Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1237 ggr
Skogsbär
12/10/12, 11:04 AM

Hjälp med tolkning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag la det keltiska korset idag för att bara få lite överblick på hur mitt liv är just nu och vart jag är på väg och skulle bara behöva ett par extra ögon på det.

1. VII Sword

2. IX Cups

3. X Cups

4. IX Pentacle

5. X Pentacle

6. Justice (Upp och ner)

7. The Tower

8. The Devil

9. Queen of Swords

10. King of Cups

Om ni har tid och lust bara.

Tack.

Annons:
Spejan
12/10/12, 9:37 PM
#1

Jag är ny på Tarot men jag ville ändå prova göra ett försök, jag upplevde nu när jag försökte att jag fick inte några bilder i huvudet och inte heller visste jag direkt vad korten menade. Så de är nog så att du ska gå efter de första som du får upp att korten betyder. 
Jag tror att jag inget såg för att de inte är min läggning. utan din.

Men jag har skrivit ner kortfattat hur man skulle kunna tolka det.

Du vill gå din egen väg trots hinder från andra, du bör göra verklighet av dina önskningar. 
Du kanske inte får dina nära o käras stöd som du önskar.  

Du har mycket framgång o trygghet och trevlig överaskningar bakom dig. Du har fått pengar.

Du ser inte dina möjligheter och förmågor. 

I framtiden kommer du utsättas för någon orättvisa. 

Du bearbetar saker som hänt och får en plötslig insikt om hur verkligheten egentligen ser ut. 

Din omgivning har inte kontroll över sig själv, de kan finnas avundsjuka ikring dig?

Du önskar att du ska bli en självständig kvinna med makten att styra ditt eget liv. Och att du ska lära dig av dina erfarenheter. 

De kommer dyka upp en man som har en förmåga att göra saker o ting bättre för dig. Han har en viss makt att styra, han är chef, psykolog eller lärare.

Skogsbär
12/10/12, 11:06 PM
#2

Tack för din tolkning! Även om jag vet att man ska lita på sin intuition så tycker jag det är lätt att anpassa svaren efter sina egna erfarenheter så att säga. I alla fall när man lägger åt sig själv. Tex så tolkade jag det som att jag blivit av med pengar och att djävulen betyder att det finns någon i min närhet som håller mig fast men inte som du säger är lite avundsjuk. Jag har en 11 mån son som kräver mycket av min tid så det var lätt för mig att bara se honom där. Nu kan jag lägga till avundsjukan där och kanske få fram någon annan. Tack i alla fall! Vet du om det finna någon sida där man kan läsa ner ingående om varje kort? Det som står i boken man fick med korten är lite kortfattad :)

fridelfina
12/28/12, 12:09 PM
#4

Tips ang "mer ingående att läsa"  Jolanda den tredjes bok om Tarot och häxkonst!

 
 

Upp till toppen
Annons: