Annons:
Etikettofftopic
Läst 664 ggr
[C Stark]
12/3/12, 12:03 PM

Årets julkalender

En nyfiken fråga…

Jag älskar dessa julkalendrar på svt, men denna ligger ju faktiskt inte så långt från vår egna verklighet.
Därför undrar jag nyfiket…
-Vad tycker ni om årets julkalender på svt?
-Är det ok att barn leker med pendel och anden i glaset och att det visas för barn?

Glad

Annons:
Skogshumblan
12/4/12, 5:18 PM
#1

Jag gillar Staffan och de där tokarna men är inte förtjust i att barn varesig lär ssig eller håller på med det andliga så som julkalendern lär dem. Det andliga och andar är såklart inte något jag vill undanhålla någon men jag är lite skwptisk till att det här andliga med spöken framställs så gulligull som det lilla jag tolkat av det jag sett. alla spökwn eller vad man än kallar dem är inte snälla, det kan bli väldigt fel ombarn tror annat. Känner mig som en moraltant men tyvärr inte utan egna dåliga erfarenheter…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
12/4/12, 8:17 PM
#2

Så kände jag också… de som har regisserat är förmodligen en skeptiker eftersom den inte ser någotvare sig konstigt eller "farligt" med det.
Jag älskar verkligen julkalendern men tycker inte att det är ok att leka med det okända så där.

Jag själv blev strängeligen förbjuden att leka med andra sidan när jag var yngre eftersom det satte igång väldigt mycke energier, och inte alltid positiva, i vårt hus, vilket skrämde även mina föräldrar.

/Också moraltant Flört

Upp till toppen
Annons: