Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2050 ggr
fridelfina
1/11/13, 10:57 PM

Här kommer de: Fridelfinas och Elpidas läggningar!

Fridelfina lägger nyårsläggning för år 2013 med Jolanda Den
tredjes tarotkort för Elpida

Ditt personliga kort är Narren (0). Narren har påbörjat en resa, narren är intuitiv och nyfiken på allt omkring sig. Jag tänker mig att du med det nya året börjar om, eller startar ett nytt projekt av något slag som kommer att pågå under året.

Första kvartalet får kortet Svärdskungen. På kortet är svärdkungen i drakhonans näste och det är massor med drakägg i bakgrunden.  Svärdskungen håller upp ett svärd i vardera handen och det ena svärdet antingen träffas av 2 blixtar eller skjuter ut dem. Framför draken och svärdskungen sitter två barn på en trappa. Jag tänker mig att du under perioden januari-april kommer att ”ruva” på ditt nya projekt så som drakhonan ruvar på äggen. Du kommer att planera och strukturera mentalt. Du kommer också att få hjälp med din idé, du kommer inte att vara ensam i projektet. En risk under denna period är att du kanske blir för egocentrisk, så det är bra att du inte är ensam i projektet.

Andra kvartalet får kortet Bägarprinsessan. På kortet står svärdsprinsessan i ett öppnat ostron och skålar med en bäver eller annat liknande djur. De i sin tur färdas på en stor sköldpadda. Jag tänker mig att du under perioden maj-augusti kommer att sjösätta ditt projekt med pompa och ståt. Sköldpaddan förknippas ofta med Moder Jord, ditt projekt är antagligen av naturnära karaktär. Din energi är mycket hög så som den är när man upplever flow, livet är lätt att leva och du känner dig framgångsrik. En risk denna period
är att dina känslor fryser och du kan bli som en isprinsessa. Meditera, var dig själv nära och se till att du hittar lugn och ro.

Det sista och tredje kvartalet får kortet Stavfyran. På kortet är det 4 olika stavar med en eld framför och stora bladrankor omkring. Ovanför flyger en vit duva. Här tänker jag att första delen i ditt projekt närmar sig sitt slut, du är nöjd och du har varit framgångsrik. Din kreativitet flödar och nästa fas ska påbörjas. Här finns dock en risk att projektet blir ett ohanterligt monster om du inte ser upp. Det är bra med helikopterseende, öva på att ta ett steg ifrån och överskåda ditt projekt på håll, se vad det blivit av.

Här blir jag så nyfiken på din fortsatta väg för projektet och år 2014 så jag har dragit ett till kort för dig personligen för att se vart narren tagit vägen. Det kortet blev Döden (13). Jag tänker mig att ditt projekt har inneburit att du nu gjort dig av med en del ”dödvikt”, en del gamla föreställningar om vem du är och det i sin tur ger dig utrymme att vara den du vill vara.

Måste få säga att det varit ett rent nöje att lägga denna enkla nyårsläggning, jag har inte lekt med korten på länge! Den känns nästan tillrättalagd för att bli en helt fantastisk profetia om ditt kommande år, men
den är inte det, jag lovar!

Blessed be och god fortsättning

Elpidas reflektion:

Ååååh vad spännande!!! Ja det får gärna sätta igång snart, det ska bli väldigt intressant att få uppleva 2013 måste jag säga! Jag är ju arb.lös sedan mitten av september och har fått höra innan att det kommer att vara något med naturen och föreläsningar som jag kommer syssla med så jag hoppas det dyker upp nuGlad.

Tack fina Fridelfina och vad skönt att du upplever året positivt!

 
 

Annons:
Tarotstollan
1/12/13, 1:04 AM
#1

Måste säga att detta var intressant att läsa, även om det inte har med mig att göra.
Jag har ju själv valt att arbeta med Jolanda leken detta året, även om jag inte är en häxa. Jag älskar dessa bilder och boken som Rosie skrivit till.
Bilderna är ju inte riktigt som jag är van från Ridern osv, och det gör att det är lite knepigare att tolka dem. Dessutom har ju Arnold lagt till lite extra saker överallt på korten, alla dessa små mystiska varelser som dyker upp lite varstans. Spännande!

Tack för tolkningen av Svärdkungen, jag hade inte sett att det var drakägg, trodde det var snökullar av något slag eller något annat!
Det finns mycket att tolka på dessa kort, jag har letat i boken för mera beskrivning av vad som finns på dem, men det verkar som om Rosie inte har skrivit något om det. Det är synd, för det är ofta de små detaljerna som är intressantast tycker jag.

Jag kommer med säkerhet att hitta massor av saker på korten som jag inte har den blekaste aning om vad det är!

Hur länge har du haft din Jolanda och jobbat med den?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/12/13, 11:16 AM
#2

Sen 2004 har jag haft boken och korten, sen 2005 har jag återkommande varit i Rosies Torn på Blåkulla och månat mig! Det är Rosie som "lite extra saker överallt på korten" … Arnold har illustrerat korten på Rosies uppdrag. De små "gubbarna" är stenfolket.

 
 

Tarotstollan
1/12/13, 9:25 PM
#3

Aha, vad spännande! "Månat mig", vad mysigt det låter.

Även om jag haft både boken och leken länge så har jag nyss börjat läsa boken för första gången. Vet du om Rosie har skrivit om Stenfolket i boken eller är det är sådant som du lärt dig under era möten?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/13/13, 8:52 AM
#4

Läs om Myntfamiljen

 
 

Tarotstollan
1/13/13, 7:59 PM
#5

Tack för tipset, får läsa lite fortare märker jag Flört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elpida
1/14/13, 11:59 AM
#6

Då ska vi se… Jag har gjort din läggning Fridelfina för 2013 som föll ut så här:

Ditt personkort: Vagnen

Det känns som att du har utmanats och nu tar du tag i saken och visar att du vet visst vad du gör och styr ditt liv och dina handlingar själv. Du tror på det du gör, ditt sätt att hantera saker och det är willpower som gäller nu. Du kommer även få respekt för detta!

1:a kvartalet: 4 i stavar

Det känns som att du vaktar något som är dig kärt. Jag ser ett barn men får inte riktigt fram vad det gäller. Är det kanske en dröm från barndomen som du nu vill förverkliga? Kanske är det ett projekt som legat och grott fram som nu ska genomföras? Jag ser en stark inre styrka vad det än gäller och det finns andra som vakar över det. Hmmm, det ligger något här i som vill fram till mig men det glider undan hela tiden. Får se om det kommer fram..Du kan känna dig trygg i dina planer - du är på rätt spår!

2:a kvartalet: 9 i stavar

Här kommer vagnen in och hjälper dig. Tro på det du skapat, du vaktar det, med näbbar och klor om så behövs!  Du har styrkan att genomföra vad det än är du ger dig in i, det hänger definitivt ihop med kortet ovanför! Stå fast, var rak och tydlig! Du kommer att få back up av andra runt dig!

3:e kvartalet: Magikern

Allt det du har genomfört under tidigare månader har nu gett efterlängtat resultat. Du har nu alla redskap du behöver för att gå vidare - med vad det än är du vill göra.

Vet inte varför jag fick upp dagis - har du tänkt starta någon barnverksamhet? Flört

Jag får känslan av att du väntat på något Fridelfina, det här året kommer du ro i land vad det än är. Du känns viljestark, fast i ditt beslut och jag känner stor styrka med dig. Glöm inte bort dig själv och ditt välmående. För att kämpa för något, vare sig det är roligt eller jobbigt så måste kroppen få resurser att klara av det. Mat, sömn och träning! Läs på i ämnet, håll dig uppdaterad, kunskap är maktGlad.

Stort lycka till och det kommer gå alldeles utmärkt!

Kram Elpida

Nu har jag läst och reflekterat! Min utmaning är nog att stå upp för mig själv, ffa arbetsmässigt och på hemmaplan. När det gäller dagis/barn, kanske mitt inre barn? Det är nåt jag grunnat mycket på sista tiden, hon behöver komma ut i ljuset och läkas, kanske det är detta du sett? Det är starkt sammanlänkat med jobbsituation och hemmaplanet.

Mat, träning och vila är också nåt jag just nu har "på g"… Har varit på Tinnitusinfo på hörselkliniken idag och ska vänta på kallelse för att prova ut hörapparat till mitt opererade öra som jag fått hörselnedsättning i efter op och tinnitus. Det tröttar ut min hjärna och jag hoppas på att hörapparat kan bli stor hjälp!

Tack för din läggning och tolkning, nu får vi göra lite återblickar var kvartal och reflektera över läggningen Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
fridelfina
7/6/13, 10:58 PM
#7

Återkoppling: Mitt inre barn får nu uppmärksamhet och en hand att hålla i när det stormar. Går sedan våren hos psykoterapeut och rearrangerar min ryggsäck med influenser från både KBT-, psykodynamisk-, familjeterapeutisk- och traumabehandling. Jag har satt upp gränser i mitt tunga arbete genom att göra en sjujäklars handlingsplan och får gehör från kollegor som tycker att min nya handlingsplan är toppen även för dem. Chefen hade lite synpunkter på den men när jag förklarade vad den innebär fick jag okey på den. När det gäller kroppen går jag och lär mig medicinsk yoga och jag har fått min hörapparat 👍 så har jag har fått ayurvedisk rådgivning. Så nu har jag börjat med många nya, för mig, hälsosamma vanor. Jag mår helt enkelt bättre och använder mina resurser bättre! Korten/Elpidas tolkning stämmer bra så här långt, jag vaktar något som är mig kärt (4 stavar/inre barnet), styrkan/viljan (vagnen/9 stavar) har jag och stöd får jag även om det inte alltid är från "rätt" håll… Ser fram emot Magikerns kvartal framåt hösten, men först sommaren!

 
 

Tarotstollan
7/7/13, 3:47 PM
#8

Lycka till med din nya livsvandring, det låter både spännande, jobbigt och underbart🌺.

Håller fortfarande på och läser i Jolanda boken, det är mycket att fundera på i den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
7/7/13, 5:43 PM
#9

Visst är det mycket i hennes bok! Men nu har jag även hennes nya bok som kom i juni, var på releasepartyt i tornet (eller iallafall en kort stund, är inte så mycket för festande)! Jag ska tydligen vara med på ett hörn i boken, men har inte kommit dit ännu så jag vet inte hur hon skrivit. Det handlar om en ceremoni vi gjorde för att byta till oss en ny bättre, mer funktionell inre jury och göra oss av med den där självkritiska som inte hjälper oss speciellt bra längre. 🙂

 
 

Tarotstollan
7/7/13, 5:54 PM
#10

Spännande, det är minsann inte alla som blir nämnda i en bok även om inte namnet är med. Skall också köpa den boken så fort jag får råd.

Har Rosie nämnt något om att det saknas text i hennes första bok?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
7/8/13, 10:53 AM
#11

Inte vad jag kommer på. Kanske nåt tryckfel? Vart saknas det text?

 
 

Tarotstollan
7/9/13, 12:42 AM
#12

Det är i läggningen "Stjärnmöhjulet" kort 7 saknas placering på i texten och sen är det lite förvirrande vilka kort som tolkas ihop men det spelar ingen roll, för man fattar ju i sammanhanget hur det skall vara.
Upptäckte det när jag skulle lägga stjärnan och följde texten, bilden visar ju hur det skall vara.
Detta i den utgåvan som är blå och som kommit sist. Kollade sen i de andra tidigare utgåvorna och då var texten omarbetad både till det bättre och sämre från dessa böcker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
7/9/13, 9:18 AM
#13

Ok, i den grå, som jag har, är den med iallafall! Tror att jag också tidigare sett nån språklig miss, men har inte lagt det på minnet vart/vad.

 
 

Annons:
Tarotstollan
7/9/13, 5:04 PM
#14

Nej, det är ju inte viktigt. Huvudsaken är att man fattar hur det skall vara och kan läsa korten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: