Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1148 ggr
Spejan
11/7/12, 2:41 PM

Hjälp att tolka vägskälet.

Jag har nyligen börjat med Tarot och hittils har det gått otroligt bra och lägga. har hållt på nästan hela dagarna. Men nu står jag inför ett val ang min hälsa.

Jag frågade korten om jag ska lägga nå mer pengar på min hälsa via alternativ medicin. Jag har redan gjort det och fått bra svar och mår bättre men är osäker på om jag ska fortsätta att ta emot behandling där och lägga ännu mer pengar på de eller om jag ska fortsätta på egen hand att ta hand om mig själv.

Jag la då vägskälet:

Kort 1 Fyra i stavar

Kort 2 Prins i Pentagram

Kort 3 Kejsarinnan

Kort 4 Åtta i stavar

Kort 5 Sex i stavar

Fick som inte fram nånting eftersom jag upplevde att både de jag vinner och de jag förlorar är ett positivt kort.

Min tolkning till en början: Jag har redan uppfyllt ett mål men jag frågar mig nu vad som händer nu. 
De jag vinner på de: Jag kommer få de jag längtat efter med hårt arbete och tålamod.
De jag förlorar: Här är de stopp och kommer inte vidare. Eftersom min tolkning av kejsarinnan är väldigt positivt så fastna jag här.

Blandade om allt och frågade på nytt och la ut igen, man ska ju inte de men jag fick inte fram nåt första gången så jag tänkte att jag blandade för fort.

Andra gången fick jag:

1. Prinsessa i pentagram

2. Tio i svärd

3. Döden

4. Fem i stavar

5. Drottning i stavar

Är väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig.

Annons:
Maikailoa
11/7/12, 11:43 PM
#1

Nja… så skulle inte jag göra. Får man inte fram någonting så bör man låta det vara. Man kan inte lägga om tills man får fram något man gillar.

Väldigt mycket hänger på frågan och intentionen i frågan.

Skogshumblan
11/8/12, 8:44 PM
#2

Håller delvis med om att man inte kan lägga om, däremot kan man dra stödkort ifall man kör fast. I ditt fall skulle jag hellre formulera om frågorna lite. Ex vad har jag att vinna på att sluta behandlingarna, vad har jag att förlora, vilken är den bästa vägen för mig att gå just nu. Hitta gärna på egna frågor och lägg, skriv upp dem noga så du tolkar rätt kort så att säga. Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Spejan
11/8/12, 10:05 PM
#3

Okej men hur skulle ni tolka kejsarinnan då den ligger på "det jag förlorar" ? Har egentligen bara problem med att tolka korten till en sån här fråga.

Skogshumblan
11/9/12, 6:35 AM
#4

Jag behöver se mallen för vägskälet för att kunna tolka.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Spejan
11/9/12, 9:04 AM
#5

Här har någon beskrivit vägskälet med mall :) http://tarot.ifokus.se/discussions/4d713623b9cb46223304df29-vagskalet

Skogshumblan
11/10/12, 11:11 AM
#6

Eftersom du lagt kort och sen lagt om så känns det för mig som att man anringen lämnar den helt eller tolkar båda korten du fått . Jag har inte den tiden tyvärr men som minkänsla kring kejsarinnan är att det handlar om din egen känsla av att ha kontroll, vara i full kontroll med allt slm händer dkgoch vad som är tänkbafa vägar att gå. Att sitta ner och leva häroch nu utan minsta oro ller kontrollpå sen verkar inge ligga för dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: