Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 3512 ggr
Nelma
1/8/13, 3:09 PM

Vad är det för stjärna Danah lägger?

Hej! Jag sitter och kollar på tarottv ibland och blir alltid så nyfiken på vad det är för stjärnor som de använder sig av. Danah brukar lägga en som består av 3 rader med 7 kort i varje plus ett kort vid sidan av.

Vet någon utav er vad det är för stjärna?

Glad

Annons:
Tarotstollan
1/8/13, 9:30 PM
#1

Jag har aldrig sett tarottv, men jag letade inne på Aeclectics register över alla deras stjärnor. Tyvärr fanns det ingen där som stämde med din beskrivning.
Det finns ju så många olika stjärnor och alla är ju inte upplaggda. Det kan ju också vara så att det är någon hon själv har hittat på.

Fast det hade ju varit intressant att veta hur hon tolkar alla dessa kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nelma
1/9/13, 11:32 AM
#2

Hej Tarotstollan och tack för att du tog dig tid att leta efter stjärnan! Glad

Tarottv kan vara ganska kul att se på då och då, inte alltid så där superproffsigt, men ibland är det riktigt bra. Det sänds på nätet så om du vill kika så kan du se där. Tarottv

Den där stjärnan hon lägger verkar hon kunna använda till precis allt. Den fungerar för helår, kärlek, en fråga etc.

Tarotstollan
2/12/13, 9:20 PM
#3

Hej igen! Tror faktiskt att jag har hittat vilken stjärna det är du efterfrågade nu.
Hittade den i min nya tarotbok "The Tarot Bible", när jag såg den kom jag att tänka på din fråga.
Den heter "The Gypsy spread". Har gogglat lite på den och det verkar finnas lite olika varianter av den. En var att man skulle lägga upp korten baklänges och läsa dem så. Du kan ju goggla själv och kolla om du vill.
Den du beskrev här ovanför utläses:
Nedersta raden är Dåtid, benämnd rad A.
Mellanraden Nutid, rad B och översta raden Framtid, rad C.
Sen lägges korten upp i ordning nedifrån rad A 1-7, rad B 8-14 och rad C kort 15-21.
          
          1        2       3     4      5      6      7
   C.   15     16    17    18    19    20    21
   B.    8       9     10    11    12    13    14
   A.    1       2      3      4      5      6      7

  
Så det extra kortet nr 22 som du nämnde finns inte med här, men skulle tro att det är ett "vad blir slutresultatet" kort.

Så rad 1  läses 1 A-C 1, 8, 15  står för Arbete och framtidsförhoppningar.
Rad 2 läses kort 2 A-C 2, 9, 16 står för Hem och behov.
Rad 3 läses kort 3 A-C 3, 10, 17 står för Framgång och önskningar.
Rad 4 läses kort 4 A-C 4, 11, 18 står för Vänner och vänskap.
Rad 5 läses kort 5 A-C 5, 12, 19 står för Kärlek och sex.
Rad 6 läses kort 6 A-C 6, 13, 20 står för Planer och mål.
Rad 7 läses kort 7 A-C 7, 14, 21 står för Det du själv söker.

Så man läser alltså nerifrån Dåtid-Nutid-Framtid!
Självklart kan man ju lägga in vilka frågor man vill på korten 1-7.

Hoppas att ni som läst fattar hur det fungerar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2/13/13, 7:18 PM
#4

Spännande! Jag tror Gilla som hade sajten här förut gjorde läggningar på liknande sätt. Hon gjorde en åt mig engång och jisses vad den var uttömmande!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2/13/13, 8:34 PM
#5

Jag kommer ihåg Gilla, jag läste allt här innan jag själv blev medlem.

Har du själv testat den? Jag kommer nog att göra den så småningom, det var så många olika stjärnor i denna boken så jag har inte ens hunnit att titta på alla. Det var många fler än det jag först skrev i "Älskade Nytillskott". Det är ca 39 st, om allt möjligt! Spännande att kolla alla olika stjärnor.
Ångrar verkligen inte att jag köpte den boken, kan verkligen rekommendera den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2/13/13, 8:59 PM
#6

Nä inte än. Kanske skulle bli mallen till en tarotcirkel framöver?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2/13/13, 9:39 PM
#7

Oj, tror du verkligen att folk skulle "orka" tolka 21 kort?
Själv tycker jag det är jobbigt med mer än 3 kort hahaha.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nelma
2/13/13, 10:09 PM
#8

Nämen!!! Du fann den!!! =) Vad glad jag blir!

Ska genast sätta mig och skriva ned din fina beskrivning, tack för den. Har verkligen funderat över den där stjärnan ett tag nu.

Tycker din nya bok låter väldigt intressant, funderar starkt på att införskaffa den framöver.

Varmt tack

Tarotstollan
2/13/13, 10:55 PM
#9

# 8.
Ja det blir ju ofta så att har man fått något i huvudet så har man svårt att glömma det. Kul att du blev glad, även jag för jag kände igen den direkt när jag såg den och tänkte direkt på din fråga.

Som sagt, om du gogglar på "The Gypsy Spread" så får du lite andra förslag på den också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2/14/13, 8:23 AM
#10

Stollan, nä kanske inte… Men mallen finns ju här för den som vill:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2/14/13, 3:01 PM
#11

Jag skulle kunna överväga att använda den stjärnan om jag sitter här hemma i lugn och ro med en klient, men inte om jag måste skriva ner allt jag får fram. Oftast sitter jag ju vid datorn och skickar läggningar…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Elena-Maria
7/29/13, 9:20 PM
#12

#3 Tarotstollan: Den boken lät ju hur intressant som helst. Kollade upp den på bokus men det fanns ett flertal med den titeln (plus undertitel). Vad heter författaren till den du har? Kände liksom hur det kliade till i min måste-ha-muskel.

Fred och god växt!

Tarotstollan
7/29/13, 9:41 PM
#13

The Tarot Bible av Sarah Bartlett.
Längst ner på boken står det också: The definitve guide to the cards and spreads.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Elena-Maria
7/29/13, 9:47 PM
#14

Tack! :) Måste lägga till den i min "önskelista" så kan jag fundera ut någon bra ursäkt för att belöna mej själv med en ny bok. (Väntar redan ett bokpaket.)

Fred och god växt!

Tarotstollan
7/29/13, 9:58 PM
#15

Satt i telefonen samtidigt som jag skulle skriva svar till dig. Hoppas att du hittar den för den är verkligen värd priset, tycker jag. Dessutom full med bilder, olika stjärnor, ett bra register på 10½ sida, hela boken är på 400 sidor!

Vadå ursäkt? Självklart skall du köpa den 😉, den kostar inte så mycket!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
7/29/13, 10:12 PM
#16

Den var faktiskt överkomlig i priset se: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1841813656

 
 

Tarotstollan
7/29/13, 10:20 PM
#17

Min ser inte lika dan ut på framsidan men det spelar ju ingen roll bara insidan är den samma! Har du beställt den? Jag köpte min genom Vattumannen så den var dyrare och dessutom fick jag vänta länge på den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
7/29/13, 10:30 PM
#18

Nej, men kan nog tänka mig en i framtiden. Har precis som Elena-Maria redan köpt på mig en del ting och behöver låta ekonomin återhämta sig lite 😃

 
 

[Sol69]
7/29/13, 10:34 PM
#19

jag brukar leta på loppisar och på återvinningen.. där kan man hitta böcker för ca 20 kr och men i och för sig kanske inte den man söker men ändå har jag hittat en hel del fynd.

Elena-Maria
7/30/13, 10:39 AM
#20

Jaja, nu "råkade" jag beställa boken samt Tarot of the White Cats mini… Leken planerar jag att ha i väskan så jag kan spontanspå om andan faller på. 🤓

Fred och god växt!

Annons:
[Sol69]
7/30/13, 10:45 AM
#21

Det med att ha en speciell lek för att spå om andan faller på i väskan med sig har jag funderat på också. Som det är nu har jag en lek hemma som ligger framme och väntar på nästa gång.. 🙂

Men har upptäckt att det är gruvligt svårt att lägga Tarot för sig själv. Blir inte alls några bra kort eller svar.. 😕Utan de är som om det inte vill alla då 🤔

Hur gör ni andra när ni vill ha svar på en fråga? Har ni lyckats hitta en väg så ni klarar av att spå er själva eller ber ni någon annan?🤔😃

Tarotstollan
7/30/13, 4:12 PM
#22

Jag spår nästan alltid bara mig själv och eftersom jag inte "kan koppla upp mig" så ser jag bara vad korten visar.
Har alltid sett både positivt och negativt direkt utan att vända på korten, tycker det går bra att se vad de visar ändå.
Tror att det beror på att jag alltid varit en försiktig (negativ) person och aldrig tar ut något positivt innan jag sett det negativa. Vill också alltid se eller veta det negativa och det är för att jag skall kunna förbereda mig!

Jag har ingen annan att be om en läggning, såvida det inte är här inne på nätet eller betala för det. Försöker alltid själv tolka korten och är jag osäker eller vill ha fler alternativ att fundera på frågar jag min kompis hur hon skulle tolka korten, hon kan inte mycket om Tarot så det är ju bra!
Får alltid nya vinklingar av henne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: