Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 599 ggr
livia11
2012-11-27 20:52

Orakelkort, Vilken lek ska man välja?

Hej:) jo jag skulle behöva lite råd. Just nu använder jag mig endast utav Tarot kort (cosmic tarot) vilket fungerar väldigt bra men känner att jag inte får fram tillräckligt mycket information i mina läggningar. Visst det funkar jätte bra men känner jag vill få fram mera. Såg på tror det var förr förra programmet från Livet från andra sidan som Vivi använde sig utav för att få fram ungefär tid (hur lång tid tills något skulle inträffa osv, mer detaljer ) som hon la för att förtydliga läggningen efter lagt ut Tarot. Jag vet att det är en smak sak och så och man skulle själv känna att det känns rätt. Men skulle behöva lite tips efter någon som kan stämma in på det jag söker :))

Annons:
Tarotstollan
2012-11-27 23:56
#1

Hej Livia11. Välkommen hit.

Inte säkert att jag förstått din fråga riktigt, men här har du en tråd om hur vi ser på tid i tarotkort. Hoppas att du får lite tips här.

 http://tarot.ifokus.se/discussions/4de3d14d88f4722c88006f8a-tid-i-tarot?4d712566b9cb4621410494ec-3.

Hoppas att någon annan kan svara på din fråga om orakelkorten. Jag ser på dessa program också, men kommer tyvärr inte ihåg hur hon gjorde eller hur hon tolkade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

livia11
2012-11-28 15:45
#2

Oh okej:/ hoppas någon annan har någon idé vad jag kan tänkas mena ochv ad som funkar bra.

Skogshumblan
2012-11-29 06:31
#3

Livia11, välkommen hit in. Alltid ku att få nya bekanskaper. Om jag förstått dig rätt vill du hitta kort som hjälper dig få mer tydliga och uttömmande svar då du lägger kort? Utan att trampa på tr vill.jag svara såhär: det är inte korten, dt är kunskap och erfafenhet:) Med fördjupade kunskaper om ex numerologi och färger kan man tolka med Tarot eller vilka kort som helst. Antagligen har Vivi många tiotals års erfarenhet bakom sig och är såpass duktig att hon får ur allt ur sina kort med hjälp av intuition. Jag skulle vilja be om ursäkt ifall jag sårar dig med mitt svar, men jag tror du snarare ska satsa på att gå kurder och utveckla din förmåga för det är där skillnaden mellan att få ut mer av läggningar och att stå still ligger-inte vilka kort du har.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

livia11
2012-11-30 18:06
#4

#3 Det är ingen fara jag förstår vad du menar jag kanske inte uttryckte mig rätt i mitt inlägg:P Somsagt när jag gör läggningar förstärker/bekräftar korten de jag känner/kände.

När jag såg på programmet från andra sidan blev jag så nyfiken på vilka typ av orakelkort hon avände sig av:)

Upp till toppen
Annons: