Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2306 ggr
Spejan
2012-11-29 13:13

Hur har ni lärt er?

Hej. jag undrar om ni vill berätta hur ni har lärt er att tolka tarotkorten.

Jag är Nybörjare och har gjort så här:

Jag drog ett kort om dagen i några dagar, googlade runt på vad de kunde betyda och sen skrivit ner vad som hänt under dagen.

De kändes för svårt att göra så.

Har sen tränat på mina vänner och de har gått bra men de har tagit en väldans tid. Jag har lagt en stjärna och googlat runt efter svaret på varje kort. De jag har fått fram har stämt mycket bra. Och mina vänner kallar mig nu för spåtanten ;)

Men de är för svårt. Vill lära mig korten innan jag lägger ut dom så att säga.

Jag har testat ta zeldas kursbrev för att lära mig, men alla kort betyder så mycket så de känns omöjligt att lära sig allt.

Tog sen och betalade 500kr för zeldas tarotskola, har precis fått den på mejl men de känns också för svårt.

Hennes skola går till så att man ska lära sig 1-2 kort om dagen genom att titta på kortet och själv få fram vad de betyder. 
Visst de kanske går, men sen ska man ställa egna frågor till varje kort. Varför ska jag det och hur lär jag mig genom att ställa frågor till varje kort. Är de inte meningen att man ska få fram ett svar och inte frågor?
Vad är det för slags frågor jag ska ställa tror ni?

Jag känner att jag behöver ett enklare sätt att lära mig. Så hur har ni lärt er? Beskriv gärna exakt hur ni gjort steg för steg.

Där jag bor så finns inga tarotkurser. Så jag behöver lära mig på distans hemma.

Annons:
Elena-Maria
2012-11-29 16:21
#1

Jag gillar Ylva Trollstiernas bok Tarot - steg för steg. Finns på adlibris för 129 kr och bokus för 126 kr. Du är även välkommen att "sno" min nyckel som finns på min blogg, den hittar du här. Den använde jag när jag började med tarot för en himla massa år sedan.

Fred och god växt!

[Ravenna]
2012-11-29 18:38
#2

#0 För det första; har du bråttom med att lära dig, varför i såna fall? :-)