Annons:
Etikettenergier
Läst 2421 ggr
Pagan
2012-09-29 11:41

Fullmåne – skördemåne 30 september

Fullmånen går in i Väduren

Människokroppen: Månen i Väduren påverkar hår, hårbotten, hjärna, ögon, övre luftvägarna, polyper, överkäken, och övre käkbenständer.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för ansiktsmasker, hudrengöring och för avkoppling och avgiftande massage.

Hem: Vädra ordentligt, även täcken och kuddar. Färg och lack (färger torkar bra).

Trädgård: Frukt dag med stigande kraft. Denna dag är lämplig för sådd och plantering av allt som är avsett för omedelbar användning, gödsling av grönsaker och frukt oberoende av om de är vår eller höstgroende, ympning av fruktträd, trädbeskärning av frukt och buskar, plocka och bevara frukt.

Chakra: Månen i Väduren påverkar Muladhara (1: a chakrat), och Sahasrara (7:eChakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.

Färg: Röd, lila

Stenar: Agat, Hematit, Röd Jaspis, granat, röd korall, rubin, ametist, kristall
Essenser: Ceder, Ros, äpple, rökelse, lotus

Bli fysisk! Vädursmånen känner krav på åtgärder och rörelse. Ut och spring eller vandra, dansa, träna på gymmet eller hitta något annat sätt att leka och stoja. Humöret kan stiga under denna brinnande måne, så hitta friska möjligheter för uttryck - fysiska och/eller kreativa. Denna Måne kan tända en eld under dig få dig att börja planera och driva idéer till handling, så ta en risk i riktning mot dina önskemål.

En ökning av verksamhet, häftighet, strävan och handlingskraft. Denna måne gynnar verksamheter som kräver mod, beslutsamhet, snabbhet och initiativ. Det som kräver tålamod, noggrannhet och diplomati är det mindre bra att sysselsätta sig med idag. Det är en bra tid för sport och för att lösa problem genom "brainstorming". Tandläkarbesök rekommenderas inte under Vädursmånen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2012-09-29 13:10
#1

Tack, fick just förklaringen på varför min hårbotten kliar som skam- inte löss alltså;) Springa ja det lär jag göra. Planera och få saker gjort - jajamen. Allt jag saknar är sömn för i natt var jag vaken och kikade på månen:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

lenjon1
2012-09-29 19:40
#2

Tack Pagan för informationen… intressant tycker jag!

Kram

Tarotstollan
2012-09-29 21:11
#3

Mycket intressant!
Här är igenmulet och ösregnar precis som i går kväll, så jag lär inte se någon måne i kväll heller.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-09-30 01:41
#4

Tack, dessa inlägg gillar jag!
Min kristall gör desutom nytta månaden  till ära i bröstfickan! ;)

lenjon1
2012-09-30 07:20
#5

Jag såg ingen måne igår kväll. Genomgrått och mulet. Däremot somnade jag som en stock, tidigt, halv nio

Tanken var att meditera och jag kom en bit men sen vet jag inget förrän klockan var halv ett på natten. Somnade om och sovit som ett litet barn till klockan sju.

Behövde de timmarna skulle jag tro. Vaknar till en lika grå och blåsig söndag

Fortsätt Pagan lägga ut sådant häringa…tycker det är superintressant

Ha en go dag alla vänner

Kram

Pagan
2012-09-30 14:03
#6

Det ska jag göra LenjonGlad

Även här var grått och mulet i går kväll/natt. Idag ser det mer lovande ut. Hoppas hoppas. Ska skriva en liten önskelista till mångudinnan och lägga i fönstret i kväll.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
2012-09-30 19:59
#7

Aha, det är därför jag känner mig spänd i käkarna då! Och att jag har orkat med senaste dagarna riktigt bra, det är jag tacksam för Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
christel70
2012-09-30 20:41
#8

Ja, shit vilken måne som syntes här i Skåne igår! Helt klar himmel med en stooor lysande måne som sken så starkt och klart! Jag passade på att meditera och skicka lite healing och önskningar om bättring till min pappa som är sjuk. Hoppas mångudinnan hörde migKyss

Medarbetare på Tarot

Pagan
2012-09-30 20:45
#9

Här ligger molnen tjockt, som en grå filt över hela himlen. verkligen synd!! Men så klart har hon samma effekt ändå och jag är helt övertygad att hon hörde dig Christel.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: