Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 2634 ggr
sökaren84
1/2/13, 3:43 PM

Tarotlek av Doreen Virtue

Hej för ett tag sen skaffade jag mig orakelkort av doreen virtue änglaterapi. (tycker jättemycket om korten :) ) Nu skulle jag vilja komplettera med en annan kortlek av doreen men vet ej vilken jag ska välja. (är nybörjare)

Jag har blivit rekomenderad gudinnornas vägledning. men hon har ju fler änglakortlekar..

Är det någon som ni kan rekomendera som skulle passa bra ihop med änglaterapi leken?

Tack på förhand

Annons:
Isa56
1/2/13, 3:57 PM
#1

Hej Sökaren  Skrattande

Lite svårt att råda, för vi har alla olika smak. Jag har två av Doreen Virtue.

Daily guidance from your angels och Messages from your angels.

Använder nästan bara den Daily guidance. Men drar jag kort för andra så är det många som gärna vill ha ett kort från den andre.

Så har du möjlighet att se och känna på dem, så gör det. Annars får du kika på nätet och försöka känna dig fram till vilken du dras mest till.

Lycka till

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

christel70
1/5/13, 2:09 PM
#2

Hej Sökaren84! Di kan välja vilken av Doreen Virtues orakelkortlek du vill för alla går att kombinera. Följ ditt hjärta och känn in vilken som tilltalar dig. Jag har själv alla hennes lekar som är översatta till svenska + några till och jag älskar ALLA. Just änglaterapi är ju lite speciell eftersom där finns övningar också till vägledningen.

Försök att hitta någon affär där du kan känna på korten innan du köper. Jag var på Vattumannen i Stockholm i somras och jag stod läääänge vi deras korthörna och kollade och kände…. Var en ren fröjdTungan ute

Medarbetare på Tarot

[Sol69]
1/6/13, 9:58 AM
#3

Mitt tips är att om du bor i närheten av en butik som säljer Tarot. Åk dit och titta och känn på olika.

Själv har jag cosmic och en lek med indianer. Men letar efter en till som det finns mycket detaljer i men har inte hittat den jag söker än. Den jag såg ett kort på är så gammal att den inte säljs längre tyvärr.

Men förr eller senare kommer jag väl till en stad som har en liten butik som drar mig in och jag hitttar den lek jag letar efter.

Kram sol

fridelfina
1/6/13, 12:39 PM
#4

När det gäller gamla lekar kan du ju kolla på tex blocket eller annonsera här i gruppen

 
 

[Sol69]
1/6/13, 4:20 PM
#5

Vet tyvärr inte vad den leken jag såg heter. bara att den är gammal och att den är väldigt detaljerad men tydlig i sitt språk. så den är väldigt enkel att tolka och men du ser ändå mycket i korten.

Så är det någon som har tips om en sån ny Tarot lek så tipsa mig gärna.

Kram sol

Tarotstollan
1/6/13, 7:48 PM
#6

# 0 Sökaren. Doreen har ju även gjort en Tarotlek, har du tittat på den? Den är ju lika stor som Orakelkorten och bilderna påminner ju om de som brukar vara på Orakelkorten

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
imke
1/6/13, 10:47 PM
#7

Den har jag! Och den är underbar :-) Jag älskar den verkligen. Den är vacker och varm och energin är härlig.
Jag har även Gilded Tarot. Det är olika vilken jag känner för att arbeta med :-)
Men jag rekomenderar Doreen Virtues Angel Tarot Cards :-)

Jag är oxå ny på detta förresten :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

sökaren84
1/8/13, 1:52 PM
#8

#6 #7 vet ni om angel Tarot även finns på svenska, googlade på leken och den verkar vara jättevacker!!

Glad

imke
1/8/13, 3:03 PM
#9

Den är ny och vad jag vet finns den inte på svenska tyvärr. Men det kanske kommer :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Tarotstollan
1/8/13, 8:27 PM
#10

Som Imke skriver så är den ny och finns inte på svenska ännu, men den är ju så populär så den lär med säkerhet översättas.
Det är ju ett förlag som översätter hennes orakelkort till svenska "Kiranförlaget", antar att de har rättigheterna till alla hennes kort. Fast det vet jag inte!
Kan ju tänkas att de får eller redan har rättigheterna till att översätta tarotleken också.
Du kan ju alltid kontakta dem och fråga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elpida
1/9/13, 5:39 PM
#11

Jag har oxå Doreens Angel Tarot Cards och är väldigt förtjust i lekenGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

sökaren84
1/10/13, 7:55 AM
#12

Det får blir den på engelska så länge.. :) ska genast beställa den!

kram och tack för tipsen..Glad

Upp till toppen
Annons: