Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 3332 ggr
chabtouta
12/4/12, 9:23 PM

Barnets kön i tarotkort?

Är det någon som vet hur man tar reda på hur många barn man ska få och vilka kön? Hur har ni gjort? tänkte på pagerna kan de vara båda könen?

Annons:
Jessica Holländare
12/5/12, 4:01 PM
#1

Jag kan inget om det direkt och tycker väl inte riktigt att man ska veta för mycket om framtiden, men jag tror att pagerna kan innebära båda könen. Du får kolla korten runt omkring för ledtrådar. Lycka till!


chabtouta
12/6/12, 8:28 AM
#2

Hej Jessica Holländare, tack för du tog dig tid att svara. Jag håller med dig om allt du skrev däruppe, och jag tror också att pagerna kan vara båda könen så att kolla könet på sina framtida barn med Tarot är osäkert. Glad

[Ravenna]
12/6/12, 2:34 PM
#3

Jag ville bara tillägga angående pager, att det beror på vilken tarotlek du använder. I vissa lekar kallas page för prinsessa och är inte alls androgyn, utan symboliserar en flicka eller ung kvinna.

Jag har också hört och läst om andra som anser att pager är androgyna, dvs varken det ena eller andra; könlösa. Men när jag tittar på page-korten (jag använder Radiant Rider-Waite) så ser jag unga män i tajts. :-)

Skogshumblan
12/6/12, 4:39 PM
#4

Nu känner jag mig som en surtant här men "ska få" ger mig dåliga vibbar av vad man förväntat sig av Tarot. Som jag ser det får man vägledning av korten om saker man kan behöva känna till, saker man sedan väljer att påverka åt ena eller andra hållet. Jag tror inte att vi ska veta för mycket om framtiden heller, behöver inte veta för att kunna göra bra val för våra liv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

chabtouta
12/7/12, 12:51 AM
#5

Tack för era inlägg Ravenna, ska kolla min andra tarotlek:) och tack Skogshumlan, håller med dig, men samtidigt så förstår jag att folk är sååå nyfikna, det var en tjej jag spådde som undrade. Jag var själv sån innan. Minns att jag var gravid med mitt första barn när jag ringde tarotlinjen en gång o frågade vad jag skulle få damen var säker på sin sak och sa "en stenbocksflicka!" ut kom en stenbockspojke:)

Skogshumblan
12/7/12, 2:41 PM
#6

# 5, ja men det var ju hälften rätt ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[C Stark]
12/7/12, 5:52 PM
#7

Intitutionen berättar… Glad

Däremot så har ju pendeln användts flitigt till såna här experiment. Vi gjorde det på de flesta när vi var yngre, behöll  pappret och gömde undan det år efter år… i efterhand så stämde det.
Jag tycker att man får vara försiktig och att man inte tar det som ngt att leva efter, i båda fallen Glad

tarotlasse
12/8/12, 5:26 PM
#8

Dels så finns det ingen i hela världen som kan se hur många barn ngn ska få under sitt jorde liv för det bestämmer du helt och hållet själv.

Jag kan kanske få upp 14 barn och möjligheten till detta är ju inte omöjlig men du vill kanske inte ha 14 barn och då bestämmer du det själv.

Som tarotläggare ser du enbart möjligheterna inte besluten för det får varje mäniska själva ta.

Börjar du att blanda dig i den egna viljan ja då är man på en riktigt farlig väg som tarotläggare,

Vi ska enbart vägleda och visa möjligheter sedan får personen själv ta beslutet vilken väg den vill ta.

Vi varken kan eller ska ta andra folks beslut fy för den lede om det sker.

Finns tyvärr personer som faller in i ett beroende och skapar en sådan osäkerhet till sig själv och sna egna beslut och som blir beroende av tarotkorten.

Då hjälper du inte personen utan snarare tvärtom stjälper du personen

För en sådan person behöver helt annan hjälp en vad en tarotläggare kan ge.

Så att lägga kort är ett enormt ansvar för du kan lika gärna skada ngn om du tar beslut för en annan mäniska så ngt vi absolut inte för göra,

Vi ska bara vägleda och underlätta för en person att ta sina egna beslut inte vi som ska göra detta.

Så därför ingen i hela världen kan se vad som sker i framtiden.

För framtiden avgör vi själva genom den egna viljan.

Lasse

chabtouta
12/9/12, 1:28 AM
#9

Skogshumlan…nja hon visste att det var ett januaribarn..jag sa det till henne men undrade bara om könet. Lasse: Jag är lite ny i detta med Tarot,har bara hållit på i ett par år,men har nu bestämt mig för att inte svara på kön frågor eftersom jag inte vill de ska ta beslut efter vad jag ser i korten. T.ex hade jag sagt pojke så hade de startat bebisverkstan…

tarotlasse
12/9/12, 3:23 AM
#10

Jag måste berätta om en sak som skedde för flera år sedan under en medeidiations grupp jag deltog för ett välkänd medium här i trakterna.

detta var en enorm grupp vi meduterade i´tillsamman o  framtida händelser i framtiden och det var så ruggigt träffsäkra resultat vi fick fram om världs händelserna, Vi har  sett ett flertal katasrofer  katastrofer som varit så ruggigt träffsäkra men även väldigt obehagliga uppleevelser som ingen ville uppleva bland annat HAITI,

Men lite längre fram  i tiden finns det en naturkatastrof ingen i världen upplevt  tidigare som ligger framför oss med en  enorm föredelse som kommmer inom de närmaste åren  men riktigt när kan vi inte förurtse   men mellan det första  o andra tio talaet på 2000 tale så nu är vi inne i det tiotalet men tid kan alltid slå fram och till baka  så lite osäkert.

Men denna meditation fick jag till mig min guide som då visade sig i en skepnad som en varg denna varg överlämnade en varg unge till mig.

Rosita kom då fram till mig och hon såg ochså denna varg överlämna denna unge till mig,

Rosita titta mig i ögonen och sa att vill jag inte ha ett barn till så lär jag få slå knut på snorren under ett bar månader,

Jag hade precic samma känsla skälv efter denna meditation ringde mitt ex soml var helt och o eld o lågor för hon hade spått sig hos Ylva trolsveden  och Ylva berättade att jag skulle bli pappa till en son igen.

Jag får säga att jag blev frutansvärt förbannad på  när en kolega som dessutom varit med och utformat de etiska reglerna för proffesionella tarotläggare Ylva Trollsveden som då går in och berättar för mitt ex om mitt privat liv för henne,

Detta var faktiskt tredje gången Ylva Trollsveden berättat om  mitt liv och om mina nya förhållanden så får man absolut inte göra enligt det regler Hon var med att  sätta  upp men följde de själv gjorde hon inte  mitt ex hade inte ngn som helst rätt få reda på dessa saker

Men trrots att jag själv fått till mig detta Rosita fick det till sig .  och nu även Trollet YLVA  så fick jag alldrig ngn mer son

Men däremot finns det åtskilliga tarotläggare och medium som säger att jag har  3 barn i dag 1 flicka och 2 söner  jag vet att jag har en dotter och att jag har en son  men denna 3e son har jag inte den blekaste aning om .

Fö inget jag vet ngt om.

Var visserligen en kvinna som påstod att hon väntade mitt barn men hur det gått till visste ju inte jag riktigt jag trodde att min närvarao och att ha  sex med henne var en förutsättning  för ett barn.

Men däremot så en av de värsta tidern i mitt liv under min missbrukar period  i tonårens å utan att jag och en kompis hade en aning om att vi  var efterlysta över hela sverige rikslarm hade  gått o  varenda  kvälls tidning i landet hade oss på löpsedlarna dessutom var vi farliga och var det ngn som stötte på oss skulle man under inga omständighter göra ngt på egen hand eftersom vi var så enormt farliga och beväpnade inte ett skit som stämmde så nu vet jag hur mycket man kan tro på tidningarnas skriverier men efterlysta var vi tydligen och en enorm polis insats för att jag oskyldiga oss.

Sanningen var att jag och en kompis besökte ett internat hem för fina flickor i den övre samhälls klassen vilket elev hem vi kom dit en torsdag och ett glatt humör och några vinare så skulle detta bli en festlig helg   jag vaknade på  måndag morgon med 2st nakna tjejer i sängen och  jag hade inte en aning om vad som skett under dessa 4 dagar  finns inga minnen överhuvudtaget alls av denna helg för denna fina internatskola  med dessa rikemans tjejer blev min  inköpsport till heroin så möjligt det finns ngn adels man i 30 års åldern i dag  och att detta är enda  möjligheten till att jag skulle ha en son  till i livet idag men som sagt vad har jag inga minnen och tänk själva att alla killars våta dröm om två tjejer  så kommer man inte i håg  ngt alls .

Men uppvaktandet blev desto hårdare dessa jagade förbrytare stod polisen o väntade på när vi kom till skolan där vi trycktes upp mot en vägg o där man satte handbojer på oss inför övriga klasskamrater,

Vi var tydligen det ansvariga för det största narkotioka beslaget i sverige på 80 talet visserligen kom det ju fram att det var en kompis till oss som åkt till Indien för att hitta tillbaks till sig själv o komma i från drogerna men han hittade ngt helt annat i inden som var otroligt billigt och det packade han i kartonger och postade till oss .

Så vi blev ju friade till slut men  vi hade ju mindre mängder på oss så åkte dit ändå för lindriga  narkotika brott  och för eget bruk

Men det var räddningen för mig att hamna i häktet och  efter en helg med rikemans flickor o heroin var jag i sådant dåligt skick och hade sådana svåra absitnens besvär så hade troligt vis aldrig överlevt utan läkar hjälp  de abssitinens besvären man får av heroin är ngt av det jävligaste man kan uppleva Men  det blev  vändpunkten i mitt liv och det är 30 år sedan nu i dagarna för var precis Julen  och jag blev reglerad från skolan veckan innan examen

Jag får tacka min fd fru som  hjälpte mig tillbaka till livet igen utan henne hade jag troligtvis inte levt i dag.

Liksom det vänner jag hade på den tiden så är inte många som lever i dag

Men alla dessa tarotläggningar om att jag ska ha en son till i livet  plågar mig är det så eller tolkar man fel jag vet faktiskt inte .

Så detta med att sia om kommande barn o existerande barn är inte lätt och kan ställa till många tankar o ångest för i mitt fall kan det vara sant men kan lika gärna vara helt fel men ngt som påverkat mina tankar i flera år nu.

Så inte alltid en Tarot läggning löser problem det kan tyvärr skapa problem också.

Lasse

Upp till toppen
Annons: