Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tarotleken

Börja med Tarot igen

2013-01-26 22:05 #0 av: [kronoskogensvintervita]

GladHej,

Jag har ca fem tarotlekar som ligger i en kista tillsammans med lite pendlar, för ca 20 år sedan (är 38 idag) tyckte det var jätte roligt och spännande, gick en kurs hos Ylva Trollstjerna men ville lära mig allt på en gång så jag tröttnade ganska snabbt, hade väl för lite tålamod :)

Gammal är vis eller vad säger man??? Har väl åtminstone lite mer tålamod så jag täntke ta uppdetta igen, har både böcker och cdskiva om tarot, men vet inte riktigt var jag skall börja...

Känns kul att skriva här och träffa likasinnande med

Anmäl
2013-01-27 00:52 #1 av: Tarotstollan

Välkommen in igen i tarotvärldens magiska värld.

Var lika dan när jag började, läste en bok och försökte lära mig korten utantill.....det gick ju inte, för jag förstod ingenting av varken det jag läste eller hur man skulle tolka.

Bästa sättet att börja är väl att först bestämma vilken lek du vill börja arbeta med och gå igenom korten och lära känna dem.
Du kanske har antecknat tidigare saker som du kände för dem då och läsa igenom det.
Har du inte antecknat kanske du kan börja nu, det är ju inget tvång men bra att ha för då kan man ju gå tillbaka och jämföra med vad man kände innan då ett kort var framme.
Börja med att dra dagens kort och känn in det.
En tre korts läggning för dig själv kanske: dåtid, nutid, framtid.

Det finns många olika sätt att börja, du kommer med säkerhet att få många bra tips. 
Bara ta det lugnt, ett steg i sänder!

Nyfiken, vilka lekar är det du har?

Till sist, vilka små söta inneboende du har! Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-01-27 06:39 #2 av: Skogshumblan

Välkommen hit! Kul att du börjat igen, hoppas du känner dig hemma här och hittar matnyttiga artiklar, tips och trevliga tarotare här inne.

Jag tycker Tarotstollan gett dig kanonbra råd. Börja med något litet och gång på de cirklar vi då och då har.

Varmt välkommen!

Anmäl
2013-01-27 12:07 #3 av: [kronoskogensvintervita]

Jag har:

Tarot of the cat people

Arcus arcanum tarot

Cosmic tarot

The quest tarot

fyra st var det visst, trodde jag hade fem ;)

Anmäl
2013-01-27 15:43 #4 av: [Ravenna]

Hej Carina! Kul att du vill sätta igång med tarot igen. Och jag säger som Skogshumblan, du fick bra tips och råd av Tarotstollan ovan.

Vilken av dina lekar är din favorit förresten? Det brukar vara så att man dras mer till en lek än de övriga, oftast i alla fall. :-)

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2013-01-27 17:57 #5 av: Tarotstollan

# 3. Tack för svar, jag har själv Cat People och Cosmic och gillar dem skarpt.
Arcus har jag tänkt länge att köpa, har bara inte blivit av då listan på "vill ha" är 8 meter som vi skojar här inne med!
Fast det är nog "nästan" sant!
Quest hade fina färger och spännande bilder så den hamnar nog på "vill ha" listan också, om den inte redan står där!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.