Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tolkningar

Barnets kön i tarotkort?

2012-12-04 21:23 #0 av: chabtouta

Är det någon som vet hur man tar reda på hur många barn man ska få och vilka kön? Hur har ni gjort? tänkte på pagerna kan de vara båda könen?

Anmäl
2012-12-05 16:01 #1 av: Jessica Holländare

Jag kan inget om det direkt och tycker väl inte riktigt att man ska veta för mycket om framtiden, men jag tror att pagerna kan innebära båda könen. Du får kolla korten runt omkring för ledtrådar. Lycka till!

Anmäl
2012-12-06 08:28 #2 av: chabtouta

Hej Jessica Holländare, tack för du tog dig tid att svara. Jag håller med dig om allt du skrev däruppe, och jag tror också att pagerna kan vara båda könen så att kolla könet på sina framtida barn med tarot är osäkert. Glad

Anmäl
2012-12-06 14:34 #3 av: [Ravenna]

Jag ville bara tillägga angående pager, att det beror på vilken tarotlek du använder. I vissa lekar kallas page för prinsessa och är inte alls androgyn, utan symboliserar en flicka eller ung kvinna.

Jag har också hört och läst om andra som anser att pager är androgyna, dvs varken det ena eller andra; könlösa. Men när jag tittar på page-korten (jag använder Radiant Rider-Waite) så ser jag unga män i tajts. :-)

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2012-12-06 16:39 #4 av: Skogshumblan

Nu känner jag mig som en surtant här men "ska få" ger mig dåliga vibbar av vad man förväntat sig av tarot. Som jag ser det får man vägledning av korten om saker man kan behöva känna till, saker man sedan väljer att påverka åt ena eller andra hållet.
Jag tror inte att vi ska veta för mycket om framtiden heller, behöver inte veta för att kunna göra bra val för våra liv.

Anmäl
2012-12-07 00:51 #5 av: chabtouta

Tack för era inlägg Ravenna, ska kolla min andra tarotlek:) och tack Skogshumlan, håller med dig, men samtidigt så förstår jag att folk är sååå nyfikna, det var en tjej jag spådde som undrade. Jag var själv sån innan. Minns att jag var gravid med mitt första barn när jag ringde tarotlinjen en gång o frågade vad jag skulle få damen var säker på sin sak och sa "en stenbocksflicka!" ut kom en stenbockspojke:)

Anmäl
2012-12-07 14:41 #6 av: Skogshumblan

# 5, ja men det var ju hälften rätt ;)

Anmäl
2012-12-07 17:52 #7 av: [C Stark]

Intitutionen berättar... Glad

Däremot så har ju pendeln användts flitigt till såna här experiment. Vi gjorde det på de flesta när vi var yngre, behöll  pappret och gömde undan det år efter år... i efterhand så stämde det.
Jag tycker att man får vara försiktig och att man inte tar det som ngt att leva efter, i båda fallen Glad

Anmäl
2012-12-08 17:26 #8 av: tarotlasse

Dels så finns det ingen i hela världen som kan se hur många barn ngn ska få under sitt jorde liv för det bestämmer du helt och hållet själv.

Jag kan kanske få upp 14 barn och möjligheten till detta är ju inte omöjlig men du vill kanske inte ha 14 barn och då bestämmer du det själv.

Som tarotläggare ser du enbart möjligheterna inte besluten för det får varje mäniska själva ta.

Börjar du att blanda dig i den egna viljan ja då är man på en riktigt farlig väg som tarotläggare,

Vi ska enbart vägleda och visa möjligheter sedan får personen själv ta beslutet vilken väg den vill ta.

Vi varken kan eller ska ta andra folks beslut fy för den lede om det sker.

Finns tyvärr personer som faller in i ett beroende och skapar en sådan osäkerhet till sig själv och sna egna beslut och som blir beroende av tarotkorten.

Då hjälper du inte personen utan snarare tvärtom stjälper du personen

För en sådan person behöver helt annan hjälp en vad en tarotläggare kan ge.

Så att lägga kort är ett enormt ansvar för du kan lika gärna skada ngn om du tar beslut för en annan mäniska så ngt vi absolut inte för göra,

Vi ska bara vägleda och underlätta för en person att ta sina egna beslut inte vi som ska göra detta.

Så därför ingen i hela världen kan se vad som sker i framtiden.

För framtiden avgör vi själva genom den egna viljan.

Lasse

Anmäl
2012-12-09 01:28 #9 av: chabtouta

Skogshumlan...nja hon visste att det var ett januaribarn..jag sa det till henne men undrade bara om könet. Lasse: Jag är lite ny i detta med tarot,har bara hållit på i ett par år,men har nu bestämt mig för att inte svara på kön frågor eftersom jag inte vill de ska ta beslut efter vad jag ser i korten. T.ex hade jag sagt pojke så hade de startat bebisverkstan...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.