Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 1063 ggr
Tarotstollan
2012-10-02 03:12

Vilket känns rätt för dig?

Att kort 8 Styrkan och kort 11 Rättvisan byter plats i lekarna har vi väl alla sett och varit med om!

Jag kollade på de lekar jag har framme just nu, och på 8 av 17 lekar var Styrkan 8.
Alltså hade 9 av 17 lekar Styrkan som 11.
Ganska jämt fördelat alltså!

När jag började med tarotkort körde jag Rider och Cosmic sida vid sida och hade funderingar över detta självklart, men sen kände jag att ha Styrkan som 8 var mest rätt för mig!
Varje gång jag köper en ny lek och jag ser att det är "fel" reagerar jag på det, men naturligtvis använder jag leken ändå!

Vilket känns rätt för er?

Bryr ni er om att det är omvänt?

Eller är det så viktigt för er att korten är i "rätt" ordning,  att ni hellre avstår från att köpa den leken ni gillar bara för att de är  i "fel" ordning?

Jag har faktiskt träffat en person som avstod från att köpa en lek hon ville ha och bytte till en annan, bara för att korten var ombytta!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
2012-10-02 06:18
#1

Nä det har jag nog aldrig ens tänkt på. Rent numerologiskt spelar det säkert roll men man kan ju själv välja att tolka deras siffror med de "tal" man anser de borde ha.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
2012-10-02 13:14
#2

Jag bryr mig faktiskt inte. Det funkar för mig hur som helst. Glad

www.mediumjina.se

[C Stark]
2012-10-02 19:30
#3

8 är styrkan punkt. Glad
Är det tvärtom så  brukar det följa med 2 extrakort så man kan välja viket alternativ man vill.

tarotlasse
2012-10-02 20:42
#4

För mig har det absolut ingen betydelse vilken ordning korten har eller om det är bägare eller om det är hjärta i en lek.

Det finns tusentals olika tarotlekar och alla tarotlekar har sin tanke så ingen har samma betydelse så går inte att ha fasta betydelser på korten.

Jag använde rmig helt och hållet av intuitionen och vad som dyker upp i huvudet när jag tittar på bilden det kan betyda helt olika saker från gång till gång till person till person o från fråga till fråga.

Så får jag upp ess i bägare 10 ggr så kan det betyda 10 olika saker så för egen del så vad om bägare heter bägare eller vilken ordning dom lägger korten i lek för lek har absolut ingen betydelse alls.

Kan även blanda olika lekar och dra kort fårn olika lekar och det fungerar lika bra det också.

Så bara vårt eget mentala tänkande som hindrar på vad som funkar eller inte.

Lasse

Tarotstollan
2012-10-02 22:07
#5

# 3. Vad menar du med att "det följa med 2 extrakort"?

Jag har aldrig fått sådana kort, endast i min Thothlek fick jag 3 olika Magiker i. Det får man beroende på vilken storlek på leken man köper tydligen !

# 4. Så sant, Lasse!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tarotlasse
2012-10-02 22:25
#6

Jag har en egen gjort lek med <fotografier som haf försöker få fram olika tankar genom att arrangera i hop två omslingrande päron jag kan har en blid på två krockade bliar eller ett fotgrafi på ett kärleks par eller en helt katastrof s¨tädad lgh.

Dessa fotografier kan jag lägga in som en joker i en Tarot lägging det kan ge enormt mycket o bilden kan säga så otroligt myktet i just den situationen den kommer in.

Jag kan även lägga fram 3 st Tarot kort och även lägga till två stycken sidenband banden  och var en röd under bar siden band eller en regnsbågs färgad och bara dessa band kan ge ruggig info i kombination med Tarot korten.

Annons:
[C Stark]
2012-10-03 08:44
#7

Jag har fått med dubbla uppsättningar från scarabeo, dvs 2 st styrkan som både VIII och XI, och detsamma med rättvisan, så att man kan välja.

Tarotstollan
2012-10-03 20:05
#8

Intressant!
Har du beställt direkt ifrån dem, eller köpt i "vanlig" affär? Gäller det alla lekar från dem eller?

Jag har många lekar från Scarabeo men aldrig fått några extra kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-10-03 21:48
#9

Hmmm… beställt från svenska leverantörer Glad

Elena-Maria
2012-10-06 12:56
#10

Jag tycker att rättvisan på 8 och styrkan på 11 känns mest rätt. Vet inte varför… Måste erkänna att det stör mej lite att de byter plats Tungan ute

Fred och god växt!

Isa56
2012-10-06 20:50
#11

Har jag nog inte funderat så mycket på. Tror att alla mina lekar har dem likadant. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

avon
2012-10-09 17:58
#12

För mig känns det mest rätt när Styrkan är nummer 8 i stora arkanan.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: