Annons:
Etikettdrömmar
Läst 2629 ggr
[valkyriaofvikings]
2012-10-30 21:56

Någon! Dröm

Hej för några dagar sen drömde jag en dröm. I början av drömen är det ett barn som roppar på mig och säger att hennes kompis sitter fast med håret. Jag följer efter henne in till ett litet rum. Där sitter flickan på en platform som man snmurrar igång av egen kraft. På platformen finns olika bilder som reprecenterar olika Tarot kort.  Flickan har flätor som fastnat i toppen av snurren, så jag ger flickan en kram för att hon ska va stilla, medans den andra flickan tar loss henne. Sen snurrar hon på den för att se sin framtid som det kortet hon hamnar på avslöjar. Sen vill jag snurra men jag låter bli för jag hade ingen lust att betala för det. Men innan jag går får jag upp ögonen för det kortet jag vet att jag skulle hamnat på om jag skulle snurrat. På kortet var en kvina som såg ut som ett helgon med guldring vid huvudet som man ser på bilder i en kristen kyrka och det första som kommer upp i mitt huvud är Maria jesus moder. Vad betyder det här kan någon snälla hjälpa mig?

/ valkyria

Annons:
Tarotstollan
2012-10-30 23:27
#1

Om kvinnan med glorian var klädd i milda blå färger så är det Maria, mer kan jag tyvärr inte hjälpa dig med!

Men det är verkligen en intressant dröm särskilt när man är intresserad av tarotkort. Den där karusellen som spår med tarotkort låter ju som någonting som skulle kunna finnas på ett tivoli.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[valkyriaofvikings]
2012-10-30 23:32
#2

Tarotstollan: Tack för svaret. Då var det maria jag såg.

Glömde att nämna men hela drömen utspelade sig på ett tivoli. 

/Valkyria

Tarotstollan
2012-10-30 23:43
#3

Hoppas att du får flera svar med tolkningar i morgon, för det var som sagt en intressant dröm.

Kul att jag fick associationer till ett tivoli redan innan du nämde det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
2012-10-31 07:50
#4

Min första tanke var att kvinnan på kortet är du, i all din prakt när du har tillgång till din fulla kapacitet. Du behöver inte snurra på hjulet för att nå fram till den kvinnan. Du kan nå dit av egen kraft och du har allt redan inom dig. Du är din egen mästare och ska lyssna till dig själv. Inte ledas på villovägar av andra utan gå den väg som är din.

kram

[valkyriaofvikings]
2012-10-31 16:50
#5

JeanetteK tack för svaret vid närmare eftertanke kan det nog stämma. Håller på att lära mig att lyssna på mig själv och min kropp. Med vad jag orkar och vilka vägar jag ska gå. Vilka människor jag vill ha kvar och vinna över rädslan av vad som ska hända härnäst.

/Vaklkyria

[JeanetteK]
2012-10-31 17:31
#6

#5 Vad duktig du är! Tuffa och stora saker att ta tag i. Jätteviktigt, det borde vi alla göra. Lycka till! kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: