Annons:
Etiketthumor
Läst 1634 ggr
Tarotstollan
2013-01-11 04:11

Man vet att man är en tarot.....

Hittat detta uppslag på flera sajter, tänkte vi kunde köra det här också….

Du skall alltså skriva ett påstående om olika tillfällen som man verkligen vet att man är en tarotälskare.
Det skall vara något som du känner igen dig själv i, upplevt, hört andra säga eller så. Alltså inget påhittat! Det kan vara roligt, konstigt, galet, sant ….

Börja meningen med: Man vet att man är en tarotälskare när man….

Jag börjar: man vet att man är en tarotälskare när man funderar på vilka kort som representerar grannarna som man har….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2013-01-12 05:53
#1

Kanske skulle döpt det till Tarotnörd istället Obestämd?

Någon?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
2013-01-12 08:32
#2

Man vet att man är en tarotnörd när man "bara ska kika på utbudet" och man sedan sitter där och väntar med andakt på att två lekar ska komma med posten (fast man redan har säkert 5, 6 lekar som tronar i en låda).

Fred och god växt!

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2013-01-12 13:26
#4

# Eller Tarotstolla? Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2013-01-12 21:13
#5

OskyldigFlört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2013-01-14 00:06
#6

Det här var tydligen inte lika kul här inne som det är på de andra sajterna, där sprutar kommentarerna in…. jaja allt kan man tydligen inte skoja om Flört!

Själv har jag hört massor av konstiga och även dumma saker om Tarot. Även själv tänkt och gjort dumma saker och kommenterat….

Bl.a: man vet att man är en tarotälskare/nörd när man står med den precis nyinköpta leken i handen, har inte ens öppnat kartongen och tänker "vilken skall jag köpa nästa gång?"

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Elpida
2013-01-14 12:04
#7

Man vet att man är en tarotnörd när man genast förvandlar händelser och konversationer till tarotkort.

"… ahh, det där hade visat sig som 8 i bägare….."

" mhmmm, ja det där är ju typiskt Livets hjul…."

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Snuttegris]
2013-02-22 00:32
#8

Man vet att man är tarotnörd när man önskar sig ännu en bokhylla för att kunna få plats med alla lekar och böcker.

Tarotstollan
2013-02-22 01:06
#9

Var inne i "shopen" och hörde två kvinnor i 40-års åldern diskutera olika tatrotlekar, jag passerade förbi dem och när de är på väg att gå hör jag den ena säga till kompisen: "Jag funderar på att sluta röka för att få råd att köpa tarotlekar"!
Snacka om att vara tarotnörd!

Jag hade slutat att röka direkt om det bara var den anledningen som gjorde att jag inte hade råd att köpa tarotlekar Gapskrattar!
Nu rökar inte jag , så jag kan inte skylla på det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

J-Artur-K
2013-02-24 22:23
#10

Man vet att man är Tarotnörd när man vet vart man har sin Tarotlek men man vet inte vart man har sin börs/plånbok 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Kottschejk]
2013-02-26 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

När det går upp för en att korten säger att man behöver gå och lägga sig eller läggningarna börjar skoja med en tillbaka på ställda frågor. Då vet man……John Blund är i farten 👻😴:)

[Snuttegris]
2013-02-28 01:17
#12

Man vet att man är en tarotnörd när man säger: Åååh älskling- och han svarar oh nej inga fler tarotlekar på ett tag 😛

Amandla
2013-02-28 10:14
#13

😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Nelma
2013-02-28 15:58
#14

Man att man är en tarotnörd när man hittar sin ,extremt skeptiske och just då sömngående, sambo lutad över mitt tarotbord klockan 4 på natten. Korten hade ropat på honom och nu stod han där och försökte komma på vad det var de ville. I vaket tillstånd skulle han aldrig ha gjort något sådant men det där är ändå vad jag kallar….

indoktrinering av högst grad! 😉

Amandla
2013-02-28 18:41
#15

#14 Wow! Han har nog en undermedveten dragning till korten, ja! 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Snuttegris]
2013-02-28 22:39
#16

Man vet att man är en tarotnörd när man finner tarotlekar överallt oavsett vilket rum man än befinner sig i hemma. Ok inte på dasset dock 😛

Tarotstollan
2013-02-28 22:46
#17

Vadå inte dasset? 😂Ok då, men tarotbroschyrer, tarotböcker och listor på lekar man vill ha. Jättebra ställe att i lugn och ro skriva och tänka på vad som skall inköpas! 🤫

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-03-18 13:04
#18

Man vet att man är en tarotälskare när man ser att en vän på Facebook lagt upp en rad bilder och direkt tänker "vad är det för lek?" innan man ser att det är bilder av helt vanliga fotografier av folk… 😛(en som tagit bilder på gamla fotografier)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2013-03-18 20:30
#19

Hahahaha Amandla……

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: