Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 3587 ggr
Tarotstollan
2012-09-27 22:19

Avläst utan medgivande...

Ni som är synska hur gör ni när ni träffar på folk som ni kanske känner väl eller nyss träffat, läser ni av dem och berättar för dem med en gång eller håller ni tyst eller frågar ni dem om de vill veta? Eller hur gör ni?

För några dagar sen träffade jag återigen en person som jag vet är synsk, hade pratat lite med henne i ca 15 min några veckor tidigare tillsammans med min kompis. Då sa hon lite saker till mig som jag hade hört förut: att jag behöver jorda mig och försöka leva i nuet osv. Inget speciellt som jag behöver reagera för tycker jag. Detta var första gången jag pratade med henne, hade bara sett henne innan.

Däremot för några dagar sedan stod vi och pratade inne på "shopen" om lite av varje, då hon plötsligt avbryter sig i en berättelse och ställer en mycket personlig fråga till mig. Jag blir överraskad av det plötsliga bytet av ämne och svarar henne lite på måfå, men hon följer upp sin fråga med att fråga mer och jag svarar lite undvikande och avslutar med att säga att jag är inte intresserad av att prata om det!
Då säger hon så här: Ja antingen du är intresserad eller inte så kommer det att inträffa inom 1-1½ år!
Sen vänder hon sig till en annan person som känner mig ganska väl och säger: Eller är det inte så xxx? -Jo, svarar personen jag har nämnt detta till henne , mer säger inte jag i ämnet! Sen gick den personen.

Det var inte förrän jag kom hem som jag började fundera på vad hon egentligen hade sagt till mig och då blev jag både irriterad,ledsen, arg , besviken mm på den här personen. För inte nog med att hon talar om saker för mig utan att jag bett om det, sen drar hon in en tredje person i ett samtal som jag tycker är privat mellan henne och mig!
Skall väl tillägga att jag har inget emot att bli avläst om de frågar om jag är intresserad först. Dessutom om det är privat vill jag ju hålla det för mig själv och inte basunera ut det i en affär full med folk!

Hur känner ni för detta jag har berättat?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2012-09-27 22:23
#1

RESPEKTLÖST!!! i allra högsta grad. Så får man tamejtusan INTE beté sig!! Fytifasen så oseriöst och kränkande!!Rynkar på näsan blir vääääldigt arg och upprörd här.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-09-27 22:29
#2

Oförskämt - punkt!!

Man läser inte av andra utan deras vetskap eller tillåtelse.
Precis lika lite som att man går igenom någon annans plånbok eller fotoalbum eller andra tillhörigheter.

Amen.

Däremot kan man ju få till sig vibbar av människor vare sig man vill eller inte ibland, men dessa håller man för sig själv. Vett och etikett.

Isa56
2012-09-27 22:35
#3

Håller helt med Pagan och Cs här. Det är respektlöst och oföskämt. Man talar inte om det om man får till sig saker sådär. Och definitivt inte till tredje person.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2012-09-27 22:50
#4

Tack, ville väl egentligen bara skriva av mig lite av min egen frusteration över det som hände. Samtidigt kanske det kan ge någon annan hjälp eller en knäpp på näsan om de gör lika dant.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2012-09-27 22:58
#5

Min särbo kan läsa av folk till viss del, men han gör ALDRIG det utan att den andre är med på det. Det är rent folkvett!


wellma
2012-09-28 04:31
#6

Håller fullt med föregående så där gör man bara inte Rynkar på näsan För det första har alla människor rätt till sitt privatliv och även om jag står öga mot öga med en person där plötsligt information haglar in så får man lära sig att hålla tyst men tyvärr har vi ett problem inom det här och det är folk som vill briljera med sin kunskap och gåva.Missbrukar man den brukar gåvan fråntas personen men ibland hinner den säga för mycket men tar man inte ansvar vilket detta verkligen innebär så ryker gåvan ganska så snabbt.

Det är ju ofta man möter människor där man ser mycket obehag i deras liv men jag har absolut ingen rätt att bara kliva på och börja ge information om dennes liv utan måste repektera att en person kanske inte alls vill.

Ta bara det här med sjukdom och död ett känsligt ämne för många,eller att ditten och datten ska inträffa inom en viss tid ibland vill människor inte veta vad som finns i framtiden och död eller sjukdom skrämmer oftast upp så det är oerhört viktigt att lära sig tygla och hålla tyst oavsett vad det är man får till sig.

Samtidigt är det en oerhört svår balansgång,om jag tar exemplet olycka om någon ska köra hem och jag ser nu välter bilen så kan jag smyga in på ett lite enkelt sätt att ta en annan väg hem för just den vägen är inte farbar och jag brukar säga orden oavsett ni tror på sånt här eller ej så skadar det inte att ta en annan väg hem.Skillnaden här blir ju att något inom kortaste timmen eller så kan ske och händer något på vägen och jag inte sagt nåt då får jag ju ett oerhört ont samvete oavsett utgången av olyckan går bra eller dåligt.

Så man behöver lära sig balans,när är det okey men absolut inte bara kliva på och börja tala om en massa privat som kan uppröra en person då anser jag att man bara är skrytsam med sitt och vill minsann visa vad man kan.

Jag har ett självupplevt exempel i detta en kvinna som jag fick två katter från och vi umgicks en del men jag kände hela tiden är det står inte helt rätt till där.Hon var och är väl än i dag kan jag tro en sån som ville vara förmer än andra och hoppade på folk i tid och otid men saken var den att hon hade inte alls den gåva hon gick runt och trodde hon hade och istället skapade rädsla och oro hos folk.

Hon försökte även snuva mig på en av katterna,Philippa att hon skulle vantrivas och behövde därför komma till henne och bo för att få healing.Philippa mådde och mår alldeles utmärkt men här var det skryt och duktighet samt pengar som styrde,en oseriös person som enbart lekte medium/medial och istället bara ställde till det för sig och jag bröt all kontakt med denna kvinna.Det sjuka är att hon i sin tur fört över detta på sin son som då var i 10-års åldern.Han gjorde som mamma hoppade på överallt med en massa konstigt prat till folk så även honom skadade hon med att få honom att tro han var mäktigt litet medium,idag är han väl runt 15 och man kan ju undra hur han beter sig idag.

Under en lång tid hade jag sett på Philippa att någon försökte nå henne,hon kände oro att hon inte skulle få stanna kvar så gud vet vad skit denna kvinna planterade i Philippas inre men när X gjort bort sig hos mig med försöket att hon skulle hela katten släppte allt de där så faktum är vi kan skada både människor och djur om vi inte hanterar detta varsamt och tar ansvar för vad vi gör i våra handlingar.Både vad gäller djur och människa ska alltid tillåtelsen finnas från husse eller matte och oss själv innan man bara kliver rakt på och börjar kanalisera en massa.

Mitt råd till dig om hon gör likadant igen,säg stopp hit men inte längre och tala om hur du vill för det där var bara fult och fräckt gjort och sånt skadar lätt ryktet för dom som verkligen kan hantera det mediala på ett sunt sätt.

Annons:
plutopellis
2012-09-28 07:20
#7

Fruktansvärt! Kram!

Skogshumblan
2012-09-28 07:42
#8

Instämmer _helt_ med de andra här.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
2012-09-28 09:50
#9

Ja, detta var ju helt fel tycker jag också. Respektlöst och fult gjort av personen. Man behöver ju inte vara en skitstövel bara för att man råkar vara någon som ser vissa saker.

Amandla
2012-09-28 13:20
#10

Respektlöst är ordet Skrikandes


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lenjon1
2012-09-28 18:21
#11

Ganska självklart att man inte gör så…tillhör vanligt bondförnuft!

Tarotstollan
2012-09-28 21:41
#12

Tack alla!
Skall tillägga att denna kvinna är en vanlig kund på "shopen" och att det INTE är hon som jobbar som medium där!
Mediumet där håller STENHÅRT på tystnadsplikten!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2015-08-19 01:41
#13

Hittade den här gamla tråden och kan ju berätta att så här snart 3 år senare, så har detta hon spådde mig fortfarande inte inträffat! Vilket alltså är den dubbla tiden mot vad hon sa!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
2015-08-19 10:20
#14

#13 Där ser man! 🙂 Inget att lyssna på sådana utsagor!

Det var fruktansvärt respektlöst och skulle ju kunna vara till skada rent av, som självuppfyllande profetia.

Nej, de som gör så där försöker bara skapa intresse för sig själva.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2015-08-19 14:36
#15

Tack! I och för sig var det en ganska trevlig sak som hon spådde men  men…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tride
2016-02-09 13:29
#16

Även om nån av misstag råkar få en glimt av en annan människas öde, är det givetvis helt fel att uttala och berätta vad som visar sig.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tarotstollan
2016-02-09 22:10
#17

Det har fortfarande inte inträffat det hon spådde om!😉🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Englamedium
2016-02-11 12:10
#18

Helt vansinnigt galet😖 Att få läsa av , lägga Tarot eller ha en medial sittning är förknippat med en stor dos respekt och integritet!

 Pia

 Http://www.englarum.hemsida24.se

zeretki
2016-02-11 19:51
#19

Sådana människor är anledningen till varför man måste lära sig att skydda sig själv och sätta gränser. Det går inte att förhindra att det finns människor som vill skada en. Det enda man kan göra är att lära sig skydda sig, förhindra att någon skadar en. 
Tänker jag…

Tride
2016-02-12 14:31
#20

#19 Jag brukar göra "ägget." Alltså rita ett ägg med armarna utsträckta som ett skydd omkring mig. Jag brukar också råda klienter att lägga ut salt på strategiska platser, tex runt sängen eller vid dörren. I riktigt svåra fall runt hela bostaden.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: