Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 1962 ggr
Tarotstollan
2012-12-21 06:04

Maya 2012: Slutet eller början?

I kväll 21 December kl. 18.00 i Tv 2 kommer det en amerikansk-fransk dokumentär om just detta magiska datum.

I tablån står det bl. a.:  Vi får hjälp av forskare och arkeologer att förstå vad den heliga mayataxten betyder. Menade mayafolket att datumet i själva verket är början på en tidsålder av upplysning snarare än början till katastrofen?

Tycker det verkar väldigt intressant!
Dum tid bara, och det verkar inte som om det blir någon repris. I alla fall hittar jag ingen tid för den, men vi får väl hoppas att det kommer någon så fler kan se programmet om de är intresserade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2012-12-21 18:47
#1

Såg nu att Tv-tablån uppdaterat med repriser.
Lördag 22/12 Tv2 15.30-16.25.
Söndag 24/12 Tv2 02.00-02.55.

Se det gärna, för jag tittar på det just nu och det är mycket intressant!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lill-Mari
2012-12-21 19:26
#2

Tack för att du skrev om det,det måste jag absolut se i reprisen.

tarotlasse
2012-12-21 20:42
#3

Ja nu när jag läser detta så är 21e december redan över i många länder så där stämde ju inte detta med jordens undergång speciellt bra.

Vad jag förstått är det väl ca 8 timmar kvar av dygnet i Mexiko där massor av mäniskor väntar vid Maya indianernas tempel.

Förra  veckan intervjuades en Maya indian och deras egna expert och sak kunniga om deras kultur  han sa om 21 dec .

Att Maya indianerna skrattar så de gråter över vår okunskap och våra teorier om jordens undergång.

21 dec är deras sista dag på deras tidsräkning då lämnar de den 12e tidsperioden  och går in i den 13e tidsåldern.

För Maya indianernas tidsräkning så är en period 144 000 dagar.

Så det är inte konstigare en så att vi går in i en ny tidsperiod,

Precis som sista december är  för oss sista dagen på året och att dagen därpå  är ett nytt år.

Vi firar o festar denna dag o det gör maya indianerna i dag o har inte ett dugg om mjorden undegång att göra.

Det enda som nu skulle få jorden att gå under är en jätte metorit som krockar med  jorden.

En sådan metorit skulle astrologerna redan sett för tre år sedan då den skulle gå in i vårt solsystem.

Varken de vetenskapliga astrologerna har sett denna metorit.

Men vissa säger att det skulle vara förhindrade att berätta detta av regeringarna för att folk skulle bli skrämda.

Men  det tusentals amatör astrologer runt om hela världen varför skulle de hålla tyst o hur skulle man tysta alla dessa o vad jag förstått har man inte tagit livet av alla dessa.

För hörde en intervju av en förening av amatör astrologer senast i dag om jirden undergång o de har heller inte gjort några sådan iaktagelser.

Jag önskar er alla en riktigt God Jul  och ett Gott Nytt År.

Så syns vi efter helgerna så beror inte på maya kalendern att jag inte är inne på forumet den närmaste veckan.

Lasse

Upp till toppen
Annons: