Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 918 ggr
imke
1/9/13, 3:14 PM

När börjar man lita på sig själv?

Jag är ny på detta med Tarot. Och innehar två stycken lekar.
Jag har läst massor om Tarot. Bla Ylva Trollstiernas bok. Och även massa på  nätet om detta. Men i slutänden säger man ju ändå att man först och främst ska lyssna till intuitionen när man tolkar korten.
Jag har även fått rådet att strunta i boken helt.

Så nu har jag lagt boken åt sidan. Och går alltid på känslor och intuition när jag lägger korten. Jag övar fortfarande och övar mycket på folk runtomkring mig. Nu senaste två läggningarna var på två personer jag inte visste något om alls.
Och alla läggningar jag gjort har varit jättebra och jag har fått jättefin feedback.

När jag lägger korten får jag känslor som jag skriver ner. Och sen börjar jag bara skriva… skriva skriva skriva. Det bara kommer massor till mig. ibland går det bättre och ibland är det segare. Men det har alltid stämt.
Men ändå, när jag sitter där och har skrivit klart och läser. Så känner jag tvivel på mig själv och funderar på om jag ska kasta papprena och lägga om. För det här kan väl inte va rätt liksom… eller?

Och så känner jag mig toknervös när jag ska ge den här informationen till personen jag lagt korten för. Men blir jätteglad när jag hör hur rätt jag hade.
Men så nästa gång jag lägger, samma visa igen.
När börjar man lita på sig själv och sin intuition igentligen? KOmmer man någonsin känna sig säker på att det man får till sig är rätt?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Amandla
1/9/13, 4:29 PM
#1

Jag tycker att det låter som att du är på rätt väg! Glad Och så här sexton år efter att jag själv var helt färsk på Tarot kan jag bara erkänna att jag känner igen mig i det du skriver… även om jag lärt mig att säga det jag får in till klienten, så är det ändå pirrigt och en lättnad varenda gång jag får bekräftat att det stämmer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
1/9/13, 8:31 PM
#2

Håller med Amandla, du verkar ju ha kommit en bra bit på vägen. Jag tror att man med erfarenhet lär sig känna igen känslor och andra saker som kommer till en och därur får en trygghet i attan vet hur det känns ex när man blandat klart leken, att det man får till sig stämmer etc.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: