Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1221 ggr
Winta
2012-12-05 21:35

Spela för sig själv?

Hej!

Har en fundering som jag får fråga er om. Jag som brukar spela Tarot spel som heter Cosmic tarotkort. Sen dess har spelat den för mig själv ibland om jag har någno frågor och det har stämt in bra.

Fick veta idag via en vän som berättat för mig att en vän till oss som är medial sa att man inte ska spela för sig själv? och att Man ska låta en annan spela för mig typ…?

Stämmer det?….

Annons:
Tarotstollan
2012-12-05 22:36
#1

Självklart att du kan lägga kort för dig själv och dina funderingar eller frågor.
Det enda problemet som jag ser och säkert många andra som sagt samma sak är att man kan bli hemmablind på korten.
 Alltså att man inte ser hela bilden utan man tolkar så att det skall stämma med vad man vill få fram.
Så det gäller att kolla noga både det positiva och det negativa i korten.

En annan som tolkar korten åt dig kanske ser saker som du varken tänkt på eller kanske inte riktigt vill se.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Winta
2012-12-05 23:24
#2

Ok, tack för din svar! Förstår hur du menar. :)

Våra vän som sa det lät som man inte SKA göra det pga det inte brukar stämma in.

Då undrar jag också hur för er som spelar för er själv om ni hade frågor.. brukar det stämma in hos er? Läste i en annan forum att det handlade också om att man får vara neutral och följa sin egen insikt. osv..

Jessica Holländare
2012-12-06 12:50
#3

Klart man kan lägga för sig själv! Vi är många här inne som brukar dra kort för att se hur dagen blir, hur kommande månaden ska bli osv. Har man frågor är det självklart att man försöker se svaren själv i sina kort. Det gäller att vara öppen och försöka ta in allt som korten vill säga.

Jag har lagt för mig själv många ggr och tycker att det stämt in bra. Kanske att jag inte förstått i stunden vad korten vill ha sagt, men efter ett tag så märker man ändå att det var sant. Om du förstår hur jag menar…

Det viktigaste är ju att försöka lämna alla känslor och den egna viljan utanför och bara tolka korten. Det är nog det som är svårast när an lägger för sig själv.

Lycka till!


LinaLj
2012-12-06 22:43
#4

Jag lägger kort för mig själv. Men det finns ju vissa saker man ska tänka på. Ett av de största "hindren" eller vad man ska säga tycker jag är att man känner sig själv lite för bra. Därför så blir det lätt att man läser korten så att de passar in i den bilden man har av sitt liv. Men då kan man även missa andra tolkningar för att man helt enkelt är lite för trångsynt.

Om jag tar mig själv som exempel så varjegång jag får upp drottning i bägare så förknippar jag henne med min bästa vän. Så när jag lägger kort och drottningen dyker upp så tolkar jag det alltid som att min bästa vän har ett finger med i spelet. Och visst kan det stämma, men det finns ju även andra som passar in på det kortet. Så ibland visar det sig att det är någon helt annan och jag blir alltid lika tagen på sängen.

Winta
2012-12-09 12:31
#5

Tack för era svar! ska framföra meddelande till min vän om hur det egentligen fungerar med spelet. :)

[Ravenna]
2012-12-09 14:37
#6

#2 "Våra vän som sa det lät som man inte SKA göra det pga det inte brukar stämma in."

Nej det håller jag inte med om, men det kanske beror på hur väl man känner sig själv. För min del så stämmer det alltid. Korten ljuger aldrig och det är nästan så att jag ibland kan tveka att lägga för mig själv i viss en situation, eftersom korten visar sånt som jag egentligen vet innerst inne, men kanske inte vill se. ;-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: