Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1717 ggr
imke
12/10/12, 12:08 PM

Ny i denna värld och behöver hjälp

Hej. Jag är ganska ny i den här världen men har alltid känt mig dragen till allt med andlighet osv.
Läser just nu allt jag kan komma över. Healing, Tarot, intuition… letar och söker i allt samtidigt. Men känner att jag vill fokusera på något just nu. Och fastnade för Tarot :-)

har precis beställt hem min första Rider waite på svenska.
Jag mottar väldigt tacksamt tips och råd om att lära sig allt om detta.
Eller vart jag kan läsa om det.

Kortlekar som kan vara bra att börja med? Hittade en jag fastnade för som var sååå vacker. Tilltalade mig otroligt och jag känner att jag bara VILL ha den. Gilded Tarot deck.
Men den verkar bara finnas på engelska?

Tacksam för all hjälp :-D


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Amandla
12/10/12, 12:17 PM
#1

Välkommen hit! Glad Det är inte så många lekar som är på svenska, så vänj dig istället vid de engelska namnen på de olika korten, det blir så mycket enklare i längden Flört

Välj en lek som har händelser på varje bild, och inte en som har bara ex. sju stycken bägare på korten 7 bägare, det är svårare att tolka i alla fall tills man lärt sig betydelsen. Det är viktigt att du tilltalas av bilderna, de triggar intuitionen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
imke
12/10/12, 12:45 PM
#2

Ohhh då ska jag köpa Gilded Tarot :-D  Fastnade för den direkt :-D

Vilket sätt att lägga korten är bäst att börja med när man är Nybörjare såhär?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Amandla
12/10/12, 3:40 PM
#3

Menar du vilken stjärna? Ställ en enkel fråga, gärna på något som redan hänt (ofta är det svårt att få in bergsäkra svar om framtiden… ), till exempel "varför gjorde jag si eller så, vad påverkade mig i det beslutet", inte ja eller nej, och dra ett kort. Känn efter vad kortet vill säga dig innan du slår upp i en bok/kollar på nätet. Anteckna gärna! Och bläddra runt här på sajten, det finns massor med tips och råd Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
imke
12/10/12, 6:46 PM
#4

Tack :-D


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jessica Holländare
12/12/12, 12:32 AM
#5

Kika in Legacy of Divine Tarot också. Samma som gjort gilded. Såååå underbar!! Den har jag. Flört


imke
12/12/12, 8:36 AM
#6

WOW! Ja den va verkligen vacker :-D


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Nattuggla
12/30/12, 6:31 PM
#7

Hej på er! Själv har jag nyss fått min andra tarotlek, Universal waite Tarot, tror den är lite lättare att förstå sig på än den första.. Ozho zen, men tycker bilderna i den är jättevacker och fastnade för den direkt.

Alla Tarot är väl uppbyggd på samma sätt om jag förstått det rätt? För jag skrev upp varje kort och förklaringar till dom i ett dokument innan. Har ju sett återkommande kort som tex Narren.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Skogshumblan
12/30/12, 11:08 PM
#8

Imke & Nattuggla välkomna hit!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
12/31/12, 1:40 PM
#9

Varmt välkomna till vår lilla hörna på iFokus! Hoppas ni ska trivas hos oss!

 
 

imke
1/2/13, 9:12 AM
#10

Jag fick den tarotleken jag önskat mig hela tiden i julklapp av min älskade make. :-) The Gilded Tarot :-)

Känns som att jag kan känna av bilderna bra. :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Skogshumblan
1/2/13, 6:17 PM
#11

Imke, så härligt! Hoppas du hänger på våra cirklar och annat så småningom.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
1/2/13, 7:25 PM
#12

Imke och nattuggla varmt välkomna till oss. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

imke
1/2/13, 10:41 PM
#13

#11

Åhh taack Skrattande.  Det är jag jättegärna när jag börjar känna mig lite mer varm i kläderna :-) Känner mig så osäker ännu. Men jag tränar och tränar :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Elena-Maria
1/4/13, 11:35 AM
#14

Välkommen hit!

Min favorit är Cosmic Tarot, den finns på svenska. Bild på alla kort finns här.

Fred och god växt!

Skogshumblan
1/4/13, 12:23 PM
#15

Imke, ( och ni andra också såklart:)) om du vill får du gärna öva på oss här inne. att öva sig på andra låter läskigt men det brukar hjälpa en att komma vidare. man märker hur mycke man kan och får en liten boost:) endel vill öva sig genom att dra ett kort för några eller kanske göra en liten läggning för någon och i utbyte få feedback. Skulle någon av er känna för det så fråga oss medisar om lov först så hjälper vi er :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
1/6/13, 10:02 AM
#16

Själv har jag fått rådet av min mentor att kasta instruktionsboken och lära mig att tolka korten efter mitt eget symbol Lexikon.

Så för mig spelar inte boken någon roll. utan de är bilderna som ska prata med mig.

Kram sol

imke
1/6/13, 10:45 PM
#17

#16
Jag har fått samma råd. Alla korten har en grundbetydelse. Men att man ska arbeta med sin intuition först och främst :-)

#15
Låter läskigt! hihi Men jag vill nog gärna försöka. Fast först vill jag träna lite mer :-) Men det är bara att kontakta er om man vill då?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Sol69]
1/7/13, 9:28 AM
#18

Imke om du vill öva så får du gärna skicka ett pm till mig så ska du få en fråga som jag sen ger feedback på. Glad

Det är ju då man ser vad man tolkade fel. Men det kräver ju att man ställer en fråga som man kan ge svar på direkt. inte va som kommer hända sen.

Annars kan man ju testa på vänner. Om de är intresserade att testa.

Själv har jag cosmic som är väldigt enkel men som jag saknar detaljer så jag ser mera och en indian Tarot lek. som jag känner är lite svår att tyda. jätte fina bilder. Men den får nog vänta tills jag blivit mera van vid att tolka.

Letar efter en ny lek med många detajer som talar till mig.

Funderar på Pictorialkey Tarot. Är det någon som har sett den i verkligheten?

Kram sol

Tarotstollan
1/7/13, 10:07 PM
#19

Välkomna hit alla nya, kul med flera tarotälskare!

# 18. Jag har sett Pictorial key Tarot i verkligheten och även sett alla bilder då jag bläddrat igenom den. Bilderna ser ju ut som en levande Rider-Waite, nästan som en klon men inte riktigt som det står om leken om man läser om den.
Jag tycker att det är klart lättare att se vad bilderna föreställer, då dessa bilder är lite som klara levande människor än ritade som på Ridern är. Fast jag kan inte se att det finns fler detaljer på dessa kort än vad det är på R. korten.

Den är bra som nybörjarlek, om det är någon som funderar på att köpa den som sin första lek.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

imke
1/8/13, 8:31 AM
#20

Kollade lite på den Pictorial Key på nätet nu. OJ vilken vacker kortlek :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: