Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1100 ggr
fridelfina
2012-12-28 12:58

Enkel nyårsläggning, tarotcirkel.

Jag tänkte att vi kunde lägga varsin enkel läggning för det kommande året utifrån dessa förutsättningar:

Ett kort för personen (att relatera till kvartalskortet)

Ett kort för vardera kvartal jan-apr, maj-aug och sep-dec.

Frågan är: vad kännetecknar de 3 kvartalen (för den läggningen är för)

Vilka vill vara med? Anmäl intresse i tråden senast 121230 så meddelar jag 121231 vem som lägger för vem så har vi fram till 130106 på oss att lägga och tolka.

Själva tolkningen sker först genom meddelanden och efter gdokännande av den man lagt för kan den som gjort tolkningen publicera i denna tråd.

T

(hoppas det inte gör nåt att jag inte bett om tillåtelse hos värd/medis först)

Medarbetartillägg: som vanligt måste du vara myndig, dvs över 18 år samt vara medlem på Tarot.ifokus för att få vara med. (Skogshumblan har godkänt tråden).

 
 

Annons:
fridelfina
2012-12-28 13:00
#1

Kanske nån medisarna gör en speciell tråd sen för de som är med?

 
 

Skogshumblan
2012-12-29 11:31
#2

Enligt sajtens regler ska man få ok från sajtens ansvariga _innan_ man startar trådar. Jag har ändå godkänt tråden för jag tycker idén är jättebra och precis vad vi behöver nu inför nya året. Hoppas ni kommer med idéer och själva vill hålla i cirklar etc framöver, MEN be om lov hos oss medisar innan!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Blodfot
2012-12-29 11:40
#3

jag vill gjärna att en lägger åt mig, kan dock inte Tarot själv…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

fridelfina
2012-12-29 12:32
#4

#3) Förutsättningen för att vara med är att du lägger en åt en annan i gruppen, så vill du vara med måste du också försöka dig på tarotkorten! Att tolka tarotkorten ska vara lustfyllt och är spännande. Här i gruppen är både Nybörjare, lite/mer vana och till och med professionella, men alla är lika välkomna.

Har du egna tarotkort? Då kan du ju använda denna sida för att läsa om kortens betydelser och så göra en egen tolkning utifrån frågan och de kort du fått upp. OBS! Inte skriva av betydelser rakt upp och ned utan försöka göra en tolkning beroende på personkortets betydelse och kvartalkortens betydelser. Försöka att göra en berättelse av det.

 
 

Skogshumblan
2012-12-29 12:48
#5

Blodfot, som Fridelfina förklarat är det en cirkel där vi lägger för varandra. På denna sajt gör vi inte gratisläggningar. Vi vill gärna hålla sidan till en intresserat för oss som sysslar med olika former av Tarot, runor etc. Mvh

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-12-30 11:01
#6

Jag kan vara med och lägga, spännande att se vad året bär med sigGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
fridelfina
2012-12-30 14:28
#7

De blir du å ja då Elpida! Hoppas vi blir några fler, kom igen alla tarotläggare!

 
 

Skogshumblan
2012-12-30 20:53
#8

Nädå, ni blir fler. Jag kan tyvärr inte vara med men lovar hålla i trådarna ändå:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-12-31 13:35
#9

Vad säger du Elpida, lägger vi på varandra bara eller ska vi ha anmälningstiden öppet ett par dagar till? För mig är det ok med oss två om du tycker det?

 
 

Elpida
2012-12-31 14:12
#10

Vi kan köra tycker jag :-)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

fridelfina
2012-12-31 14:34
#11

Då kör vi!

Fridelfina lägger till Elpida

Elpida lägger till Fridelfina

Öppnas en privat tråd nu då eller?

 
 

Upp till toppen
Annons: