Annons:
Etikettköpes-bytes-säljes
Läst 3461 ggr
[Kottschejk]
2013-01-13 12:34

Tips om butiker.....

Hej alla tarotvänner!

Vad finns på lager ?

Skulle vilja sätta samman en enkel lista på bra handelsplatser & ställen dit man kan vända sig för få tag på tryckt material, tarotkort som allt möjligt som kan va intressant för Nybörjare som nykomlingar på området:)

Finns det några bra gömmor i vårt avlånga land med gott urval ?

Har samlat några härunder men vore intressant om vi kan hjälpas åt & fylla på med fler om det går….speciellt sånt som är av lite äldre och svårare att få tag på uppskattas.

adlibris.com billiga med rikt utbud på de mesta.

bokia.se något sånär likvärdigt utbud som ovan.

bokus.se där alla böcker bor:)

cdon.se den som söker finner.

akademibokhandeln.se med 66 butiker spridda över landet.

vattumannen.se inriktning, new age, andlig som personlig utveckling.

englagård presentbutik e-handelsföretag i krokarna av Örebro, rekommenderas.

lotusblomman.com liknande som ovan.

tarotkatten.se ett till mindre ställe, Boråstrakten.

tarothuset.com

Letar själv efter en ny "Gill Tarot deck" till överkomligt pris om någon vet…

Annons:
Amandla
2013-01-13 14:26
#1

Tack Kottschejk! En del av länkarna du skrev finns med i vår länklista redan men det är alltid bra att få fler tips Glad

Jag gjorde en sökning på prisjakt.nu: http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=595805 123 kr med frakt på adlibris, billigare än så går nog knappast att hitta (tyvärr tillfälligt slut). Möjligen på tradera, fast då brukar det vara begagnade lekar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Kottschejk]
2013-01-13 15:09
#2

Nämen vad säger amandla, isåfall har jag missat både länksamlingen:) som kortlek ingår med boken eller häftet.

Men det verkar ju inte så efter vad dom skriver på vattumannen. Bör vara densamma som din länk om man följer ISBN numret 9780880799638.

Annars har ju leken (decket), ISBN: 0880794496 om man vill skaffa detta separat. Har sett den finns att finna på amazon också men då hamnar priset en bra bit över tusenlappen Gråter Lite synd, hade gärna velat se fler kortlekar av samma utvecklade bildspråk, milt & ljust med positiva konstnärliga toner.

Talar så fint till en Glad

Amandla
2013-01-13 21:06
#3

Jag kollade bara efter själva leken, hur menar du att det skulle bli så dyrt med lek + bok? Om leken kostar 123 kr och boken 119 kr?

Surfa runt på aeclectic och se om du hittar någon annan lek annars, det finns verkligen mängder med olika lekar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Kottschejk]
2013-01-15 15:33
#4

Tack det var jättesnällt av dig & hjälpa migGlad

Jo det finns ett par stycken som skulle kunna falla en i smaken. Har tittat & sökt igenom aeclectic….Befarar det inte följer med någon lek alls till den boken "Gill Tarot", står angivet "Book only" om man läser rubriken på Vattumannen. Kanske någon som känner till närmare som själv vet vad som medföljer till boken.

Verkar annars som själva leken är utgången ifrån sortimentet & hyllorna.

Mycket möjligt därför priset ligger så högt på Amazon, bara en begränsad upplaga som säljs till samlare osv

Amandla
2013-01-15 17:03
#5

Nu först kollade jag på amazon, förstår vad du menar med högt pris Förvånad Det står ju ingen anledning heller till priset, måste ju vara som du tror.

Radiant Rider Waite Tarot påminner färgmässigt om Gill, Universal också men båda är ju RW-kloner som det brukar kallas.

Har du sett Lo Scarabeo? De har fått en del nya lekar såg jag nu Glad

Taroteca är bra för där visas alla korten i varje lek, det gillar jag för ibland kan jag falla för några av korten men ogilla många andra i samma lek…

Albideuter visar hur olika lekar är släkt med/påminner om varandra. Där kan man få lite nya idéer Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Kottschejk]
2013-01-15 22:33
#6

Jättespännande länkar, väl värda & besöka. Tackar så mycket.

Man får ta lite tid på sig & söka runt, inte gjort i en handvändning så mycket som finns ute på marknaden & välja mellan Glad

Upptäckte den här klassiska Rider Waite Smith, den finns även i en handmålad version som man kan köpa. Illuminated Tarot

Priset blir ju klart där efter….men trevlig med glada fina levande färger:)

Går att beställa privat hos tillverkaren om man önskar (Engelsk).

Metamorphosis är ju också en intressant favorit, rolig lek ifrån Lo Scarabeo.

En blandning av fantasifull trädgårdskonst kombinerat med mytologier ifrån medelhavet tillsammans med genial konstnärlighet där allting vävs samman på snillrikt sätt med väldigt djup symbolik så varje kort blir nästan som en hel tavla Glad

Gillar färgsammansättningen i leken, lagom balans, varken för mycket eller för lite. Varken för starkt eller för svagt, lite mitt emellan neutralt sådär.

Spårar kanske ut lite mot slutet, dom sista korten känns möjligvis lite felplacerade några av dem:) men första hälften är ju hur bra som helst.

Lätt att få tag på också + till billigt pris, lite över en hundralapp.

Annons:
Tarotstollan
2013-01-16 02:53
#7

Gill leken finns att beställa från Stengården i Borås för 195:-, tror dock inte att det finns någon bok till den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaF]
2013-01-16 13:09
#8

Amuletten har både butik och näthandel

[Kottschejk]
2013-01-16 19:41
#9

Helt underbart Glad Tack för alla fina tips så här långt!

Hur suveränt som helst, roligt när man kan hjälpa varandra.

Hoppas det ger så många som möjligt glädje & nytta i sitt sökande.

Extra hjärtlig kram till Tarotstollan - stort Tack! :)

Tarotstollan
2013-01-16 21:16
#10

Kul om det kan hjälpa någon, jag tycker också att Gill leken är fin har den dock inte, än! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

J-Artur-K
2013-01-19 16:31
#11

8. GunillaF , Tänkte på den sidan med , den är rätt bra tycker jag Glad

Ny dag nya möjligheter

Skogshumblan
2013-01-19 16:52
#12

Om man har vägarna förbi Haga nygata i Göteborg rekomenderar jag en titt inom Rengbågen. De har inte jättestort utbud av tarotlekar men böcker, stenar etc och atmosfären är helt ljuvlig!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kottschejk]
2013-01-19 21:21
#13

Funderade just på Göteborg tidigare men lite osäker om butiken är så aktiv längre i branschen. Kanske känner till den? Storgatan 10

Näckrosen specialbokhandel

Man kan hitta Gill där också om man söker men kommer ingen bekräftelse eller nånting om man beställer.

Annons:
Tarotstollan
2013-01-19 21:42
#14

Vet inte vad jag skall säga om Näckrosen…….
Ringde ner i Oktober 2009 och beställde en tarotlek, i januari 2010 ringde jag och undrade när den skulle komma. Fick till svar att den står på listan i datan och den kommer…….
Jag väntar än!  Oskyldig

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Kottschejk]
2013-01-19 22:22
#15

Instämmer, får nog säga man delar samma intryck.

Lite som tiden stod stilla där, även om utbudet var tidlöst…… Glad

[Sol69]
2013-01-20 09:26
#16

Det tycker jag låter otroligt lång  tid att vänta 14. Jag hade nog inte velat handla av dem om jag va du. dålig stil om dem inte kommit än..

Skogshumblan
2013-01-20 10:37
#17

Var ju ett bra tag sen jag bodde i Gbg, men Näckrosen låter ju inte som en butik man vill beställa ifrån….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-01-20 19:08
#18

Jag förväntar mig inte att den leken skall komma nu heller.
Vill inte prata illa om folk, men fick det intrycket att mannen som tog emot beställningen inte var intresserad av att göra något större arbete av att skicka den.
Frågade bägge gångerna om jag inte kunde komma ner och köpa den där nere eller om jag kunde skicka någon som kunde göra det eller om jag hade några bekanta i Gbg som kunde komma in och köpa den till mig! Skrikandes
När jag svarade att det inte fanns någon möjlighet till något av det fick jag bara svaret som jag skrev innan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Kottschejk]
2013-01-20 19:16
#19

Tacksamt när man hinner varna varandra lite också.

Verkar som butiken hålls vilande, ser inte ut som man valt att lägga ner, samtidigt kan man då fortsätta kamma hem en inkomst via SEO sökoptimering & sökträffar på Google istället.

Allting är möjligt på nätet Glad

Tarotstollan
2013-01-20 21:36
#20

Jag är inte så insatt i hur datagrejer funkar, men har hört av folk som varit där att de fortfarande säljer bra i butiken. Men det var ju ett tag sedan de var där och var inne i butiken….
Själv har jag bara erfarenhet att köpa från Vattumannen, Tarotkatten och Stengården.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jiri
2014-05-31 10:12
#21

Så har ni ju www.angelight.se oxå 🙂

fridelfina
2014-07-22 14:05
#22

Nån som känner till en ny butik som ska finnas på söder i sthlm? Eller nåt annat ställe som är relativt nytt i sthlm? Har hört talas om det förra sommaren, men minns inte vart och vad det hette!

 
 

Upp till toppen
Annons: