Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Månadens/Veckans/dagens kort

November 2012. Månadskort.

2012-11-01 20:16 #0 av: Tarotstollan

Jag drog 4 The Emperor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2012-11-01 20:30 #1 av: [Ravenna]

Vad är detta? Ska man dra ett kort för sig själv och den nya månaden, eller hur funkar det? (*nyfiken*). :-)

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2012-11-01 20:34 #2 av: Tarotstollan

Ja, något blev fel med mitt inlägg med det går väl att fortsätta att skriva Flört!

Ja , jag drog alltså 4 Emperor/Kejsaren. En stabil och pålitlig karl verkar det som om det skall vara Tungan ute! Frågan är väl, var hittar jag honom?
Skämt å sidan, jag vet vad jag har och jag vet jag har att göra? och kan se början och slutet.
Hm, det tål att tänkas grundligt på!
För det kan väl inte vara fönsterputsandet han menar FlörtSkrattande!

Erkänna min kraft, sikta högt och satsa helhjärtat. Jag kommer att få strida men vinner i slutändan.
Ja, detta skall bli intressant och se vad detta innebär i slutat av November.

Anmäl
2012-11-01 20:37 #3 av: Tarotstollan

# 1. Ja Ravenna vi har gjort det i några månader. Om du är intresserad kan du kolla på tidigare månaders kort vi dragit för oss själva. Det är kul att stämma av om kortet stämde i slutet av månaden sen.

Anmäl
2012-11-01 20:42 #4 av: Tarotstollan

Det var hemskt vad mycket jag skriver i denna tråden Flört!

# 1. Skulle väl tillägga att vissa drar bara kort ut Stora Arkanan och andra drar ur hela leken.
Jag använder bara Stora Arkanan.

Anmäl
2012-11-01 21:37 #5 av: Skogshumblan

Ja Ravenna man lägger ett eller fler kort för månaden och sig själ

Får se om jag drar denna månad, känner inget behov alls men det kan .ndras :)

Anmäl
2012-11-01 22:03 #6 av: [Ravenna]

Okej, då förstår jag. Tack för klargörandet båda! Glad

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2012-11-01 22:44 #7 av: vresrosen92

Jag drog 6 stavar för min del :)

November "utlovar" någon form av genombrott som leder till framgång och seger, och följs av inre harmoni och mycket positiv energi.

Anmäl
2012-11-02 06:56 #8 av: Skogshumblan

Ja Ravenna man lägger ett eller fler kort för månaden och sig själv.

Jag drog denna månadsju i pentagram.Min känsla är attdet lugn som infunnit sig i mitt liv blir kvar och kanske fördjupas den än mer.

Anmäl
2012-11-02 16:59 #9 av: Elpida

Mitt månadskort för november blev 3 i bägare.

Det här står för festligheter och att umgås med nära och kära för min del, och jag har faktiskt lite inbokat i almanackan redan. Känns väldigt roligt och positivt!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anmäl
2012-11-27 07:27 #10 av: Skogshumblan

Meep meep, dags att uppdatera.

Den lilla sjua jag drog som skulle visa lugn och inre harmoni, en känsla av att inte behöva andra så mycket utan söka ensamhet och ro med sig själv som sällskap stämde bra. Har haft fullt upp på jobbet, milt sagt och har haft väldgit lite ork eller behov av sociala kontakter efter att ha jobbat med 80- talet barn och vuxna hela dagarna...

Hoppas ni som drog positiva kort haft en lika fin månad som jag och att ni som fick negativa vinkar slapp dem fullt ut.

Anmäl
2012-11-27 10:37 #11 av: Elpida

Det har varit lite festligheter faktiskt, har varit ute med jobbarkompisar och med syrran och hennes man. Trevliga småevent träningsmässigt osv. Mycket familjemys dessutom så det stämde ganska bra för min delGlad.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anmäl
2012-11-28 22:21 #12 av: vresrosen92

Jag drog 6 stavar för min del och förutspådde någon form av genombrott.

Jag fick kanske inte det större genombrottet jag hade hoppats på, men många små på många olika områden, så det stämde väl rätt bra iaf :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.