Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 672 ggr
Tarotstollan
2012-11-01 20:16

November 2012. Månadskort.

Jag drog 4 The Emperor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Ravenna]
2012-11-01 20:30
#1

Vad är detta? Ska man dra ett kort för sig själv och den nya månaden, eller hur funkar det? (*nyfiken*). :-)

Tarotstollan
2012-11-01 20:34
#2

Ja, något blev fel med mitt inlägg med det går väl att fortsätta att skriva Flört!

Ja , jag drog alltså 4 Emperor/Kejsaren. En stabil och pålitlig karl verkar det som om det skall vara Tungan ute! Frågan är väl, var hittar jag honom?
Skämt å sidan, jag vet vad jag har och jag vet jag har att göra? och kan se början och slutet.
Hm, det tål att tänkas grundligt på!
För det kan väl inte vara fönsterputsandet han menar FlörtSkrattande!

Erkänna min kraft, sikta högt och satsa helhjärtat. Jag kommer att få strida men vinner i slutändan.
Ja, detta skall bli intressant och se vad detta innebär i slutat av November.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2012-11-01 20:37
#3

# 1. Ja Ravenna vi har gjort det i några månader. Om du är intresserad kan du kolla på tidigare månaders kort vi dragit för oss själva. Det är kul att stämma av om kortet stämde i slutet av månaden sen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2012-11-01 20:42
#4

Det var hemskt vad mycket jag skriver i denna tråden Flört!

# 1. Skulle väl tillägga att vissa drar bara kort ut Stora Arkanan och andra drar ur hela leken.
Jag använder bara Stora Arkanan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-11-01 21:37
#5

Ja Ravenna man lägger ett eller fler kort för månaden och sig själ Får se om jag drar denna månad, känner inget behov alls men det kan .ndras :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
2012-11-01 22:03
#6

Okej, då förstår jag. Tack för klargörandet båda! Glad

Annons:
vresrosen92
2012-11-01 22:44
#7

Jag drog 6 stavar för min del :)

November "utlovar" någon form av genombrott som leder till framgång och seger, och följs av inre harmoni och mycket positiv energi.

Don´t worry, Be happy!

Skogshumblan
2012-11-02 06:56
#8

Ja Ravenna man lägger ett eller fler kort för månaden och sig själv. Jag drog denna månadsju i pentagram.Min känsla är attdet lugn som infunnit sig i mitt liv blir kvar och kanske fördjupas den än mer.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-11-02 16:59
#9

Mitt månadskort för november blev 3 i bägare.

Det här står för festligheter och att umgås med nära och kära för min del, och jag har faktiskt lite inbokat i almanackan redan. Känns väldigt roligt och positivt!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-11-27 07:27
#10

Meep meep, dags att uppdatera.

Den lilla sjua jag drog som skulle visa lugn och inre harmoni, en känsla av att inte behöva andra så mycket utan söka ensamhet och ro med sig själv som sällskap stämde bra. Har haft fullt upp på jobbet, milt sagt och har haft väldgit lite ork eller behov av sociala kontakter efter att ha jobbat med 80- talet barn och vuxna hela dagarna…

Hoppas ni som drog positiva kort haft en lika fin månad som jag och att ni som fick negativa vinkar slapp dem fullt ut.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-11-27 10:37
#11

Det har varit lite festligheter faktiskt, har varit ute med jobbarkompisar och med syrran och hennes man. Trevliga småevent träningsmässigt osv. Mycket familjemys dessutom så det stämde ganska bra för min delGlad.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

vresrosen92
2012-11-28 22:21
#12

Jag drog 6 stavar för min del och förutspådde någon form av genombrott.

Jag fick kanske inte det större genombrottet jag hade hoppats på, men många små på många olika områden, så det stämde väl rätt bra iaf :)

Don´t worry, Be happy!

Tarotstollan
2012-12-02 20:04
#13

Jag fick ju Kejsaren och som vanligt är jag lite fundersam på vad kortet vill säga mig.
Tror alltid att det skall vara något "storslaget" som korten vill visa, men nu har nog polletten ramlat ner Obestämd!  De visar inget stort innan man är redo för det Flört!

Det enda han vill visa mig är att jag har rätten till mina egna beslut och jag har makten att lyckas med det jag har framför mig. Styrkan och erfarenheten har jag sen flera år tillbaka med detta jag skall bekämpa!
Det stora jag har framför mig att bekämpa är…….julstädningen Tungan ute!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: