfallen

då får du bäst resultat

Annons:
lisa979
2013-03-01 13:19
#7

nej vill ta kontakt med min pappa

Amandla
2013-03-01 13:33
#8

Lisa, det du kan göra är att prata med din pappa, säg det du har på hjärtat och tänk dig att han är hos dig även om du inte uppfattar några svar. Det kan vara svårt att känna honom så länge du är riktigt ledsen, men lita på att han är där för dig. Skulle du få känslan av att han är nära så är det ju så! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Ravenna]
2013-03-01 15:14
#9

lisa979, ett sätt kan också vara att du gör ett altare speciellt för din pappa på en plats hemma hos dig, på ett bord eller en hylla t ex.

Där sätter du fram ett foto på honom och saker som han tyckte om, det kan vara en viss sorts godis, dryck o s v . Om du har något som tillhörde honom kan du lägga det där också. Det kan vara ett par glasögon, en klocka eller något annat. På altaret sätter du också fram ett vitt ljus som du tänder medan du sitter vid altaret och pratar med din pappa.

Berätta för honom vad du vill och vad du känner i ditt hjärta. Det här altaret kan du ha framme så länge du vill eller känner att du behöver. Detta är ett fint sätt att hedra en släkting och också få kontakt.

Lycka till!

lisa979
2013-03-04 20:03
#10

tack så mycket det ska jag göra det skulle känna väldigt bra efter att han dog i alkolistmen bara sådär så känns det bra att säga det man ville tack :)

[Ravenna]
2013-03-06 18:24
#11

#10 Varsågod, hoppas det ska fungera bra för dig. Berätta gärna hur det kändes när du gjort det, om du vill alltså. :-)

Upp till toppen
Annons: