Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 839 ggr
Elpida
2012-12-06 09:49

God morgon 6 dec

Kikar in och säger god morgon till er alla.

Här singlar snön sakta ner idag och det är riktigt vackert ute. Jag gillar när det är runt -5 och snö… sen behöver det ju naturligtvis inte vara 5 dm snö… men ändåGlad. Det är lättare att hålla rent både hemmet och hundarna + att mina huskies stormtrivs ute just nu.

Japp, jag har ju två nu, vi tog hem Billys mamma för en billig peng. Vi tänkte som så att ska vi ändå skaffa sällskap till honom i framtiden kan vi göra det nu när jag går hemma… När vi dessutom blev erbjudna att köpa mamman för så lite pengar och hon kan fostra honom så blev valet ganska enkelt. Hon är superfin och lugn, jättefint lynne. Det enda problemet just nu är att hon löper… och lille Billy som inte ska vara könsmogen än på ett par månader har avancerat i utvecklingen…SkämsFlört. Han hittade snorren igår och blev så snopen själv att han la sig ner för att studera vad som tittade fram… sedan blev han så trött att han gick själv och lade sig och sov hela kvällen… stackarnFörvånad. Nu måste jag hålla koll på dem hela tiden och stänga in en av dem om jag måste åka iväg utan vovve, lite krångligt men det får gå. När han fyller ett ryker koddarna….

Jaha, det var en liten inblick i Elpidas liv just nu, mycket uteliv om jag säger så!

Tänker på er och hoppas jag får mer inne/datortid snart!Glad

Kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Jessica Holländare
2012-12-06 12:45
#1

God förmiddag!!

Idag är jag friskförklarad efter att ha legat med magsjuka. Men oj vad ont i kroppen jag har efter att ha legat så mycket nu sen i tisdags och kurerat mig..

Mina tråkiga nyheter är att Nora (dottern) var på utredning i tisdags. Hon har både astma plus att hon är allergisk mot katter, smådjur och björk. Jag kommer att bli tvungen att göra mig av med både gerbiler, marsvin, illrar och katter. Det gör så ont ända in i själen. Men hon är viktigast. Just nu går alla tankar över hur man kan göra. Utebur till illrarna hos särbon som har hus?? Min Molly-boll vet ju alla hur mycket jag älskar.. Usch.. Tur att hon inte är hyperallergisk så jag har tid på mig i alla fall… Gråter


Elpida
2012-12-06 19:43
#2

#1 Fasiken vad tråkigt för dig och tösen Jessica. Men det är ändå det bästa, att undvika i möjligaste mån när de är små. Min äldsta är ju oxå pälsdjursallergiker och hamster/katter gick inte - däremot går tamråttorna jättebra. Hundarna har hon oxå fixat faktiskt. Vår terrier var ju "allergi"hund, han fällde inget. De här hundarna fäller 2 ggr om året och de har så tjock päls att man inte kommer ner till hudavlagringarna där allergenerna oftast sitter.

Jag hoppas du hittar en bra lösning för dina fyrfota vänner Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jessica Holländare
2012-12-06 20:38
#3

Tack! Kyss


Upp till toppen
Annons: