Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 1876 ggr
[AnnaRen]
2012-11-27 11:45

Orakelkort?

Undrar om vad egentligen orakelkort/änglakort är för något? Vad kan man göra med den samt använder ni orakelkort och hur? Vad har ni för erfarenheter? :)

Annons:
Skogshumblan
2012-11-27 14:19
#1

Hej! Vilken bra fråga, jag ska försöka svara utifrån mig. Det finns många olika sorters kort, allt ifrån änglar till djur (ch som med allt annat så är smaken olika. Jag har en djurorakellek som kan ge svar på sidor hos en själv m an kan behöva veta om, antingen att ta fram elle e se upp med . Jag tror att m ed vilka kort som helst kan göra tarotläggningar eller komma på egna och utifrån numeroöogi, färger och andra symboler kunna tolka. Jag använder min orakellek till att få svar om hur dagen blir, samma som man gör med tarotkort. Men jag har också gjort tarotläggningar med dem. På twice. Se kan du se lite olika kategorier kort ovb på aeclectic.se finns nog allt inom kortens värld.t. Hoppas du hittar en lek du trivs med, gör det som känns rätt för dig och ha kul!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Denna kommentar har tagits bort.
[Ravenna]
2012-11-28 13:36
#3

Som Skogshumblan säger så finns det många olika sorters orakel-lekar och beroende på vad man själv dras till, så väljer man den som passar ens väg. Jag har själv en orakel-lek, Goddess Guidance Oracle Cards, som jag förut brukade använda dagligen. Det var bra för mycket; för att lära känna gudinnor och för att väcka upp intuitionen och öva självtilliten, bl a.

Först och främst så använde jag korten för att lära känna de olika gudinnorna och för att få daglig inspiration och vägledning från dessa. Varje morgon drog jag ett kort för den dagen som fick stå på mitt altare som påminnelse och för att hedra just den gudinnan.

Det var intressant att se vilka gudinnor som kom upp i olika perioder och vissa var ju mer framträdande än andra. Vissa gudinnor kom i stort sett aldrig upp, medan andra var väldigt "framme". Jag tolkade det som att dessa gudinnor pekade på en egenskap i mig själv som jag behövde vara uppmärksam på, eller något i mitt liv som behövde ses över. Och jag kunde se hur väl det stämde också.

Jag använde också leken till att ställa frågor och ta emot inre vägledning genom dem. Tycker att de alltid stämde ruskigt bra och gav bra råd.

[luneri]
2012-12-23 11:19
#4

Jag har två orakelkortlekar. Den ena använder jag mer än den andra, och jag tycker det stämmer väldigt bra när jag tänker tillbaka på min frågeställning en tid senare.

Jag funderar dock om det är så att svaren som finns i korten kan anpassas till olika situationer i ens liv och som på såsätt gör att det passar oavsett de frågor man har. Tycker jag känner igen mycket från attraktionslagen när jag läser de korten.

Sedan den andra orakelleken, som var lite dyrare och exklusivare, den tycker jag inte stämt bra in alls på det jag frågat. Jag undrar vad det kan bero på.

Jag undrar också om man kan få aningar om hur framtiden blir genom att fråga orakelkorten? eller är det bara vägledning?

Skogshumblan
2012-12-25 09:28
#5

Luneri. Din orakellek kan mycket väl vara baserad på attraktionslagen. Många av de lekar som finns på marknaden är gjorda så att de vinklar åt det positiva hållet. När det gäller vägledningen vi får av kort ser jag det som att man ibland får en känsla för vad som komma ska som är så stark att det är en aning. Om jag nu förstod din tanke rätt. God fortsättning!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-12-25 11:53
#6

Orakelkorten har ofta en hyfsat utförlig text antingen på kortet eller i medföljande bok. Ravenna och Skogis har beskrivit mycket bra hur orakelkorten fungerar.

Om vi blir lite mer teoretiska så tänker jag att orakelkorten fungerar som affirmationer (som är positivt laddade), bekräftar människor och i stort är ganska allmänt skrivna utifrån ett givet ämne (som du själv valt för att leken tilltalar dig).

Jagf har två orakellekar, en med änglar och en med djur. Tycker att den med djur mer beskriver egenskaper och den med änglar ger goda råd.

 
 

Annons:
Upp till toppen
Annons: