Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 2267 ggr
wingren
11/20/12, 1:22 AM

Vilda djur

Hej, vet inte om detta är rätt forum eller riktigt hur jag ska förklara detta eller om det ens har något med det övernaturliga o göra. Men iaf, nu till saken. Den senaste veckan har jag sett otroligt många vilda djur, först trodde jag det var på grund av älgjakten, men den är ju slut(?) och det har inte bara varit älg jag sett. Jag bor i ett samhälle som vilket annat och det finns inte ovanligt mycket vilt här o inte heller något speciellt reservat eller mycket skog.

Vet inte vilken dag det började eftersom jag inte började tänka på det fören i fredags. I torsdags såg jag tre hjortar, i fredags en älg, i lördags en älg samt en hare som jag var nära o köra över. Igår var jag inne det mesta utav dagen så då såg jag inget (vad jag vet) och ikväll var jag nära på att köra på en räv. i mitten på förra veckan men minns inte vilken dag var jag även nära på att köra över en katt. Som tur är har både jag och djuren klarat sig. Men jag tycker det är väldigt…. ovanligt eller vad man ska säga.

Älg har jag bara sett två gånger tidigare och det var mitt i skogen, långt ifrån dessa två ställena, som för övrigt är skilda åt och inte nära varandra.

Hur som haver, kan detta betyda något? Tänkte posta det i andra "mediala" trådar eftersom jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig. Funderar fortfarande på om det är någon signal inför något, ett tecken eller bara slumpen och tillfälligheter.

Tacksam för svar.

Annons:
Skogshumblan
11/20/12, 8:08 AM
#1

Hej, välkommen hit. Spännande fråga du har. Jag tänker att du själv nog vet svaret. Att se såhär mycket djur som inte finns runt oss normalt är för mig ett tecken. Prova att googla djurs andliga betydelse ose om du får svar där. Vet att solögas bok kan ge svar men är osäker på om den finns att läsa ur på nätet. Hoppas du får svar på vad djuren ville säga dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wingren
11/20/12, 12:10 PM
#2

Googlade men hittade inget vettigt, googlade "vilda djurs andliga betydelse". Kom in på kraftdjur och typ bibelstudier, vilket jag tycker inte hjälpte mig ett jota tyvärr. Vet inte vad jag ska googla på annars :/

[Ravenna]
11/20/12, 1:22 PM
#3

Jag tycker du fick ett bra svar inne på häxor. Så lämna google för en stund och gå ut i naturen och fråga skogen, där ju djuren lever.

Människan ingår i ett andligt-ekologiskt nätverk med allt annat liv på jorden. Förlita dig inte för mycket på google alla gånger. ;-)

wingren
11/20/12, 11:57 PM
#4

Spelar det någon roll i vilken "skog" jag går i? kanske en dum fråga men jag är inte så haj på detta om man säger så. För har inga direkta skogar här, det är väll mest.. Små vägar o ängar med lite träd runt om ^^ Men det kanske fungerar ändå?

Och vad frågar man en skog? Ska man prata högt eller lågt eller bara tänka det till skogen ?

[Ravenna]
11/21/12, 12:05 PM
#5

#4

Det är kontakten med naturen som är det viktiga, mer än så behöver du inte fundera över. Naturen är en helhet nämligen, allt hänger samman.

Naturen finns överallt, när du tänker efter är den allting. Det är bara det att det ser olika ut på olika platser, men allt är naturen. Jorden bär oss var vi än befinner oss i världen, vare sig det är i en stad eller ute på landet eller i en skog.

Så visst kan du gå till en äng med träd i din närhet. När du kommer dit så presentera dig först för platsen. Inget storslaget, bara säg ditt namn (högt eller tyst) och varför du kommit dit (för att söka svar på en fråga).

Använd sen dina fysiska sinnen för att känna en kontakt med platsen:

Se dig omkring, lyssna till ljuden, känn vinden och solen mot din kind, vädra i luften som ett djur gör och känn om det doftar något. Lägg händerna mot träden, känn hur barken känns under fingrarna. Luta dig mot ett träd och slappna av en stund, eller sätt dig ner på marken under det om du vill.

Lägg händerna mot marken och känn jordens kraft och visdom som strömmar in i din kropp. Sträck armarna mot himlen och känn kraften uppifrån. Sträck armarna åt sidorna och känn kraften från de fyra väderstrecken.

Du kan sitta, stå eller gå det har ingen betydelse. Gör det du känner att du vill. Det finns inga måsten.

När du har kommit i medveten kontakt med naturen på detta vis, så har du förmodligen också stillat ditt sinne och är mer avslappnad. Då kan du ta lugna andetag och lyssna inåt. Det är i ditt inre som du kan kommunicera med naturens inre, själ till själ.

Fråga om det är något du behöver veta om alla djur du sett, om det finns ett budskap till dig. Du kan fråga tyst inom dig, eller högt, det har mindre betydelse. Gör som du vill.

Sök inte efter svaret i din tankar, nu har du ställt frågan och det är allt du behöver göra. Släpp det. Vistas en stund på platsen så länge du har lust. Tacka också platsen innan du går därifrån, högt eller tyst inom dig, som du vill. Om du får till dig att du ska komma tillbaka med en gåva eller göra något för platsen, så följ det rådet.

Berätta gärna hur det gick. :-)

wingren
11/21/12, 7:56 PM
#6

Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid! Ska göra det imorgon, håller tummarna (:

Annons:
[Ravenna]
11/21/12, 8:18 PM
#7

Lycka till! :-)

Upp till toppen
Annons: