Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1131 ggr
Spejan
2013-01-01 03:27

Januari 2013 månadskort

Jag fick prinsessa i svärd denna månad :)

Jag tolkar det som att jag kommer att ta ett beslut om något nytt i mitt liv :)

Annons:
fridelfina
2013-01-01 12:22
#1

Mitt kort för januari är myntsexan.

Jag tolkar det som att jag kommer att få mina behov tillgodosedda och att jag kommer att dela med mig.

I Jolanda Den tredjes bok står även, vad gäller myntsexan, om ett recept på Häxmedicin för en Utrensningsceremoni: "Gå igenom dina ägodelar. Det du inte använder, eller saker du inte lämhre nehöver, sak du ge bort till någon som kommer att använda dem. På det sättet visar du respekt också för det materiella. Altin som är skapat i universum vill komma till användning, det är helig lag. Det är gjort!" (Björkman, s. 242)

 
 

Tarotstollan
2013-01-01 22:16
#2

Nytt år, ny månad och för mig ny tarotlek att arbeta med och lära känna.
2013 års lek är: "Jolanda den tredjes" och Januari kortet blev: 20 "Domedagen".

Alltings slut och alltings början. Börja på ny kula när jag lagt det gamla bakom mig.
Frågan är väl om jag gjort det?!
Boken skriver i alla fall att jag skall lyssna, smaka och se……
Spännande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2013-01-02 21:10
#3

Jag borde vara överraskad över att ha fått Vagnen, men det är jag inte. Jag har länge försökt trycka bort vissa problem och jag tror det är dags att hitta en balans där jag kan få igenom det jag verkligen vill samtidigt som jag är mamma. Så under januari behöver jag ta livet i egna händer och stå upp för mig själv.

challameow.wordpress.com 

fridelfina
2013-01-06 12:52
#4

Vad många stavfel jag gjorde i mitt inlägg! Skrattande

Skulle bara tala om att här rensas och rensas iallafall! Sånt som är helt ska till bättre behövande och sånt som är trasigt har fått åka till återvinning. Lyckades roa 2 som arbetade där med att kasta ett trasigt ridspö… De tog hand om det och gjorde precis som barnen hemma - smiskade varandra! När vi åkte stod de och drog i spöet på varsin ände… Jaja, de hålla sig väl varma och hade skoj en stund!

 
 

Tarotstollan
2013-02-01 23:21
#5

Dags för summering då…..

Drog ju Domedagen och den kan ju verka skrämmande….men som vanligt fattar jag 0 Skrattande!
Det är sant som de säger att det är svårt att tolka korten för sig själv, inte omöjligt, men svårt!

Att lägga saker bakom sig, börja på ny kula…
Enligt Jolanda boken betyder det att jag skall bestämma hur jag vill ha det framöver.
Vilken utmaning för en Våg!Obestämd
Dessutom är Domedagen knuten tll Vågen som är dess astrologiska tecken…..ObestämdObestämd!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Spejan
2013-02-02 09:43
#6

Jag fick prinsessa i svärd och det blev inte riktigt det jag trodde, det blev ett besked om vilka möjligheter jag har att förverliga ett mål :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: